Home › Forums › Styrkehörnan › Hjälp me träning!!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 november, 2006 at 13:28 #939246Anonym anvandareMember
ja det är bra men jag tycker enligt min experience så tycker jag man ska vila dagen innan man kör lår.. jag lägger upp mit så här d 1 = lår, d 2 = vader mage underarm , d 3 = rygg+samt korsrygg bakre axlar, d 4 = vila, d 5 = bröst-främre´axlar trapz, d 6 = armar mage, d 7 = vila.. men såklart man ska köra smart och lyssan på sin kropps..om du inte känner dig så taggad en dag kanske du kör lättare vikt men mer reps eller tränar en annan muskel.. det är viktigt att gå efter känsla men ändå så försökla behålla en bra rutin. sen med olika övningar.. just nu försöker jag bygga massa så jag ligger på mindre reps men jag gör mer övningar men färre sets på varje muskel.. istället för 3-4 arbets set på 3 övningar gör jag kanske 4-5 övningar med 2 arbetset.. du kan tänka så.. sen allt ror helt på såklart vad du tränar för
26 november, 2006 at 14:33 #939247Anonym anvandareMemberBicepotops wrote:ja det är bra men jag tycker enligt min experience så tycker jag man ska vila dagen innan man kör lår.. jag lägger upp mit så här d 1 = lår, d 2 = vader mage underarm , d 3 = rygg+samt korsrygg bakre axlar, d 4 = vila, d 5 = bröst-främre´axlar trapz, d 6 = armar mage, d 7 = vila.. men såklart man ska köra smart och lyssan på sin kropps..om du inte känner dig så taggad en dag kanske du kör lättare vikt men mer reps eller tränar en annan muskel.. det är viktigt att gå efter känsla men ändå så försökla behålla en bra rutin. sen med olika övningar.. just nu försöker jag bygga massa så jag ligger på mindre reps men jag gör mer övningar men färre sets på varje muskel.. istället för 3-4 arbets set på 3 övningar gör jag kanske 4-5 övningar med 2 arbetset.. du kan tänka så.. sen allt ror helt på såklart vad du tränar förjapp d låter bra:emo-thumb men då tränar du fler dagar än vad jag gör…ifall det skulle vara på en vecka,.,,men annars kör jag ung så…alltså färre reps på varje…kanske ibland endast 4-6 rep….men mage å vader kör jag fortf cirka 15 reps på…annars kör jag alla övningar för rygg när jag kör rygg å desamma me axlar..alltså fram å baksida,…däremot har jag försökt att ändra så att ja kör mer me fria vikter…Men en övning som ex utfall..e det dumt att göra den i smiten??Men du ändrar dina övningar lite från pass till pass då el? el du har alltid samma basövningar?
26 november, 2006 at 14:37 #939248Anonym anvandareMemberSam jr wrote:Kcal in Vs kcal ut.Prioritera det DU känner att du gillar och som motiverar DIG.
Gillar du inte att köra cardio efter passet kommer du inte göra det.
Gillar du att promenera så promeneraTidsmässigt skulle jag föredra ganska intensiv cardio efter passet. Två flugor på smällen
Men som sagt kcal in vs kcal ut.
Ok..ja det e ju sant..större chans att man inte slutar me de heller..om man trivs me de….gillar ju att gå annars..men vädret e ju ingen vidare just nu..:evil: Men men…Hur länge kör du om man kör intensiv cardio efter ett pass?
26 november, 2006 at 16:22 #939249Anonym anvandareMemberlizzy wrote:Tänkte det kunde vara bra att ställa denna frågan här…Är det viktigt i vilken ordning man kör muskelgrupperna? Just nu kör jag: Dag 1: rygg,mage. Dag 2: Ben, Dag 3:axlar,bröst och dag 4: armar. Va en som sa att det inte e bra att köra axlar å bröst ihop..Stämmer det? Tycker personligen att det har funkar bra hitills…Å sen undrar jag ifall det skulle vara dumt att lägga in 30-40 min cardio efter styrkan? Skulle vilja gå ner några kilo, men ändå försöka ha kvar musklerna..helst av allt fortsätta öka..men det e ju klart inte så lätt..men omvandla fett till muskler ifall fall..Ja så ifall man kör ett pass på cirka 80 min, det vill säga 40 stryka och sen 40 min cardio eller 10-15 intervallträning, så borde det väl inte ta på muslerna,,el? Nån som vet????du kan köra precis hur du vill bara det funkar för dig. men om jag hade fått bestämma ordningen på dina dagar(alltså om jag själv skulle köra det) så hade det blivit något i den här stilen: dag 1: ben, dag 2: armar, dag 3: rygg, dag 4: bröst, axlar.
hade också lagt upp träningen så här med vilodagar och allt:
dag1: ben
dag2: armar
dag3: vila
dag4: rygg
dag5: vila
dag6: bröst, axlar
dag7: vilamen som sagt det viktigaste är att det funkar för dig.
lycka till!
