Home › Forums › Styrkehörnan › Hur mycket lyfter ni på biceps?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 september, 2006 at 20:51 #717126Anonym anvandareMember
Känner mig allt mer och mer ensam på det här forumet ju mer jag läser för varje dag, är allt folk HÅRT tränat här eller finns det någon som jag också?
Conc-Curl : 12,5kg*8
Skivstångscurl : 25*8Jag slänger inte så med kroppen som många gör på videos mm som jag sett, men tror inte jag skulle palla så många mer kg om jag skulle ’slänga’ mer med kroppen:(
27 september, 2006 at 20:39 #717127Anonym anvandareMemberLigger nu runt 6or på 70kg rakstång och en 2a, 3a på 80kg.
27 september, 2006 at 22:24 #717128Anonym anvandareMemberLigger på en 8a med 50kg Ez stång.
men bara cirka 15 kg med hantelcurl :S , det beror nog på att jag har sköra handleder tror jagÄr det ngn som vet föressten hur man kan på nått sätt ”stärka” senorna i handleden på ett effektivt och bra sätt?
27 september, 2006 at 22:51 #717129Anonym anvandareMember32.5 hantlarna kördes för första gången igår.. målet är 37.5 till sommaren
OM nån inte skulle tro kan jag gärna filma nästa gång jag kör30 september, 2006 at 13:00 #717130Anonym anvandareMemberMåste uppdatera.
Skivstångscurl 90×2 , 80×6
Växlande hantelcurl 40×4 , 35,5×6 (per arm)
30 september, 2006 at 14:51 #717131Anonym anvandareMemberSnart uppe på 3×40 kg i enarmsscott curl igen. 6 reps är pb.
30 september, 2006 at 19:01 #717132Anonym anvandareMemberhantel 27,5kg x 8 3-4set
2 oktober, 2006 at 06:59 #717133Anonym anvandareMemberdet här tycker jag alltid är lika roligt, vikter hit å vikter dit..
ingen pratar om utförande, ett visst utförande kankse du klarar 30kg hantlarna i hantel curl och sen vid ett annat tillfälle klarar du bara 20kg hantlarna för att du har ändrat utförandet..
3 oktober, 2006 at 22:48 #717134Anonym anvandareMemberHantelcurl – 3x8x22kg utan problem senast.
4 oktober, 2006 at 17:16 #717135Anonym anvandareMemberKommit igång med någorlunda seriös styrketräning. Biceps har alltid varit mitt starkaste område, därav, roligaste träningspasset. Använder mig mestadels utav z-curlstång vid bicepsträning. Då jag fått för mig z-curlen; väger 10kg?
30*12
40*10
50*4-6Född -90, längd 181, vikt 80.
4 oktober, 2006 at 19:09 #717136Anonym anvandareMemberEn 7a på 50 kg i rakskivstångs curl gjorde jag idag.
8 oktober, 2006 at 00:48 #717137Anonym anvandareMembercurls 13 kg stång 35 kg
10 oktober, 2006 at 16:55 #717138Anonym anvandareMemberFörstår inte varför folk startar dessa trådar :S, och värst av allt dem får flest svar av alla trådar som startas (nästan).
Trådar som ”vad bänkar en 15-16 åring normalt” osv är så dumma så jag bara garvar åt folk som ödslar sin kraft och energi på att sitta och entra om det som personer påstår är sant eller ej.För mej personligen så är det helt ovesentligt hur mycket vikt man tar, dessa trådar ger mej alltså ingenting att dra nytta av.
Men tydligen verkar folk ha en hysterisk fixering vid just detta ämnet!
Det kan vara okej och mäta sig med andra i samma viktklass och ålder osv för att checka av om den som kanske ”tar mer ” eller utvecklats mer än dej själv har något bra tips att dela med sej av, men så är det inte här.Detta ser jag bara som nån sorts ”skryt klotterplank”, vill man mäta sig med andra i styrka så är detta inte rätt plats.
Är du ute efter detta så sök dej till en styrkelyfts klubb och börja tävla, där kan du på ett ärligt sätt mäta dej och tävla mot andra för att visa hur stark du är.
Att få reda på hur mycket John ,bengt eller sven-åke lyfter på bicep är väl helt ovesäntligt, iaf för mej.Jag tränar för att må bra och för att känner mej stark och frisk.
Hade jag velat mäta mej i styrka hade jag sökt mej till en styrkelyftar klubb.Jag hoppas att vi får se mindre av dessa trådar framöver och att folk istället delar med sej av sin kunskap istället för sina ”stats”.
Ha d nice alla!
10 oktober, 2006 at 18:37 #717139Anonym anvandareMemberBudak wrote:Förstår inte varför folk startar dessa trådar :S, och värst av allt dem får flest svar av alla trådar som startas (nästan).
Trådar som ”vad bänkar en 15-16 åring normalt” osv är så dumma så jag bara garvar åt folk som ödslar sin kraft och energi på att sitta och entra om det som personer påstår är sant eller ej.För mej personligen så är det helt ovesentligt hur mycket vikt man tar, dessa trådar ger mej alltså ingenting att dra nytta av.
Men tydligen verkar folk ha en hysterisk fixering vid just detta ämnet!
Det kan vara okej och mäta sig med andra i samma viktklass och ålder osv för att checka av om den som kanske ”tar mer ” eller utvecklats mer än dej själv har något bra tips att dela med sej av, men så är det inte här.Detta ser jag bara som nån sorts ”skryt klotterplank”, vill man mäta sig med andra i styrka så är detta inte rätt plats.
Är du ute efter detta så sök dej till en styrkelyfts klubb och börja tävla, där kan du på ett ärligt sätt mäta dej och tävla mot andra för att visa hur stark du är.
Att få reda på hur mycket John ,bengt eller sven-åke lyfter på bicep är väl helt ovesäntligt, iaf för mej.Jag tränar för att må bra och för att känner mej stark och frisk.
Hade jag velat mäta mej i styrka hade jag sökt mej till en styrkelyftar klubb.Jag hoppas att vi får se mindre av dessa trådar framöver och att folk istället delar med sej av sin kunskap istället för sina ”stats”.
Ha d nice alla!
Varför skriver du ens i den här tråden då? Om det inte passar dig, så är det väl enklast att skita i tråden totalt?
10 oktober, 2006 at 19:26 #717140Anonym anvandareMemberbubbas wrote:”jag bara garvar åt folk som ödslar sin kraft och energi”
mm indeed, undra vem som ödslat mest energi här….:p :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.