Home › Forums › Styrkehörnan › Hur mycket drar ni i kronlyft?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 januari, 2008 at 15:09 #381767Anonym anvandareMemberAPELL wrote:420kg UPPSALA MAJ07 SSM-KVAL 1
Och mer kommer väl nästa år tror jag. Sätt nu målet på 500 och rocka loss.
Light Weight buddy!19 januari, 2008 at 15:25 #381768Anonym anvandareMember415kg UPPSALA MAJ07 SSM-KVAL 1 .
5 kg efter dig Apell! Ska ligga i nu så får vi se om jag kan komma ikapp
21 januari, 2008 at 19:41 #381769Anonym anvandareMemberdragit en 3a på 260kg utan remmar
22 januari, 2008 at 22:37 #381770Anonym anvandareMemberBara maxat en gång i hela mitt liv…. Då tog jag den vikt jag tvingades att ta för att vinna en liten skittävling på poäng..
Drog 315… Bara bälte.. inga jävla remmar. Höll stången ett tag efteråt me
Vikt 110
23 januari, 2008 at 18:29 #381771Anonym anvandareMemberDamir_T wrote:Bara maxat en gång i hela mitt liv…. Då tog jag den vikt jag tvingades att ta för att vinna en liten skittävling på poäng..Drog 315… Bara bälte.. inga jävla remmar. Höll stången ett tag efteråt me
Vikt 110
I och med att man på strongmantävlingar får använda dessa ”jävla” remmar så gör de flesta det för att det ger en liten fördel gentemot dem som inte använder dem, det kan till viss del jämföras med att köra knäböj på tävling utan knälindor vilket jag tror det är få som gör.
Sen ser jag inte riktigt meningen med att hålla kvar stången när lyftet är klart, då brukar man väl oftast sänka ner den direkt för att spara så mycket energi som möjligt inför kommande grenar.23 januari, 2008 at 21:20 #381772Anonym anvandareMemberSmygarn wrote:I och med att man på strongmantävlingar får använda dessa ”jävla” remmar så gör de flesta det för att det ger en liten fördel gentemot dem som inte använder dem, det kan till viss del jämföras med att köra knäböj på tävling utan knälindor vilket jag tror det är få som gör.
Sen ser jag inte riktigt meningen med att hålla kvar stången när lyftet är klart, då brukar man väl oftast sänka ner den direkt för att spara så mycket energi som möjligt inför kommande grenar.:pop:
27 januari, 2008 at 00:46 #381773Anonym anvandareMemberDamir_T wrote::pop:du verkar vara en rätt begåvad person damir, svarar med en popcornätande gul gubbe? ska den symbolisera dig eller vad? och i såfall kör du med dräkt när du äter popcornen, eller kanske popcornpresströja ? för du använder ju tydligen inga ”jävla” remmar, jag är starkt imponerad:|
27 januari, 2008 at 00:49 #381774Anonym anvandareMemberrocknrollzone wrote:du verkar vara en rätt begåvad person damir, svarar med en popcornätande gul gubbe? ska den symbolisera dig eller vad? och i såfall kör du med dräkt när du äter popcornen, eller kanske popcornpresströja ? för du använder ju tydligen inga ”jävla” remmar, jag är starkt imponerad:|Tack
27 januari, 2008 at 11:55 #381775Anonym anvandareMemberHur står ni (sumo lr vanlig) och vad har ni för höjd på stången.I IFSA så är det inte tillåtet att stå sumo pga att stången ofta kommer för långt upp på knäna. lyfthöjden är satt till 42cm men jag vet att när Anders johansson tog världsrekordet så blev han tvungen att sänka till om jag inte tar fel 39cm för att stången klart o tydligt ska vara under knäna.Personligen så kör jag hellre utan remmar när jag ska dra ett maxlyft pga bättre buktryck än när man ska stå ner böjd och dra åt dessa.Men vid repetioner så brukar jag dom tills jag blir trött och sedan kör jag enstaka lyft.
Mvh.Rosell27 januari, 2008 at 17:55 #381776Anonym anvandareMemberRosell wrote:Hur står ni (sumo lr vanlig) och vad har ni för höjd på stången.I IFSA så är det inte tillåtet att stå sumo pga att stången ofta kommer för långt upp på knäna. lyfthöjden är satt till 42cm men jag vet att när Anders johansson tog världsrekordet så blev han tvungen att sänka till om jag inte tar fel 39cm för att stången klart o tydligt ska vara under knäna.Personligen så kör jag hellre utan remmar när jag ska dra ett maxlyft pga bättre buktryck än när man ska stå ner böjd och dra åt dessa.Men vid repetioner så brukar jag dom tills jag blir trött och sedan kör jag enstaka lyft.
Mvh.RosellSåg en film från någon kronlyftstävling på en styrkelyftarklubb och där körde alla som drog 300+ sumo utom en snubbe, det blir ju mer kronhöftframskjutning än något riktigt lyftande tyvärr :happy: Strongmanreglerna är ju mycket trevligare då.
På tal om anders johanssons världsrekord, såg personligen när tomas karlsson från boden drog 441kg på träning, det var riktigt mäktigt.
28 januari, 2008 at 13:06 #381777Anonym anvandareMemberErik__ wrote:Såg en film från någon kronlyftstävling på en styrkelyftarklubb och där körde alla som drog 300+ sumo utom en snubbe, det blir ju mer kronhöftframskjutning än något riktigt lyftande tyvärr :happy: Strongmanreglerna är ju mycket trevligare då.På tal om anders johanssons världsrekord, såg personligen när tomas karlsson från boden drog 441kg på träning, det var riktigt mäktigt.
Kan nog ha varit JSK:s tävling för jag var den enda över 300 som drog smalt.
29 januari, 2008 at 16:29 #381778Anonym anvandareMember215kg idag
24 februari, 2008 at 01:49 #381779Anonym anvandareMemberHar bara testat på 280 kg, raw med låsgrepp och det gick rätt så bra. 17 år, 80 kg. skall testas mer vid tillfälle.
16 februari, 2011 at 21:55 #381780Anonym anvandareMember400 kg med dräkt, inga remmar. Höjd 42 cm.
[youtube=lVeqt4OdPmU]
18 februari, 2011 at 00:57 #381781Anonym anvandareMemberAPELL wrote:410kgDet är lyftet på avatarbilden från strongmantävlingen
på NOGP-05.Nej Magnus! Det där e taget på storgatan i arvidsjaur SM finalen 2007!
Mvh/ Lundberg
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.