Home › Forums › Styrkehörnan › Hur många Reps gör ni på egen Kroppsvikt i Bänk
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 november, 2006 at 20:11 #323793Anonym anvandareMemberThinner wrote:Det är ju visst bra. Finns ju många styrkelyftare som har de resultaten och sämre med. Så lägg ner! Säg 80 kilo gånger 2 är 160 kilo, kroppsvikten gånger två och du ligger 20 kilo under så att…Sl hade nog verkligen varit nåt för dig! Bara ett tips samt en förklaring att jag tycker du är ruskigt stark. Handlar inte om att jag inte tror dig.
Haha ..Låt ju typ som om du dissade alla i tråden med ditt tidigare inlägg. Därav trodde jag att du inte trodde på mig sorry
Tack för komplimangen då.
Vem vet kanske man får för sig att tävla i sl nångång. Nu e det dock byggningen som gäller.21 november, 2006 at 20:46 #323794Anonym anvandareMemberThinner wrote:Det är ju visst bra. Finns ju många styrkelyftare som har de resultaten och sämre med. Så lägg ner! Säg 80 kilo gånger 2 är 160 kilo, kroppsvikten gånger två och du ligger 20 kilo under så att…Sl hade nog verkligen varit nåt för dig! Bara ett tips samt en förklaring att jag tycker du är ruskigt stark. Handlar inte om att jag inte tror dig.[http://styrkelyft.se/tavling/ranking/RNK0405.htm]
210kg pressade David Öhman på 82.5kg i vikt.
21 november, 2006 at 22:05 #323795Anonym anvandareMemberThinner wrote:JACKSATAN! Den där listan du gav mig på SLare. Hur fan blir man så stark?Gener, hård och bra träning, vila och kost:D
21 november, 2006 at 23:20 #323796Anonym anvandareMemberThinner wrote:Jaja, sedan behöver du inte bara ta fram sådana TYPEXEMPEL. Jag har själv sett tävlingar och sådana som tränar SL som är större och inte alls lyfter sådana vikter. Att bänka 140 kilo på en vikt av 80 kilo är jävligt bra. Som du själv skrev i en annan tråd när jag frågade…Så skrev du att det är FÅ förunnat att ens pressa sin egna kroppsvikt gånger två! Så ta inte tillbaka det nu!Det var bara en fingervisning om var toppen av bänkpressare i Sverige ligger på. Sam skulle utan tvekan kunna bli en bra styrkelyftare om han satsade på det, även om det är en bit till Sverigeeliten. Tycker dock han är en mkt bra byggare så jag ser helst att han fortsätter på den vägen.
21 november, 2006 at 23:52 #323797Anonym anvandareMemberHar gjort 33st vikten var 105kg
23 november, 2006 at 13:44 #323798Anonym anvandareMemberMantus wrote:Gener, hård och bra träning, vila och kost:DJo och tomten kommer på julafton? Varför lyfter några få så mycket? Är det bara gener? mat? kost? sömn? Naj, inte om du frågar mig. Tänk på detta, 82,5 kg bänkar 210 kg. Kan det bli mer uppenbart än så?
23 november, 2006 at 14:28 #323799Anonym anvandareMemberTheBigOne wrote:Jo och tomten kommer på julafton? Varför lyfter några få så mycket? Är det bara gener? mat? kost? sömn? Naj, inte om du frågar mig. Tänk på detta, 82,5 kg bänkar 210 kg. Kan det bli mer uppenbart än så?Du kan tydligen ingenting om steroider. Du blir ju inte starkare för din vikt bara för att du har dopat upp dig x antal kg muskler. De testas ju på tävlingar så just på tävlingsdagen måste de åtminstone vara rena vilket innebär att de inte har nån tryckökning av nåra steroider. Att komma upp till 82.5kg behöver inte alla steroider för att göra, att han sedan är sjukt stark för sin vikt är genetiskt.
23 november, 2006 at 15:39 #323800Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Du kan tydligen ingenting om steroider. Du blir ju inte starkare för din vikt bara för att du har dopat upp dig x antal kg muskler. De testas ju på tävlingar så just på tävlingsdagen måste de åtminstone vara rena vilket innebär att de inte har nån tryckökning av nåra steroider. Att komma upp till 82.5kg behöver inte alla steroider för att göra, att han sedan är sjukt stark för sin vikt är genetiskt.Vet mer än du tror. Aldrig gillat det däremot. Min polare somnade in för gott utav skiten så jag vet också hur illa de kan gå. Folk som har tränat en längre period vet hur svårt det är att nå vissa mål. Man bestämmer sig inte bara en dag ”så vill jag se ut” och så händer det över en natt. Vi ser det inte andra ser för att vi har gått igenom det själva. Självklart finns det unika människor, rekorsättare osv. Men vissa saker har inget med gener att göra, eller kost. För att bli onormalt stor måste man också använda sig utav onormala metoder. Samma sak gäller styrka. Det går att träna upp till en viss del sen så måste man in i den onormala världen. I den världen hittar du djuren som bänkar 300+ eller som i detta fall lite kroppsvikt mycket bänkvikt. LÄS: 82,5 KG 210 KG BÄNK! Låter det normalt? Att någon har varit ren under en längre period bevisar inte vad denne har proppat i sig sen innan. Så dessa tester du pratar om ger jag inte mycket för, sett med egna ögon när bekanta fuskat sig genom dessa. Jack detta är inte något jag skriver för att reta någon och inte heller för att jag är avundsjuk för att jag inte bänkar 300+ men vissa saker är inte som dem ska och det gör att man inte kan hålla käften för det är så uppenbart och orättvist!!! Träna rent och må bra är mitt motto.
