Home › Forums › Styrkehörnan › hur mycket man brukar få ut av lindor och dräkt i knäböj?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 mars, 2007 at 08:11 #901195Anonym anvandareMemberrinse wrote:säg till när du ska till hbg så kanske jag ett par till andra SL:are kan vara där då. lycka till
Hoppas du kan komma igång med lyftningen och att du får den hjälp du behöver av klubben. Men min erfarenhet är att eftersom vår sport är så liten så är lyftare ofta väldigt hjälpsamma mot nybörjare (även om du kanske inte är nybörjare på gymmet).
För det är stor skillnad på tävlingslyftning och gymträning. Men att utföra strikta tävlingslyft är det enda sättet att jämföra sig med andra.
Håller helt med Stahlberg att det finns otaliga knep att ta till för att få upp vikten som alla skulle leda till underkänta av domarna om man gjorde så på tävling.
23 mars, 2007 at 14:52 #901196Anonym anvandareMemberrinse wrote:säg till när du ska till hbg så kanske jag ett par till andra SL:are kan vara där då. lycka tillJa absolut, inget bättre än när flera med erfarenhet vill hjälpa en nybörjare inom idetta fall SL.
23 mars, 2007 at 14:56 #901197Anonym anvandareMemberhebbe72 wrote:Hoppas du kan komma igång med lyftningen och att du får den hjälp du behöver av klubben. Men min erfarenhet är att eftersom vår sport är så liten så är lyftare ofta väldigt hjälpsamma mot nybörjare (även om du kanske inte är nybörjare på gymmet).För det är stor skillnad på tävlingslyftning och gymträning. Men att utföra strikta tävlingslyft är det enda sättet att jämföra sig med andra.
Håller helt med Stahlberg att det finns otaliga knep att ta till för att få upp vikten som alla skulle leda till underkänta av domarna om man gjorde så på tävling.
Ja det är stor skillnad på gymträning o tävling, som du säger så finns det många sätt att få uppvikten på och inte alltid rätt om man inte tränat ihop med någon som kan sina saker. Därför vill man ju ha råd och tips från SL:are, spec när jag inte känner mig motiverad till bänkpres med ”dålig” teknik o diverse. Jo jag har förstått att dom flesta ska vara bra mot ”nybörjare” och det känns ju bra när man har intresset. Ska ta mig i kragen nu.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.