Home › Forums › Styrkehörnan › Hjälp av IPF tävlande på forumet
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 april, 2008 at 17:53 #73918Anonym anvandareMember15 april, 2008 at 17:53 #585932Anonym anvandareMember
Hej jag använder normalt inte IPF utrustning men jag vill ha en single ply dräkt att träna i när jag kör lättare.
Jag behöver en dräkt som jag kan ha när jag väger 125- 130kg.
Mina mått är:
Lår: 79- 81cm
Röv: 113- 115cm
Över naveln: ca 110cmJag kommer att köra med den med axelbanden nere och vill få ut iaf lite men den har mest skadeförebyggande syfte.
Kan ni rekommendera någon dräkt och en ungefärlig storlek så hade det varit kanon.
Tack på förhand.
15 april, 2008 at 22:42 #585933Anonym anvandareMemberMetals dräkter i storlek 54.
Och vad menas med en ”single ply ”?
16 april, 2008 at 01:28 #585934Anonym anvandareMemberSingle ply= ett lager= IPF godkänd dräkt
Tror du att 54 blir lagom? Jag beställde en dräkt som skulle passa personer som vägde runt 130 kg men det var inte en chans att den skulle komma på mig. Alldelles för liten. Jag har förhållandevis stora lår så det viktiga är att den kommer över benen.
Hur är metals dräkter i storlek om man jämför med Titan? Jag fick låna en Titan dräkt men den passade inte heller men jag kan utgå från den iaf.
16 april, 2008 at 09:16 #585935Anonym anvandareMemberrinse wrote:Single ply= ett lager= IPF godkänd dräktTror du att 54 blir lagom? Jag beställde en dräkt som skulle passa personer som vägde runt 130 kg men det var inte en chans att den skulle komma på mig. Alldelles för liten. Jag har förhållandevis stora lår så det viktiga är att den kommer över benen.
Hur är metals dräkter i storlek om man jämför med Titan? Jag fick låna en Titan dräkt men den passade inte heller men jag kan utgå från den iaf.
Jag andvänder en titan Centurion Super Plus i storlek 48.
Mina mått är 75 cm över låren och 109 i midjan. Väger ca 120.
Så jag tror att storlek 50 borde sitta bra på dig. Större ska du definitivt inte behöva.Mina klubb kamrater som kör med metal har haft svårare att få plats i sina prylar. Verkar sitta lite tightare om man köper enlig rekomedation.
16 april, 2008 at 17:14 #585936Anonym anvandareMemberOk. Jag kollade på Centurion NXG+ och där rekommenderades storlek 52 om man vägde 125 kg. Så om jag ska gå efter det så får det nog bli en 54:a.
Jag får se vad Wahlander tycker också.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.