Hur bra eller kasst är 160×2 i mark?

Home Forums Styrkehörnan Hur bra eller kasst är 160×2 i mark?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 31 through 35 (of 35 total)
  • Author
    Quote:
    Körde marklyft på gymmet häromdan, drog 160 kg 2 ggr, andra gången var det lite svårt med greppet (inga remmar). Hade nog tagit en till om greppet hade orkat. Väger 92 och är 179 lång, bra eller anus? Har inte alls kört den övningen mycket, är lite novis. (Ej omvänt grepp ska tilläggas)

Jag tycker att de är bra, beroende på hur länge du har tränat just den övningen. Har du kört den varannnan vecka i 5år så är de ju inga elit-resultat direkt, men har du kört den i ett par månader så tycker jag att det är ett bra resultat, beroende på vad du tog när du började ^^,. Sen spelar de ingen roll om vad andra tycker, känner du att du utvecklas och kan hålla dig skadefri så var glad för det!

Ps. testa omvänt grepp!

Mvh

kinx wrote:
    Nisse eller??

Nej, David Strågefors. Han van kl 52.5. Han van överlägset med resultatet 62.5 med stop. Han hade gjort 67.5 på träning innan.

Igår så gjorde David 3 lätta och sjukt snygga reps på 62.5kg i bänken. De reps var helt sjukt perfekta.

Jerka wrote:
    Ps. testa omvänt grepp!

Omvänt grepp = Ena handen ”framåt” andra ”bakåt”?

Quote:
    Omvänt grepp = Ena handen ”framåt” andra ”bakåt”?

Yes!:emo-thumb

Ärligt talat, man kan aldrig, aldrig mäta sig mot någon annan, tyvärr gör de allra flesta det misstaget ändå. Börja en tävling mot dig själv istället och börja tänka smart.
    Fortsätt träna och gör det bästa av situationen, gör en inre resa!
    Ingen annan än du själv kan påverka hur starkt du kan bli och ärligt talat så vet jag att det inte är någon annan som bryr sig om vad just DU tar i mark.
    det ska vara kul att träna, finna ett syfte och utvecklas.
    kör på.
    160kg*2 i mark är helt ok och du lär bli ännu bättre så tuta och kör.
    Lycka till
    hej hopp i galopp/superberggren :|

Viewing 5 posts - 31 through 35 (of 35 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.