Hjälp mig bygga ett schema.

Home Forums Styrkehörnan Hjälp mig bygga ett schema.

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • Author

Såhär ser det schemat jag har skrapat ihop nu av era kunskaper förståss :D

Mån: Bröst/Mage
    Tis: Biceps/underarmar
    Ons: Triceps/Ben
    Tors: Rygg/Mage
    Fre: Axlar/Bröst
    Lörd: Vila
    Sön: Vila

En fråga bara, om man råkar köra lite för många set på en övning, är detta skadligt för musklerna? Det är ju ändå så pass lång vilotid tills man tränar den muskeln igen?
    För jag brukar nämligen köra hantlar stående 12*3 och sen hantlar sittandes 12*3. Eller ska jag hålla mig till en övning med hantlar e.x?

Jollebolle wrote:
    Såhär ser det schemat jag har skrapat ihop nu av era kunskaper förståss :D

Mån: Bröst/Mage
    Tis: Biceps/underarmar
    Ons: Triceps/Ben
    Tors: Rygg/Mage
    Fre: Axlar/Bröst
    Lörd: Vila
    Sön: Vila

En fråga bara, om man råkar köra lite för många set på en övning, är detta skadligt för musklerna? Det är ju ändå så pass lång vilotid tills man tränar den muskeln igen?
    För jag brukar nämligen köra hantlar stående 12*3 och sen hantlar sittandes 12*3. Eller ska jag hålla mig till en övning med hantlar e.x?

Om du skall köra bröst 2 ggr veckan så tkr jag du skall köra en av ggrna lätt, och den andra tungt.
    Vet inte hur du skall kunna ”Råka köra för mkt set”, det är ju inte så att du går in i någon slags dvala när du kliver in på gymmet och vaknar upp när du går ut och tänker ”ånej för mkt set”.

Vet inte vad du menar med en övning med hantel, men om du tyder på en övning med hantel och rästen maskin så nej, du kan köra hur mkt med hantlar du vill, hantlar är bättre en maskiner där du får hjälp i rörelsen, hantlar måste du kontrolera allt själv.

Testa med 3 olika övningar/muskel, 2-3 set på varje.
    Om du vill kan du ju testa att köra 2 veckor lätt (12-15 rep), 2 veckor tungt (1 till 6 rep), 2 veckor medel(6-12 rep).
    Kör med det personligen och det funkar bra, sen behöver det ju inte vara 2 veckor.

Det är svårt att ge dig några perfecta tips om hur du skall träna med tanke på att det är din kropp och du känner den bäst, men några basic är ju vila mkt, träna hårt och Rätt, överträna inte, ät rikligt med protein, som otur där uppe säger; kyckling, kvarg, proteinpulver (enbart om du känner att du inte får nog från käket, mat är bättre en pulver) ägg m.m.

Du värkar väldigt insatt på jakten efter stranden 2010, vilket absolut inte är fel, men muskler tar tid, så förvänta dig inte super resultat på en gång.
    Sen är också träning skitkul, värkligen asaroligt (personlig åsikt), så hitta din egen takt, om du börjar tvinga dig iväg till gymmet kommer du lägga av.

Det låter skitbra!
    Hade inga problem med detta schemat denna veckan och kommer att fortsätta köra på det.
    Jag försöker hålla mig till 3 set och 12 reps på varje övning nu.
    Och har just beställt hem en ” No-xplode ”.
    Någon som har erfarenhet om denna? :D Kände att det var nödvändigt att testa.
    Tänkte köra på att käka en stor lunch i skolan vid 11 tiden, sen ta detta på tom mage 30 min innan träning, alltså på ditvägen till gymmet vid 4 tiden.
    Är det sedan nödvändigt att ta detta på morgonen eller vilodagarna?
    Och en annan fråga, kommer detta på något sätt att hjälpa min muskulatur eller är detta enbart en kick innan gymmet för mer fokus och uppiggnad?

Mvh. Joel

..

Tränar du på friskis i vellinge ?:emo-thumb

Nej jag kör på energicenter :p

okej, är det bra där ?;):ike:

Bäst :D

Okej åter till fråga:

” Det låter skitbra!
    Hade inga problem med detta schemat denna veckan och kommer att fortsätta köra på det.
    Jag försöker hålla mig till 3 set och 12 reps på varje övning nu.
    Och har just beställt hem en ” No-xplode ”.
    Någon som har erfarenhet om denna? Kände att det var nödvändigt att testa.
    Tänkte köra på att käka en stor lunch i skolan vid 11 tiden, sen ta detta på tom mage 30 min innan träning, alltså på ditvägen till gymmet vid 4 tiden.
    Är det sedan nödvändigt att ta detta på morgonen eller vilodagarna?
    Och en annan fråga, kommer detta på något sätt att hjälpa min muskulatur eller är detta enbart en kick innan gymmet för mer fokus och uppiggnad?

Mvh. Joel

För bästa resultat ska du ta det cirka två timmar efter en måltid. På tom mage förstås.;)

Har ingen erfaranhet av den produkten själv, men ser ingen anledning till att ta den på vilodagar med tanke på att det är en före tränings produkt, å du tränar ju inte på vilodagar.

Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.