Home › Forums › Styrkehörnan › hur mycket man brukar få ut av lindor och dräkt i knäböj?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 mars, 2007 at 17:14 #901166Anonym anvandareMember
hejsan, jag lyfte här om dagen 150 i knäböj (endast ned bälte), med godkänr djup. men det jag undrar är, är vad jag skulle lyfta med dräckt och lindor?
/jacob
16 mars, 2007 at 17:14 #86130Anonym anvandareMember16 mars, 2007 at 17:45 #901167Anonym anvandareMemberblavitt_89 wrote:hejsan, jag lyfte här om dagen 150 i knäböj (endast ned bälte), med godkänr djup. men det jag undrar är, är vad jag skulle lyfta med dräckt och lindor?/jacob
Helt olika från person till person samt teknik man har med dräkten.
18 mars, 2007 at 17:57 #901168Anonym anvandareMemberHallinder wrote:Helt olika från person till person samt teknik man har med dräkten.ingen som har en aning om ungeför hur mycket man brukar få ut av utrustningen?
18 mars, 2007 at 18:14 #901169Anonym anvandareMemberblavitt_89 wrote:ingen som har en aning om ungeför hur mycket man brukar få ut av utrustningen?det ÄR högst individuellt, jag fick aldrig ut mer än 20-25kg, magnus önerud i jsk har en skillnad på raw pers och tävlingslyft på 117,5kg i knäböj.
Så det kan bli hur som helst, har du tillgång till kunnigt folk borde du iaf få ut mer än vad jag fick.
0-120kg
19 mars, 2007 at 15:44 #901170Anonym anvandareMemberblavitt_89 wrote:ingen som har en aning om ungeför hur mycket man brukar få ut av utrustningen?Jag gissar att det i ditt fall vore rimligt att redan efter några pass med utrustning kunna få 20-30 kg extra.
Jag ökade själv mitt max med ca 10 kg första gången jag använde lindor, ytterligare 15 kg när jag fick på mig dräkt.
19 mars, 2007 at 22:12 #901171Anonym anvandareMemberÄr det överkurs att införskaffa sig lindor o tröja och träna med när man inte har några planer på att tävla ännu?
20 mars, 2007 at 09:28 #901172Anonym anvandareMemberWille__ wrote:Är det överkurs att införskaffa sig lindor o tröja och träna med när man inte har några planer på att tävla ännu?Jag skulle påstå att det är överkurs om du inte ska tävla.
Bättre att bygga grundstyrka utan utrustning. Den dagen du bestämmer dig för att tävla så tycker jag däremot du ska skaffa utrustning.20 mars, 2007 at 14:56 #901173Anonym anvandareMemberÄr man inte styrkelyftare så är det säkert onödigt att skaffa iaf dräkt överhuvudtaget. Tävlar man i styrkelyft så kan man välja mellan att tävla raw eller att tävla med utrustning. Vill man bli en bra styrkelyftare bör man småningom tävla med utrustning.
Den ”största” överkursen är dock att vara styrkelyftare och inte tävla. Det är nämligen omöjligt. Man kan inte veta hur det är att vara SL-are förrän man tävlat i grenen.
Det finns många som är intresserade av SL och inte vill tävla för att de tycker de lyfter för lite. De TROR att de är SL-are, men de är det inte. Alla är barn i början. Men de som tror att de FÖRST måste ”vara världsmästare” och SEDAN tävla kommer helt enkelt aldrig att bli SL-are.
(För att ta mitt gamla exempel. Vem var det som tävlade ända från början, men klarade 52,5 kg i bänkpress på tävling efter två års tränande. Jo (fast de som läst mina inlägg förut vet det) : Jarmo Virtanen, niofaldig världsmästare, och Finlands (troligen Nordens) genom tiderna mest meriterade styrkelyftare.
Den som vill bli SL-are : tävla!
20 mars, 2007 at 15:18 #901174Anonym anvandareMemberstahlberg wrote:Är man inte styrkelyftare så är det säkert onödigt att skaffa iaf dräkt överhuvudtaget. Tävlar man i styrkelyft så kan man välja mellan att tävla raw eller att tävla med utrustning. Vill man bli en bra styrkelyftare bör man småningom tävla med utrustning.Den ”största” överkursen är dock att vara styrkelyftare och inte tävla. Det är nämligen omöjligt. Man kan inte veta hur det är att vara SL-are förrän man tävlat i grenen.