26 november, 2006 at 19:47 #939250Anonym anvandareMemberlizzy wrote:japp d låter bra:emo-thumb men då tränar du fler dagar än vad jag gör…ifall det skulle vara på en vecka,.,,men annars kör jag ung så…alltså färre reps på varje…kanske ibland endast 4-6 rep….men mage å vader kör jag fortf cirka 15 reps på…annars kör jag alla övningar för rygg när jag kör rygg å desamma me axlar..alltså fram å baksida,…däremot har jag försökt att ändra så att ja kör mer me fria vikter…Men en övning som ex utfall..e det dumt att göra den i smiten??Men du ändrar dina övningar lite från pass till pass då el? el du har alltid samma basövningar?nej smith är bra den kan användas till mycket. jag kör inte ens bänkpress med skivstång.. jag kör bara för press för chest bänkpress med hantlar, incline bp med hantlar, och med skivstång.. jag kör inte heller dead lifts fast dem är faktiskt bra för tjocklek på rygg så den ska jag börja med.. squats kör jag. military press är säkrare att köra i smith såklart unless du inte ska gå tungt. fråga : är du flicka eller kille? Jag kör alltid olika övningar pass till pass men ofta blir det så att jag kanske behåller 1-2 som jag kör en period bara för de är övningar jag måste increase på och de är välidgt effectiva.
28 november, 2006 at 20:18 #939251Anonym anvandareMemberrinse wrote:du kan köra precis hur du vill bara det funkar för dig. men om jag hade fått bestämma ordningen på dina dagar(alltså om jag själv skulle köra det) så hade det blivit något i den här stilen: dag 1: ben, dag 2: armar, dag 3: rygg, dag 4: bröst, axlar.hade också lagt upp träningen så här med vilodagar och allt:
dag1: ben
dag2: armar
dag3: vila
dag4: rygg
dag5: vila
dag6: bröst, axlar
dag7: vilamen som sagt det viktigaste är att det funkar för dig.
lycka till!
tack för tipset..ska faktist prova d:up: har känts som d blir lite tätt mellan armar å raxlar å bröst innan..ska köra d å meddela hur d känns:)
28 november, 2006 at 20:22 #939252Anonym anvandareMemberBicepotops wrote:nej smith är bra den kan användas till mycket. jag kör inte ens bänkpress med skivstång.. jag kör bara för press för chest bänkpress med hantlar, incline bp med hantlar, och med skivstång.. jag kör inte heller dead lifts fast dem är faktiskt bra för tjocklek på rygg så den ska jag börja med.. squats kör jag. military press är säkrare att köra i smith såklart unless du inte ska gå tungt. fråga : är du flicka eller kille? Jag kör alltid olika övningar pass till pass men ofta blir det så att jag kanske behåller 1-2 som jag kör en period bara för de är övningar jag måste increase på och de är välidgt effectiva.ok..va bra…Men lite frågor..(e ju inte så ´van än)hehe…vad e dead lifts och squats?lite borta på namnen på grejer..jag e tjej..har bara tränat i knappt 2 år seriös styrka…innan dess bara kondition å sånt..men känner att jag vill ha mer övningar som verkligen tar…e för mycke isolationsmaskiner på gymmet..men har i alla fall börjat köra mer på fria vikter å man märker verkligen skillanade,,som du säger så varierar man ju sig ganska mycke–fast jag har ganska många basövningar som jag alltid kör..hur länge har du själv tränat?
28 november, 2006 at 20:31 #939253Anonym anvandareMemberlizzy wrote:ok..va bra…Men lite frågor..(e ju inte så ´van än)hehe…vad e dead lifts och squats?lite borta på namnen på grejer..jag e tjej..har bara tränat i knappt 2 år seriös styrka…innan dess bara kondition å sånt..men känner att jag vill ha mer övningar som verkligen tar…e för mycke isolationsmaskiner på gymmet..men har i alla fall börjat köra mer på fria vikter å man märker verkligen skillanade,,som du säger så varierar man ju sig ganska mycke–fast jag har ganska många basövningar som jag alltid kör..hur länge har du själv tränat?dead lifts = mark lyft, squats = knäböj. när man kör med free weights = fria vikter så tränar man balans musklerna också och dem ger egentligen bäst volym enligt mig själv ocj du kan fråga massa andra också dem ger dig säkert samma svar men det är viktigt att köra både med free weights, machines, och cables.. alternera.. fast alltd bra att som du har ett par bas övningar som du gain mest stryka i. jag vet inte vart i tidsräkningen jag ska börja men det var iallafall 2000+ a.d. om vi pratar seriöst så vet jag inte hur jag ska identifiera det..
