Hur bra eller kasst är 160×2 i mark?

Home Forums Styrkehörnan Hur bra eller kasst är 160×2 i mark?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 35 total)
  • Author

Körde marklyft på gymmet häromdan, drog 160 kg 2 ggr, andra gången var det lite svårt med greppet (inga remmar). Hade nog tagit en till om greppet hade orkat. Väger 92 och är 179 lång, bra eller anus? Har inte alls kört den övningen mycket, är lite novis. (Ej omvänt grepp ska tilläggas)

Johnny P wrote:
    Körde marklyft på gymmet häromdan, drog 160 kg 2 ggr, andra gången var det lite svårt med greppet (inga remmar). Hade nog tagit en till om greppet hade orkat. Väger 92 och är 179 lång, bra eller anus? Har inte alls kört den övningen mycket, är lite novis. (Ej omvänt grepp ska tilläggas)

Varför ej omvänt grepp? Är ju bara en ”säkerhetsfråga”

Det är väl bra och lyft 160 i mark.
    Jag har inte heller kört så mycke mark men lyckades få upp 140 igår, utan remmar. omvänt grepp. Inget som helst problem med greppet dock.
    192 lång och 85 kg.
    Men de är bara lyfta på, marklyft är ju underbart :D

limphoe wrote:
    Varför ej omvänt grepp? Är ju bara en ”säkerhetsfråga”

Kändes lite bakvänt först, men har provat det sen sist, och det funkade fint.

ReNeGaDe wrote:
    Det är anus.

Var väl det jag trodde hehe.

Dart wrote:
    Det är väl bra och lyft 160 i mark.
    Jag har inte heller kört så mycke mark men lyckades få upp 140 igår, utan remmar. omvänt grepp. Inget som helst problem med greppet dock.
    192 lång och 85 kg.
    Men de är bara lyfta på, marklyft är ju underbart :D

Japp, grym övning! Har träningsvärk i en vecka efteråt. Ska fortsätta med d, få se om det ger resultat.

Stupid fråga om du frågar mig… beror helt på hur mycket du ökat ifrån för vikt.

Johnny P wrote:

Inget spektakulärt för din vikt eller så om du t.ex skulle tävla i marklyft.
    Men det är i alla fall bättre än 1*160.
    Tycker DU att det är bra, det är väl huvudsaken?…eller…?

Robert Svensson wrote:
    Många gillar att använda forumet för skryt. Nu kanske inte detta var meningen men ändå.
    Om du tycker att du har lyckats med något, och är stolt över det så är det ju bra. Nu kanske du bara posta tråden för att få bekräftelse på det. Så då får du räkna med lite anus eller lite bra.
    Det kan ju vara både bra och dåligt. Om man jämför din vikt med någon som väger säg, 72 kg och drar 160×2 lätt. Så är det inte så jävla bra helt plötsligt.
    För det skiljer 20 kg i kroppsvikt där.

Ja jag räknade med anus, har jag sagt nåt annat? Förstår inte riktigt vad du vill säga med ditt inlägg, att man inte får skriva vad man presterar? Eller? Om jag skriver att jag tar 20 kg i bänk, skryter jag då?

jwallin wrote:
    Stupid fråga om du frågar mig… beror helt på hur mycket du ökat ifrån för vikt.

Har ökat från 0 kg, eftersom jag aldrig har provat max förr. Har lyft mark en gång tidigare, och då tog jag det försiktigt. Jag ska avhålla mig från stupida frågor i det här forumet i fortsättningen.

Ja…
    160kg x 2 är så jäkla kasst asså.
    Min mormor tar det…

Men helt ärligt talat, du vet väl om det är bra eller dåligt?
    Du ville bara skryta lite, starta en journal vettja.. :emo-thumb

Sami123 wrote:
    Ja…
    160kg x 2 är så jäkla kasst asså.
    Min mormor tar det…

Men helt ärligt talat, du vet väl om det är bra eller dåligt?
    Du ville bara skryta lite, starta en journal vettja.. :emo-thumb

Tack för din uppmuntran! Och din mormor måste vara i god form!

Robert Svensson wrote:
    Men typ aa hej, jag tar det och det är jag stark då? Onödigt.

Ok, du är det här forumets ”sållare”, dvs du avgör vilka inlägg som är onödiga eller inte? Min undermening med min ursprungliga fråga var, är det hyfsat att ta 160 i mark när man inte gjort det förr, och är det värt att bygga vidare på för att uppnå bättre resultat? Men precis som förra gången jag startade en tråd så kommer du och trycker ner en. Just bara för att man skriver vad man tar i en viss övning.

Johnny P wrote:
    Ok, du är det här forumets ”sållare”, dvs du avgör vilka inlägg som är onödiga eller inte? Min undermening med min ursprungliga fråga var, är det hyfsat att ta 160 i mark när man inte gjort det förr, och är det värt att bygga vidare på för att uppnå bättre resultat? Men precis som förra gången jag startade en tråd så kommer du och trycker ner en. Just bara för att man skriver vad man tar i en viss övning.

160kg x 2 är bra, nu har du hört det. Fortsätt på det viset du gör nu så kommer du öka som aldrig förr! :emo-thumb

p.s Sluta starta så onödiga trådar som t.ex: Jag har tränat i 2 veckor och tar 400 kg i bänk, är det kasst eller bra?!!?!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 35 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.