Hur många dips?

Home Forums Styrkehörnan Hur många dips?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author

Hur många dips ska man göra innan man börjar tänka på att deltaga i tävlingar?

hmm ingen anning hur många tar du? jag tar runt 25 och jag tränar inte dips alls ofta fast runt 40+ skulle jag tro

Ca 60 godkända skulle jag tippa på! finns en tråd om detta på forumet. Orkar dock inte söka efter den xD

Ja nu vet ja inte riktigt hur många jag maxar.
    Körde 33 st med 30kg hängande i dag.

skånepåg wrote:
    Ja nu vet ja inte riktigt hur många jag maxar.
    Körde 33 st med 30kg hängande i dag.

Det e värdelöst…. nu får du se till att bli starkare.

:D Skoja bara… Klarar du det så lär du ju klara minst 50 dips :up:
    Jag ligger väl runt 30 siffran som bäst, och jag tävlar ändå. Fast AF då… E man dålig på en sak så får man se till att bli bättre på en annan :p
    Nu ligger vikten på 122-123 kg, så det e rätt tveksamt att jag kommer över 20 i dagsläget…

Vad e målet? Af eller bara dips?

PatrikBergman wrote:
    Ca 60 godkända skulle jag tippa på! finns en tråd om detta på forumet. Orkar dock inte söka efter den xD

Andra ämnen som har liknande rubriker listas längst ned på sidan. Finns ett par trådar där…

På ett SM i AF ligger väl resultaten från 25-50. Medel runt 30-35 skulle jag tro.

Ja har inget mål med träningen just nu=). Ska träna tre fyra år innan jag börjar fundera på att tävla, ska man tävla så ska man vinna.
    fy Fan ja hade aldrig kunnat leva om jag vägt 122-123 kg.hehe
    väger 95 nu och de får nog räcka.
    Blir de luciapokalen för dig ?

//ola

skånepåg wrote:
    Ja har inget mål med träningen just nu=). Ska träna tre fyra år innan jag börjar fundera på att tävla, ska man tävla så ska man vinna.
    fy Fan ja hade aldrig kunnat leva om jag vägt 122-123 kg.hehe
    väger 95 nu och de får nog räcka.
    Blir de luciapokalen för dig ?

//ola

Eru galen? :p e fet nu… Har planer på AF i dc nästa år å eventuellt cbb i lp om formen tillåter =)
    E ju rätt lång också…198 cm…Längre rörelsebana också hehe…kul när man möter killar på 178.5 :p Svårt å slå dem i dips å chins… Kanske har fördel i rodd dock =) Men e det hinderbana så.. :p

Någon som vill ha en extra decimeter? Bortskänkes!

Skit samma hur många du gör, någon måste ju komma sist.:D Men vill du vinna så… då får du träna! Mycket! Träna in en djup teknik så slipper du avdrag, finns inget mer frustrerande, de borträknade dipsen bränner ju lika mycket energi.:(

Hur många du kommer klara på tävling beror väldigt mycket vilken domare som dömmer… 😮
    Som du ser så är antalet väldigt olika på tex decembercupen, Athletic Fitness och Sm på fitnessfestivalen. Ska du ligga bra till på ovasätt tävling så bör du få upp mist 50 st på träning. Träna inte på att köra för djupa då de sliter väldigt mycket på kroppen, spara det till tävlingen eller kör nått pass då och då med djupare dips. :emo-thumb

Mvh Tim

Magnus Branzén wrote:
    Andra ämnen som har liknande rubriker listas längst ned på sidan. Finns ett par trådar där…

ahaa! nice, det har jag aldrig tänkt på förut!:P

Sjukt trevligt med alla svar. Men skulle verkligen en djup dips skada mer ? varför såfall?
    räknas allt under 90 grader som djupa ?

Finns en hel del som får problem med Axlaran när de kör djupa dips ganska mycket innför tävling eller dyligt. Sen beror de ju på hur pass rörlig du är…

Men mitt tips till dig är att inte träna för mycklet på djupet utan på antalet istället. 90 grader räcker oftast i alla tävlingar utan decembercupen…

Lycka till! :emo-thumb

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.