Det finns många som är intresserade av SL och inte vill tävla för att de tycker de lyfter för lite. De TROR att de är SL-are, men de är det inte. Alla är barn i början. Men de som tror att de FÖRST måste ”vara världsmästare” och SEDAN tävla kommer helt enkelt aldrig att bli SL-are.
(För att ta mitt gamla exempel. Vem var det som tävlade ända från början, men klarade 52,5 kg i bänkpress på tävling efter två års tränande. Jo (fast de som läst mina inlägg förut vet det) : Jarmo Virtanen, niofaldig världsmästare, och Finlands (troligen Nordens) genom tiderna mest meriterade styrkelyftare.
Jag håller med Stahlberg här. Jag var själv otroligt segstartad och tyckte att jag inte var duktig nog osv. Men nu har man iaf testat på att tävla och det var hur kul som helst så det kommer jag fortsätta med under en lång tid framåt.
20 mars, 2007 at 16:29 #901175Anonym anvandareMemberstahlberg wrote:Är man inte styrkelyftare så är det säkert onödigt att skaffa iaf dräkt överhuvudtaget. Tävlar man i styrkelyft så kan man välja mellan att tävla raw eller att tävla med utrustning. Vill man bli en bra styrkelyftare bör man småningom tävla med utrustning.Den ”största” överkursen är dock att vara styrkelyftare och inte tävla. Det är nämligen omöjligt. Man kan inte veta hur det är att vara SL-are förrän man tävlat i grenen.
Tack för svaret och Helt korrekt ståhlberg man är ingen styrkelyftare om man inte tävlar. Jag har börjar med SL inriktad träning nu efter att kommit igång igen, närmsta klubb har jag i HBG som tävlar i SL, gymmet jag är på nu har lagt ner det men jag är väldigt sugen på tävling oxå.
21 mars, 2007 at 07:49 #901176Anonym anvandareMember”Tack för svaret och Helt korrekt ståhlberg man är ingen styrkelyftare om man inte tävlar. Jag har börjar med SL inriktad träning nu efter att kommit igång igen, närmsta klubb har jag i HBG som tävlar i SL, gymmet jag är på nu har lagt ner det men jag är väldigt sugen på tävling oxå.”
Ängelholm och Helsingborg är väl inget avstånd? Vi är två man som åker mellan Växjö och Nässjö för att träna och tävla eftersom Växjö AK inte har nån verksamhet. Finns bara viljan så finns även möjligheterna. Och du, man kan faktiskt ställa upp i nybörjartävlingar eller små klubbtävlingar utan utrustning bara för att känna på hur det är att stå på podiet och lyfta med domarkommandon. Stor skillnad mot att maxa nere på gymet. Men kul!
21 mars, 2007 at 10:38 #901177Anonym anvandareMemberHebbe72: Helt korrekt och har har nu kontaktat klubben:) , har alltid varit intresserad av SL/strongman. Ja det är ju längre bit för er än för mig in till helsingborg.
21 mars, 2007 at 13:29 #901178Anonym anvandareMembersmocke wrote:Lindor tröjjor är fusk!!!RAW is the shit! pure strenght
Så jävla stor skaderisk utan tröjor och lindor på de där vikterna bara. Men visst skulle jag föredra att det gick att köra RAW också.
21 mars, 2007 at 14:12 #901179Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Så jävla stor skaderisk utan tröjor och lindor på de där vikterna bara. Men visst skulle jag föredra att det gick att köra RAW också.Jag är nog av den åsikten att tröjorna orsakar fler skador än vad dom skyddar. Olustigt som f-n när man ligger med 200+ på stången och tröjan styr stången antingen ner mot magen eller upp mot huvudet.
Fick jag välja så skulle jag gärna sett att alla tävlade raw. Men nu är det inte så det fungerar så därför kör jag med utrustning.
Lindor kan jag till viss del hålla med om. Kan känna att det är rätt skönt för knäna ibland att köra med lindor.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.