hantel press/bänkpress

Home Forums Styrkehörnan hantel press/bänkpress

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Hejsan.
    jag är ute efter att öka min bänkpress/hantell press.
    jag undrar om jag skulle kunna köra så här:

måndag: bänkpress
    lördag: hantel press
    onsdag:bänk press
    söndag:hantelpress

jag tänkte köra lite udda dagar.ungefär 3-4 dagar vila emellan.Skulle det vara effectivt att byta mellan hantel press och bänkpress varje tränings pass?om inte vad skulle vara mer effectiv. och hur många reps för att öka styrkan??
    MVH lol:emo-thumb

jag hittar ingen som har undrat över om man kan växla mellan hantel och stång varje pass.skulle någon snäll mänsika kunna svara på min fråga???

Grus wrote:
    prova söka nästa gång din fråga är besvarad 100000 ggr..

Och 200,000 av de gångerna har folk kommit med otrevliga svar om att diskussionsämnet redan finns uppe. Be the bigger man, och låt honom ställa sina dumma frågor ifred istället så att vi andra dumma medlemmar kan hjälpa honom att resonera om han nu inte har hittat något annat material att gå på. Det är jobbigare att skriva ett inlägg än att låta bli. ;)

Till topic.

Jag brukar köra på 2-3 pass sen byta osv. finns väll många som förespråkar att man byter varannan gång. har sätt på många byggares sidor att dom skriver att man ska alternera.

Jag skulle rekommendera dig ställa frågan i :

[http://forum.body.se/showthread.php?t=13334]

Vilka andra bröstövningar kör du då?

Jag varierar på så sätt att jag oftast har med båda övningarna på passet, men byter om mellan vilken övning jag börjar med, dvs den övning jag orkar mer vikt i!

Oftast tungt i bänken, lite lättare med hantlar, ibland tvärtom, och ibland bara en av övningarna!

Och lågt reps intervall kör jag, 4-6 reps, men ibland 8 reps om det är som andra övning!

Håller med Undertaker. Kör på samma sätt och det funkar för mig

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.