Hur mycket lyfter ni på biceps?

Home Forums Styrkehörnan Hur mycket lyfter ni på biceps?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 209 total)
  • Author
    Deca wrote:
    Ganska så töntigt tycker jag.

Då jag själv är ren så vill jag förstås jämföra mig med rena människor och INTE en massa missbrukare(ja, steroider är narkotikaklassat).

Om rena människor jämför sig med varandra så kan missbrukarna jämföra sig med varandra.

Stackars alla unga grabbar på 18år och under som vill bli stora som hus, precis som sina idoler som väger 110kg stenhårda. Sedan tränar dessa unga grabbar i flera ÅR utan att något händer.

Jag är emot att föra dessa unga grabbar bakom ljuset, de bör få veta sanningen från början.

Intresseklubben har noterat ditt inlägg och tackar för bidraget.
    Välkommen åter.

Skivstångscurl, just nu – 50 * 4 Reps
    Ez Curl – 50 * 2 Reps
    Hantelcurl – 22 * 6 Reps

Detta var mina pb som jag tog idag ;)

Hammercurl 40kg * 1

Skivstångscurl rak stång 70kg * 3 aldrig testat tyngre

väger 95kg på 1.88cm tränat ett år och två månader :p :up:

Stångcurl
    30kg x 15
    40kg x 8 x 2
    50kg x 3

Lindah wrote:
    hantelcurls 15kg
    rak stång 40kg
    kan inte riktigt fatta att jag är starkare med stång? Jag slänger inte upp den , utan kör strikt. Någon som har en bra teori på detta?:|

Om du läser lite biomekanik och så kommer du förstå.
    Det är lika med pressövningar med stång vs. hantlar.
    Tex. i bänkpress kommer kraften riktas inte enbart uppåt utan också utåt. Ungefär som om stången skulle dras ut på längden. I och med att det inte sker kommer det bli en lika stor kraft inåt. Om du sedan drar F-pilar i ett diagram kommer du se i vilken riktning motståndet förflyttar sig.
    Lätt som en plätt med fysikens lagar.

Jacksatan wrote:
    Det gör ju nästan MartinP på forumet här också. Han körde rätt många reps sittande på 44orna. Här är videon på det: [http://www.youtube.com/watch?v=fvVNIYlgiTY]

Såg ut att dragremmar användes? Tungt är det, men inget direkt imponerande!

Jag gjorde 30 reps på 45kg skivstångscurl som är halva min kroppsvikt. Detta räckte till en 1:a plats på en klubbtävling som jag var med i på gymmet :D

hantlar 20-27,5kg beroende på reps…
    använder mig inte av rakstång

95 kg klarar jag nästa vecka så vi kan säga 95 kg i skivstångscurl än så länge och 100 kg om en månad:)

haha lever denna tråden fortfarande? :).
    Nåja då måste jag uppdatera lite här.
    Va som starkast i dessa muskler för ca 2år sedan och då gjorde jag 4x100kg i stångcurlen och 4x50kg hantelcurl. Stångcurlen va hyffsat strika (iaf de första 2) men 4orna på 50kgs hantelcurl vill jag inte uttala mig om, kändes inte lätt. Klarade dock 12reps på 40kgs.
    Har alltid gillat att köra biceps och vet ej varför, det är ju ingen jätteviktig del i en ”over all” styrkesats men hade iaf det som favorit.
    När jag nått platån 100kg i stångcurl nådde jag mina mål och då dog genast intresset för att träna biceps, idag kör jag mestadels striktare och lattare vikter, oftast 31orna och 60-70kg i stångcurlen då jag upplever att jag bygger bättre då.
    Gjorde en 2a på 100kg i stångcurlen för 1,5mån sen bara för att testa, strikta va dom inte, men det gick. För övrigt tycker jag att det är ganska tråkigt att köra biceps numera , har triceps som ny favorit :P.

Bra där Hazeblazer hur gammal är du?

23, 115kg, 196cm

Hazeblazer wrote:
    23, 115kg, 196cm

Shit vi har samma längd och typ samma vikt :D fast jag är 6 år yngre.

Har gjort 4x70kg och 12x60kg vid en vikt av 66-67kg
    typ 4x36kgs och 8-10x31kgs hantlar

Har haft problem med muskelfäste i vänster biceps nu, så sen jag gått upp 5kg i vikt har jag inte kört tyngre än 55kg i stångcurl och 21kg i hantelcurl.

True Freak XXXL wrote:
    Shit vi har samma längd och typ samma vikt :D fast jag är 6 år yngre.

haha coolt, då är det ju nästan bud på att dra ngt träningspass någon gång. :up:

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 209 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.