Hur mycket lyfter ni på biceps?

Home Forums Styrkehörnan Hur mycket lyfter ni på biceps?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 209 total)
  • Author

:d

Danielito wrote:
    har ju sett många som vingar upp hantlarna och sedan bara släpper ner dem… borde ju inte ge någon större effekt då den negativa delen är så viktig… brukar ju sägas hälften så fort ner som du går upp med armövningar

Det sägs mycket… dock finns det folk som svingar och har stora biceps lika fullt. hur tolkar du det?

Jacksatan wrote:
    Det sägs mycket… dock finns det folk som svingar och har stora biceps lika fullt. hur tolkar du det?

att de kanske får med biceps bättre i andra övningar :) finns ju många som inte ens kör biceps och har maffiga muskler ändå…

En bicesövning att rekommendera som alternativ till vanlig bicepscurl är att köra bicepscurl utan att vrida vikten på upp och nerväg. Man håller armarna avslappnat utmed sidorna och lyfter båda hantlarna upp samtidigt utan att vrida. Dvs nästan samma sak som om det var en stång man höll i.

Hur som helst så är denna övning Mycket jobbigare än bicepscurl där man vrider vikterna och ett utmärkt komplement.

Fast bicesövningen jag får mest pump på är alltid när jag kör stående med stång i maskin. Jag får grym pump på denna. Tycker inte det behövs att man sträcker ut fullt i nerläget…

Henkzz wrote:
    hört talas om hammercurl? :emo-thumb

Ok… ni får gärna förklara det här så att jag inte rör till det.

I hammercurl börjar man väl övningen med handflatorna mot varandra, dvs som om man skulle slå med en hammare men vinklar till slut upp handlflatan i slutet av rörelsen (dvs man vrider handleden under övningesns gång)

I övningen som jag syftar på (utförs också sittande med hantlar). Så menar jag att handlflatorna perkar uppåt genom HELA rörelsen. Handlederna är fixerade. Alltså, så som de är när man håller i en vanlig skivstång.

Den som jag syftar på kanske helt enkelt kallas för bicepscurl med hantlar?

Enligt min erfarenhet är det rätt sällan man ser någon utföra denna. Folk verkar föredra stång istället.

Jag har aldrig varit någon expert på exakt vad varje övning heter. hehe

alexander lindström wrote:
    zonecapone wrote:

Zone är kungen av gävle.. Peace/// alex

LOL!
    Yeah Im in the same league as FAT JOE som sågs gå genom NewYorks slumkvarter med bling bling på sig till ett värde av 5millioner dollar!

Love yall!
    ZONE

Hazeblazer wrote:
    Hur mkt i växlande hantelcurl samt curlstångslyft (ej curlstångscurl utan vanlig rak)? :) bara roligt att jämföra lite. Jag tränar med 31orna i växlande hantelcurl och 70kg i curlstångslyft:)

personbästa: skottcurl 90kg 10 reps arm-mått 52+cm strikt utan gung. I dagsläget ungefär 70% av vikten och arm-mått 48cm

Bicepscurl: 6x50kg
    Hantelcurl: 6×27,5kg
    Scottcurl: 6x45kg

MrSthlm wrote:
    Ok… ni får gärna förklara det här så att jag inte rör till det.

I hammercurl börjar man väl övningen med handflatorna mot varandra, dvs som om man skulle slå med en hammare men vinklar till slut upp handlflatan i slutet av rörelsen (dvs man vrider handleden under övningesns gång)

Nej, I hammercurls så roterar du aldrig handflatorna uppåt utan du håller dem stilla.

[img=http://www.exrx.net/AnimatedEx/Brachioradialis/DBHammerCurl.gif]

En strongman legend som hade armar på 66cm…Scottcurl med 45kgs hantlar är väl skapligt..:|

Misspepp wrote:
    En strongman legend som hade armar på 66cm…Scottcurl med 45kgs hantlar är väl skapligt..:|

Ser ut som om de är fyllda med olja :

Xavier wrote:
    Ser ut som om de är fyllda med olja :

Ja, på den bilden är det garanterat så.

När jag kunde köra biceps vettigt(armbågsskada nu) så körde jag 6-7strikta reps på 32kg hantlarna.

25 kg på hantelcurl och 50 kg på ez-curl

Jag är 15 år och tar 30 kg 4 reps 3 set och runt 60 i skivstång .. ja har nyss börjat med kreatin och antar att jag kommer att öka vikten med 2 kilo inom loppet av 1 månad:D

Claes wrote:
    Jag är 15 år och tar 30 kg 4 reps 3 set och runt 60 i skivstång .. ja har nyss börjat med kreatin och antar att jag kommer att öka vikten med 2 kilo inom loppet av 1 månad:D

borde jag utveckla mina biceps mer eller borde jag satsa mer på andra muskel delar .. jag är stark i de mesta men ja är starkast i biceps

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 209 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.