Hur mycket lyfter ni på biceps?

Home Forums Styrkehörnan Hur mycket lyfter ni på biceps?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 209 total)
  • Author

4reps på stången, strikt! I hantlar har jag lite problem med 11kg så jag håller mig till silverhantlarna under 10kg än så länge

He he..Du

Rak curlstång 47,5 kg 4 set som brukar se ut 6-6-5-5.

janne73 wrote:
    He he..Du är STARK din djävul! Själv har jag brutala problem med att curla upp en gymboll över midjenivå-ostrikt! Jag ska åka till Uppsala och träna med dig, Jack..vill du passa mig då?

Vi kan pressa varandra till några djävulska rekord! Armhävningstävling sen så vi får bra kontakt i bröst. 14är mitt rekord, om du passar mig kanske jag kan bryta 15vallen.

14? Åhhh..du din..rackare! Du klår mig med tio reps! Klart jag passar dig, Jack. Jag utgår då ifrån att du stabiliserar mina armbågar då jag outmaxar mitt p.b i bröstflies med två tandborstar (ca 20 g/st)..?

Hazeblazer wrote:
    Hur mkt i växlande hantelcurl samt curlstångslyft (ej curlstångscurl utan vanlig rak)? :) bara roligt att jämföra lite. Jag tränar med 31orna i växlande hantelcurl och 70kg i curlstångslyft:)

i rak skivstångscurl gör jag en 5a på 50kg och en 10a på 40kg……And im soon 16:p

20 reps, på 16kg i hantelcurl har snart tränat 5 månader sen starten innan dess ingen styrketräning alls…

Asså…jag vet inte hur många av er som utför övningen helt korrekt, eller bara cheatar upp curlarna för att ni vill ”kunna” lyfta så mkt vikt som möjligt.
    Många använder ryggen som fan för att få upp en allt för tung vikt å sen bara slänger ner den- fel!

Jag kör själv på…a..25 kilo i hantelcurl när jag känner för att köra tungt, men då kan jag lyfta upp dom med bara biceps å inte slänga med ryggen+ att hålla emot på den excentriska fasen, och gör väl en fyra på varje arm iaf, strikt.

Försök inte lyfta så mkt som möjligt, försök få en bra vikt och lyft den på ett korrekt utförligt sätt istället.

Tack och hej leverpastej!

-Daniel

Dan_The_Man wrote:
    Asså…jag vet inte hur många av er som utför övningen helt korrekt, eller bara cheatar upp curlarna för att ni vill ”kunna” lyfta så mkt vikt som möjligt.
    Många använder ryggen som fan för att få upp en allt för tung vikt å sen bara slänger ner den- fel!

Jag kör själv på…a..25 kilo i hantelcurl när jag känner för att köra tungt, men då kan jag lyfta upp dom med bara biceps å inte slänga med ryggen+ att hålla emot på den excentriska fasen, och gör väl en fyra på varje arm iaf, strikt.

Försök inte lyfta så mkt som möjligt, försök få en bra vikt och lyft den på ett korrekt utförligt sätt istället.

Tack och hej leverpastej!

-Daniel

Det är syftar är på att lyfta strikta reps utan rygg&sving fusk, d.v.s. helt med biceps. Men vad gäller att fuska litegrann då man använder hantlarna tycker jag som ”Polisen” tidigare nämnde är helt tillåtet eftersom du då kan kontrollera större vikter och överbelasta muskeln mer, även om jag själv inte gör det..:

kör med 22.5 kilo-hantlarna fast jag kan säkert köra tyngre men jag är så rädd att skada axlarna vilket har hänt ett flertal ggr då jag har kört för tungt på biceps ;)

man kan ju jämföra denna tråd med den om mått runt biceps…….således har jag mer volym är vissa men lyfter mindre max?? hmmm……..måste vara mina våldsamt stora triceps då…Not!

21,1 kilos hantlarna gör jag en 8 på, rak skivstångscurl vet jag inte 8)

Just biceps & hur mkt folk lyfter är intressant. Jag vet folk som tränar skivstångscurls med 70kg på stången. Det finns folk med -50cm armar som gör det. & sen finns det dom som tränar skivstångscurls med 50-60kg på stången & har +50cm armar. Konstigt att det är så? Ta Tank Abbot som exempel, jag har sett filmer med han där han SVINGAR 75kg hantlar i bicepscurl. Men han har ju inte alls bra byggda biceps.

PowerKing wrote:
    Just biceps & hur mkt folk lyfter är intressant. Jag vet folk som tränar skivstångscurls med 70kg på stången. Det finns folk med -50cm armar som gör det. & sen finns det dom som tränar skivstångscurls med 50-60kg på stången & har +50cm armar. Konstigt att det är så? Ta Tank Abbot som exempel, jag har sett filmer med han där han SVINGAR 75kg hantlar i bicepscurl. Men han har ju inte alls bra byggda biceps.

Nej, men vem har sagt att det finns en 100%-ig korrelation mellan stora biceps och att svinga hantlar?

PowerKing wrote:

har ju sett många som vingar upp hantlarna och sedan bara släpper ner dem… borde ju inte ge någon större effekt då den negativa delen är så viktig… brukar ju sägas hälften så fort ner som du går upp med armövningar

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 209 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.