Home › Forums › Styrkehörnan › Hjälp! med RYSK TRÄNING!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 augusti, 2007 at 23:05 #858143Anonym anvandareMemberDamir_T wrote:Variationen i träningen ska ske på lång sikt. Då kan ett ryskt program vara en av variationsmöjligheterna. Eftersom de flesta ryska lyftare är dopade bör en icke-dopad lyftare modifiera programmet en hel del för att följa det (skriver stahlberg).
Reagerar starkt på dessa åsikter och kommentarer.
Har du bevis för detta eller är vad du tycker?
16 augusti, 2007 at 07:23 #858144Anonym anvandareMemberÖhman wrote:Reagerar starkt på dessa åsikter och kommentarer.Har du bevis för detta eller är vad du tycker?
Öh, vad menar du att du reagerar så starkt på? Det mesta är trots allt självklarheter.
16 augusti, 2007 at 12:04 #858145Anonym anvandareMemberÖhman frågar om jag bara tycker eller om jag har bevis för vad jag säger. Berätta först vad jag ska bevisa.
Jag är inte särskilt intresserad av om någon tror mig när jag skriver på styrketräningsforum, typ Body. Det står var och en alldeles fritt att tro mig eller låta bli att göra det. Drygt 27 år som tränare har lärt mig att det alltid kommer att finnas olika åsikter.
För mig är det viktigt att jag och mina adepter tror på vad jag säger. Alla andra får tro vad de vill.
Men om Öhman berättar vad jag ska bevisa så kan jag göra det SÅ GOTT DET GÅR.
21 augusti, 2007 at 09:45 #858146Anonym anvandareMemberÅsikter och åsikter, att anklaga en hel nation för att använda doping i sin träning är rätt allvarligt tycker jag.
Menar ni program i nutid eller program från 80-talet? Om det är sistnämnda så bryr jag mig inte men första alternativet så tycker jag det är fel att säga som damir/stahlberg gjorde att alla som kör rysk träning är dopade. ” Eftersom de flesta ryska lyftare är dopade bör en icke-dopad lyftare modifiera programmet en hel del för att följa det (skriver stahlberg).”
Men å andra sidan, att diksutera detta på internet är väl inte så ”hippt” heller kanske.
21 augusti, 2007 at 09:47 #858147Anonym anvandareMemberUndefined wrote:Öh, vad menar du att du reagerar så starkt på? Det mesta är trots allt självklarheter.Självklarheter? På vilka sätt då?
En självklarhet för mig är att man kan utsätta kroppen för enorma belastningar som vanligt folk få för sig att man måste vara dopad för att kunna.
21 augusti, 2007 at 16:50 #858148Anonym anvandareMemberÖhman wrote:Självklarheter? På vilka sätt då?En självklarhet för mig är att man kan utsätta kroppen för enorma belastningar som vanligt folk få för sig att man måste vara dopad för att kunna.
lol, det är redan bevisat att de från öst är riktigt duktiga på att leka doping.
[http://www.powerlifting-ipf.com/anti%20doping/IPF_suspended%20lifter_official.htm]
kolla hur många gånger du hittar ryssland, ukraina och andra länder från öst där.
22 augusti, 2007 at 12:55 #858149Anonym anvandareMemberErik__ wrote:lol, det är redan bevisat att de från öst är riktigt duktiga på att leka doping.[http://www.powerlifting-ipf.com/anti%20doping/IPF_suspended%20lifter_official.htm]
kolla hur många gånger du hittar ryssland, ukraina och andra länder från öst där.
Jag tänkte mest på OL. Kanske inte releveant i denna tråden då Damir håller på med SL.
22 augusti, 2007 at 17:26 #858150Anonym anvandareMemberÖhman wrote:Självklarheter? På vilka sätt då?En självklarhet för mig är att man kan utsätta kroppen för enorma belastningar som vanligt folk få för sig att man måste vara dopad för att kunna.