28 november, 2006 at 21:50 #939254Anonym anvandareMemberdannyPALAZZOLO wrote:dead lifts = mark lyft, squats = knäböj. när man kör med free weights = fria vikter så tränar man balans musklerna också och dem ger egentligen bäst volym enligt mig själv ocj du kan fråga massa andra också dem ger dig säkert samma svar men det är viktigt att köra både med free weights, machines, och cables.. alternera.. fast alltd bra att som du har ett par bas övningar som du gain mest stryka i. jag vet inte vart i tidsräkningen jag ska börja men det var iallafall 2000+ a.d. om vi pratar seriöst så vet jag inte hur jag ska identifiera det..aha…nu så e jag me..hehe…jo det e ju det som e fördelen me fria vikter..jag kör nog oftast blandat..blir ju tråkigt att köra me enbart fria vikter…sen e jag inte hemma på alla heller å man vill ju inte göra fel…men på tex armar så känns det som det finns så begränsat me övningar man kan köra..känns som man kör typ samma hela tiden..
28 november, 2006 at 21:52 #939255Anonym anvandareMemberlizzy wrote:Ok..ja det e ju sant..större chans att man inte slutar me de heller..om man trivs me de….gillar ju att gå annars..men vädret e ju ingen vidare just nu..:evil: Men men…Hur länge kör du om man kör intensiv cardio efter ett pass?Alltså det e lita olika, men jag brukar sätta en kcalgräns (finns ofta räknare på maskinerna) så kör jag på. Lite olika vilken intensitet jag känner för att köra
Men det blir runt 20-30 minuter.
28 november, 2006 at 21:58 #939256Anonym anvandareMemberlizzy wrote:aha…nu så e jag me..hehe…jo det e ju det som e fördelen me fria vikter..jag kör nog oftast blandat..blir ju tråkigt att köra me enbart fria vikter…sen e jag inte hemma på alla heller å man vill ju inte göra fel…men på tex armar så känns det som det finns så begränsat me övningar man kan köra..känns som man kör typ samma hela tiden..nej nej det finns lika många övningar som du vill tro det finns.. om du har stor kreativitet elelr stora resurser i kunskaper kommer du lära dig andra övningar och märka dem.. svaren är framför dig du ser dem bara inte nu men det kommer.. ibland kan en övning vara flera st i en .. olika vinklar och utföranden tex.
28 november, 2006 at 21:58 #939257Anonym anvandareMemberSam jr wrote:Alltså det e lita olika, men jag brukar sätta en kcalgräns (finns ofta räknare på maskinerna) så kör jag på. Lite olika vilken intensitet jag känner för att köraMen det blir runt 20-30 minuter.
japp..de har mätare..fast jag e lite skeptisk hur pass tillförlitliga de e jag menar hur mäter de? jo de låter ganska bra..men blir de intervall räcker d gott å väl me 10-15 för mig:nerd:
28 november, 2006 at 22:08 #939258Anonym anvandareMemberdannyPALAZZOLO wrote:nej nej det finns lika många övningar som du vill tro det finns.. om du har stor kreativitet elelr stora resurser i kunskaper kommer du lära dig andra övningar och märka dem.. svaren är framför dig du ser dem bara inte nu men det kommer.. ibland kan en övning vara flera st i en .. olika vinklar och utföranden tex.japp de e nog sant..fortsätter utforska å exprimentera..å fråga ut alla muskelbyggarna på gymmet:P
28 november, 2006 at 22:14 #939259Anonym anvandareMemberlizzy wrote:japp de e nog sant..fortsätter utforska å exprimentera..å fråga ut alla muskelbyggarna på gymmet:Pyeah go for it
28 november, 2006 at 22:26 #939260Anonym anvandareMemberlizzy wrote:japp..de har mätare..fast jag e lite skeptisk hur pass tillförlitliga de e jag menar hur mäter de? jo de låter ganska bra..men blir de intervall räcker d gott å väl me 10-15 för mig:nerd:tillförlitligheten kan kvitta så länge man kör samma varjegång.. Står det 500kcal så kankse stämmer eller så e det 350kcal , vem vet, men så länge du kör samma så vet du i varjefall.. oftast har man inte samma intensitet på passet och då e det lite svårt att veta.
Tiden är upp till dig, hur snabbt du vill gå ner och hur mycket du vill skära ner på maten, testa och se hur mycket du går ner. Är det för lite så är det bara att antingen öka, eller minska på maten
Just det, för den lata och fantasilösa :emo-thumb
[http://www.bodybuilding.com/fun/exercises.htm] -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.