23 november, 2006 at 16:30 #323801Anonym anvandareMemberklart att de är starkt att bänka(utan bänktröja) dubbelt så mkt som man väger. sen att inte steroider skulle hjälpa din att bli starkare i förhållande till din vikt är ju helt sjukt att säga…
23 november, 2006 at 16:38 #323802Anonym anvandareMemberTheBigOne wrote:Vet mer än du tror. Aldrig gillat det däremot. Min polare somnade in för gott utav skiten så jag vet också hur illa de kan gå. Folk som har tränat en längre period vet hur svårt det är att nå vissa mål. Man bestämmer sig inte bara en dag ”så vill jag se ut” och så händer det över en natt. Vi ser det inte andra ser för att vi har gått igenom det själva. Självklart finns det unika människor, rekorsättare osv. Men vissa saker har inget med gener att göra, eller kost. För att bli onormalt stor måste man också använda sig utav onormala metoder. Samma sak gäller styrka. Det går att träna upp till en viss del sen så måste man in i den onormala världen. I den världen hittar du djuren som bänkar 300+ eller som i detta fall lite kroppsvikt mycket bänkvikt. LÄS: 82,5 KG 210 KG BÄNK! Låter det normalt? Att någon har varit ren under en längre period bevisar inte vad denne har proppat i sig sen innan. Så dessa tester du pratar om ger jag inte mycket för, sett med egna ögon när bekanta fuskat sig genom dessa. Jack detta är inte något jag skriver för att reta någon och inte heller för att jag är avundsjuk för att jag inte bänkar 300+ men vissa saker är inte som dem ska och det gör att man inte kan hålla käften för det är så uppenbart och orättvist!!! Träna rent och må bra är mitt motto.Det är med bänktröja så du får ju dra bort en del vikt, säg 30kg. Då är det 180kg, vilket jag absolut inte ser som nån omöjlighet att ta för någon med talang. Alltså skillnaden mot vad man kan träna sig till ren och vad man faller ner till efter nåra månader ”av” bolan är försvinnande liten. Steroider är ”lånade” muskler på sätt och vis. En nybörjare behåller givetvis mer eftersom han är så långt ifrån sitt genetiska max från början.
Du kan inte kategoriskt säga att David Öhman är dopad, då det är fullt möjligt att träna sig till 82.5kg muskler. Sen att han är fruktansvärt stark är som jag sagt tidigare genetiskt samt framtränad genom finslipning av teknik och nervsystem.23 november, 2006 at 17:12 #323803Anonym anvandareMembergjorde en 29 reppare på 90 kilo i somras på world class i nacka då dom hade en tävling där
jag vann:p23 november, 2006 at 17:56 #323804Anonym anvandareMemberrinse wrote:klart att de är starkt att bänka(utan bänktröja) dubbelt så mkt som man väger. sen att inte steroider skulle hjälpa din att bli starkare i förhållande till din vikt är ju helt sjukt att säga…Om du börjar på 80kg och dopar dig till 90kg på ett år kommer du vara lika stark som om du tränar dig dit ren på 10år. Så nej, du blir inte starkare i förhållande till din vikt.
23 november, 2006 at 18:24 #323805Anonym anvandareMemberVi får lugna oss lite med AAS-snacket i den här tråden om jag inte ska bli tvungen att låsa den…:aggresiv:
23 november, 2006 at 18:29 #323806Anonym anvandareMemberHaha, rätt nice att flyga på någon och anklaga dom för steroidmissbruk bara sådär haha, david öhman har båda grym kroppsbyggnad för bänkpress, tränat på en av sveriges bästa klubbar och har grym styrka, prova slå ihop det där, blir troligen ett bättre resultat än olof bänkpressare som är byggare och tränar på sats.
23 november, 2006 at 19:12 #323807Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Jacksatan, du är inte så långt ifrån David Öhman ändå? Vad väger du nu och vad tar du? Du tog väl 170 på vikten 85kg:bb:90kg. sen är det en jävla skillnad på att ”få upp” vikten, och att köra med stopp och tävlingsregler. Jag har sett David träna och jag är mil ifrån hans styrka, han är insane stark.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.