Hur bra eller kasst är 160×2 i mark?

Home Forums Styrkehörnan Hur bra eller kasst är 160×2 i mark?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 35 total)
  • Author
    Sami123 wrote:
    160kg x 2 är bra, nu har du hört det. Fortsätt på det viset du gör nu så kommer du öka som aldrig förr! :emo-thumb

p.s Sluta starta så onödiga trådar som t.ex: Jag har tränat i 2 veckor och tar 400 kg i bänk, är det kasst eller bra?!!?!

:emo-thumb

De e ganska bra.Har testat rätt många av mina otränade vänner å arbetskamrater, av ca 20 st va de två som gjorde en etta på 160,resten stanna på lägre vikter,snittet låg på ca 120kg.
    Men jag har en polare som spela hockey som drog 225 första gången han prova,vägandes 82,men han va ju inte helt otränad

Väger 72 kg och år 16 år drar minst 2*4 på 160 kg.

Recept för självkoll: KV*2.5 för marklyft, alltså är nånstans runt 225kg en bra vikt för din storlek.

I detta fall är du antingen för svag eller för tjock ;)

160kg är väl alldeles utmärkt eftersom du tränat lite – eller hur? :)

DavidN wrote:
    Recept för självkoll: KV*2.5 för marklyft, alltså är nånstans runt 225kg en bra vikt för din storlek.

Varför just 2,5?

Det är en bra kvot :)
    Finns säkert bättre, men det är en fin proportion till kroppsvikt – inte sant?

Det är kasst!

DavidN wrote:

Så kan du ej säga :)

Så min lillebrors prestation (1x133kg i mark på kv 49.7kg) är bättre än random 150kg kille som drar 370+? Det tror jag inte (även om min lillebror drog svenskt rekord med sitt resultat)

Jag kan iof hålla med om att kvoten är ganska bra men den är inte alltid bra.

Timme wrote:
    Så kan du ej säga :)

Så min lillebrors prestation (1x133kg i mark på kv 49.7kg) är bättre än random 150kg kille som drar 370+? Det tror jag inte (även om min lillebror drog svenskt rekord med sitt resultat)

imponerande.
    Personligen ser jag alltid relativa resultat som mer intressanta än globala. (inte som Anonym112 :D)

Timme wrote:
    Jag kan iof hålla med om att kvoten är ganska bra men den är inte alltid bra.

Det är en bra start om man vill komma långt, det är där det börjar :)

DavidN wrote:
    imponerande.
    Personligen ser jag alltid relativa resultat som mer intressanta än globala. (inte som Anonym112 :D)

hahaaha! Anonym112 är bara för klockren :D

Jo, min brorsa är ett litet monster, han vann ju även bänk SM för 1månad sedan!

Nisse eller??

DavidN wrote:
    Det är en bra kvot :)
    Finns säkert bättre, men det är en fin proportion till kroppsvikt – inte sant?

Haha jo det är en bra kvot! Undrade bara om det var någon slags vedertagen kvot för marklyft? Intressant å veta om det fanns det för dom andra två stora…:)

Allan wrote:
    Haha jo det är en bra kvot! Undrade bara om det var någon slags vedertagen kvot för marklyft? Intressant å veta om det fanns det för dom andra två stora…:)

Bänkpress 1.5
    Knäböj 2.0
    Marklyft 2.5

För mig så är det en målsättning att arbeta med på tio-reps passen till sommaren :)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 35 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.