Det är inte vanligt folk. Det är SL-eliten i Sverige som inte klarar av att träna efter de där programmen. Kan du inte skriva en insändare om hur nåra veganer spöat på dig på väg från McDonalds eller nåt istället för att börja diskutera nåt du uppenbarligen inte har nån koll på?
22 augusti, 2007 at 21:14 #858151Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Det är inte vanligt folk. Det är SL-eliten i Sverige som inte klarar av att träna efter de där programmen. Kan du inte skriva en insändare om hur nåra veganer spöat på dig på väg från McDonalds eller nåt istället för att börja diskutera nåt du uppenbarligen inte har nån koll på?Humor.
MVH
22 augusti, 2007 at 22:35 #858152Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Det är inte vanligt folk. Det är SL-eliten i Sverige som inte klarar av att träna efter de där programmen. Kan du inte skriva en insändare om hur nåra veganer spöat på dig på väg från McDonalds eller nåt istället för att börja diskutera nåt du uppenbarligen inte har nån koll på?Hur pass ”elit” är man då? Allting handlar om hur hög nivå man sätter och vilka värderignar man har.
Sen vet du nog inte heller vem jag är, men det är en annan femma. Får hålla med stahlberg om att det är rätt oväsentligt att sitta och tjabba om doping på internet. Man ödslar bara sin tid på onödiga grejer med andra ord.
22 augusti, 2007 at 23:18 #858153Anonym anvandareMemberJag ser att jag bör komma med ett inlägg här. Men efter dagens resor och tröttande träningspass (iof ett fantastiskt pass, med tre enormt duktiga adepter, läs deras journaler för mer info), så får jag återkomma senare. (stahlberg skriver)
23 augusti, 2007 at 14:46 #858154Anonym anvandareMemberInga problem. jag skriver inte mer i denna tråden iaf. känns som vi är på olika nivåer. Resten låter jag vara osagt.
25 augusti, 2007 at 10:33 #858155Anonym anvandareMemberTyvärr hamnar man trots allt då och då i dessa dopingdiskussioner.
Jag har sagt att de flesta ryska elitlyftarna är dopade. Öhman har ansett att det är fel av mig att anklaga en hel nation för doping.
Jag har inte dopingtestat alla ryska styrkelyftare (eller ens en enda). Men mycket talar ändå för att de flesta ryssar är dopade. För att kunna fatta mig kort nämner jag bara ETT av de fakta som talar för det. Internationella antidopingkommittén företog överraskningstester vid ryska mästerskapen. Så många lyftare åkte dit att IPF (Internationella styrkelyftsförbundet) beslöt sig för att avstänga hela nationen. Nu är ryssarna (och ukrainarna) med igen, men med hot om att om en enda lyftare åker dit på internationellt mästerskap så stängs de av igen.
Grundinställningen gentemot doping är en helt annorluna (mera positiv) i Ryssland än den är i t.ex Sverige.
25 augusti, 2007 at 13:11 #858156Anonym anvandareMemberÖhman, syftade nog mer på tyngdlyftningen, vilken är betydligt renare än SL i dessa länder, främst pga att tyngdlyftning är en OS-sport.
Både han och jag har tränat enligt den ”ryska lyftarskolan” från 70-talet med framgång, något som har ifrågasats av många svenskar. Men har man lite koll på vad man gör och är bra tränad från grunden så har man inga problem att hantera höga belastningar som dessa.Hur den ryska SL-träningen är upplagd vet varken Öhman eller jag ett skvatt om.
25 augusti, 2007 at 17:02 #858157Anonym anvandareMemberEmil Rinse wrote:Öhman, syftade nog mer på tyngdlyftningen, vilken är betydligt renare än SL i dessa länder, främst pga att tyngdlyftning är en OS-sport.
Både han och jag har tränat enligt den ”ryska lyftarskolan” från 70-talet med framgång, något som har ifrågasats av många svenskar. Men har man lite koll på vad man gör och är bra tränad från grunden så har man inga problem att hantera höga belastningar som dessa.Hur den ryska SL-träningen är upplagd vet varken Öhman eller jag ett skvatt om.
Stämmer bra det. Klumpigt formulerat från min sida.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.