Home › Forums › Styrkehörnan › hjälp mig med marklyft?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 mars, 2011 at 23:01 #377806Anonym anvandareMemberViktor Karlson wrote:[youtube=aNKadoLLhBU]
[http://www.youtube.com/watch?v=aNKadoLLhBU]Ser detta vettigare ut?
Några lätta reps på 110kg, tror inte att det skulle vara några problem att köra på det här sättet fast med tunga vikter – men det återstår att se till nästa ryggdag.Så ser det lite bättre ut när filmen funkar!
Det är endast den fetmarkerade delen efter = tecknet som ska in mellan YT-taggarna
8 mars, 2011 at 23:05 #377807Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Så ser det lite bättre ut när filmen funkar!Det är endast den fetmarkerade delen efter = tecknet som ska in mellan YT-taggarna
Jaha, haha – tack så mycket!
Om vi bortser från det en snabbis, hur såg dessa lyft ut i jämförelse med de tidigare?10 mars, 2011 at 17:21 #377808Anonym anvandareMemberViktor Karlson wrote:Jaha, haha – tack så mycket!
Om vi bortser från det en snabbis, hur såg dessa lyft ut i jämförelse med de tidigare?Bättre, men du borde starta med höften ännu lägre
17 mars, 2011 at 21:17 #377809Anonym anvandareMemberBenhej wrote:Hej alla body medlemmar.Nu efter 2 års träning ( varav 10 månader seriöst ) så har jag tagit initiativet att ge mig på marklyft. och är väldigt okunnig om just den övningen, så min fråga, eller med andra ord mina frågor är.
1. vad är det jag ska tänka på?
2. Vilken/vilka muskler är det jag tränar?
3. Hur ska jag göra för att inte få så förbannat ont i ryggen när jag väl försöker mig på det?Ge gärna tips och svar.
Mvh: Benjamin.
hej 1 och 3 är ganska lika böj på benen 2 marklyft är en rygg övning det är den bästa rygg övning som finns men du måste böja på benen kncker du ryggen då är nog stor risk att du aldrig mer kan träna jag har varit uppe på 145kg och det tar tid att komma upp i sådana vikter
10 maj, 2011 at 18:29 #377810Anonym anvandareMemberPeterson wrote:I am beginner and want to lift heavy weigh in dead lift but I have not much strength for the
dead lift. so what Should I do to gain strength and stratigy adopt for the dead lift?Do more deadlift?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.