Hur stark är i allmänhet en 15 åring??

Home Forums Styrkehörnan Hur stark är i allmänhet en 15 åring??

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 109 total)
  • Author
    TheBigOne wrote:
    ”Min kompis kännde en kille som såg en Kines i London som bänkade 120kg när han var 12 år, men en arm..”

Haha.. dagens :emo-thumb! Trådskaperan har gjort sig skyldig till skryt(stryk) tills motsattasen bevisats.:D

TheBigOne wrote:
    Vad är meningen med att säga ”jag bänkade 150kg när jag var 13 år, otränad”

Jag kan riktigt se ligament och muskelfästen trasas sönder när jag tänker på den sate som försöker

Sascha Vujic gjorde en 5a på 170kg när han va 17, i bänk,många vittnen

Allt går ju, men frågan är vad man bänkar ”ren” utan en massa skit i kroppen.

men för f*n det e olika för person till person… Magnus Samulsson tog 100 i bänk första gången han testade! och det beror på vilka intressen man har (idrott) och vad man gör på fritiden…

DeRoj wrote:
    Bänkpress är för pojkar; marklyft för män :D

Så sant!!:emo-thumb

Esa 48 wrote:
    Så sant!!:emo-thumb

Jo, om man är svag i bänk kan man ju alltid dra upp nåra vikter med krokig rygg i marklyften och ändå tro att man är stark. :emo-thumb

Jacksatan wrote:
    Jo, om man är svag i bänk kan man ju alltid dra upp nåra vikter med krokig rygg i marklyften och ändå tro att man är stark. :emo-thumb

Vafan menar du med att avslöja min taktik! :ph34r:

(kunde jag inte fått leva i självförnekelse några år till? :( )

Jacksatan wrote:

:D Så kan man ju oxå se på de! Men om man ska jämnföra styrkan i kroppen så är det den övningen som ivolverar mest muskler.
    Men diskutionen är väl egentligen hur stark en 15 åring är i bänk.
    Läste någonstans en gång, att om man tager en fullvuxen karl som aldrig har tränan i ca 25 års åldern, så klarar han ungefär 50 kilo i bänkpress.

Fortress wrote:
    Ok vad har du för mått runt armarna då? eller är du ännu en av alla viktfixerade killar som kastar upp 30kiloshantlar med småarmar på 38cm. Riktigt utförda repetioner i bicepscurl med 30 kiloshantlar kräver i regel en ganska så kraftig överarm. Det är få övningar som jag ser det fuskas så ofta i som i just bicepscurl. Skulle det vara så att du verkligen drar upp 30 kiloshantlar med bicepsmusklerna och inte gungar och ändrar vinkel på hanteln under repetionen, ja då är du stark i biceps absolut.:)

Om du kollar på hur dom riktiga atleterna gör när dom gör sina biceps curl så ser du att dom inte står helt stilla… man ska inte stå helt stilla.. man kan lätt skada sin rygg då . jag GUNGAR inte men jag står inte helt rak i ryggen.. jag utför mina hantel curls bra :D och det konstiga är att.. mina armar är inte så JÄTTE grova. men ja har bevis på det och ja kan även knäppa kort och skicka in filmer om det skulle vara av intresse ;)

TheBigOne wrote:
    Allt går ju, men frågan är vad man bänkar ”ren” utan en massa skit i kroppen.

Helt rätt.. Det ska inte vara massa anabola å sånt skit . man blir dum i huvet och man blir helt bombad

dom filmerna vill jag se, gärna när du bänkar också… umgås med många elitidrottare som inte tar mer än 70-80 i bänk även efter flera års träning… en annan kompis tävlar i styrkelyft och maxar 90 i bänk när han väger runt 70 kilo om jag inte minns helt fel…

skrikare wrote:
    dom filmerna vill jag se, gärna när du bänkar också… umgås med många elitidrottare som inte tar mer än 70-80 i bänk även efter flera års träning… en annan kompis tävlar i styrkelyft och maxar 90 i bänk när han väger runt 70 kilo om jag inte minns helt fel…

kasst i såfall

skrikare wrote:

Dom elitidrottarna kan inte lägga ner mycket tid på gymet i så fall och den styrkelyftaren lär inte slå många i vare sig dam eller herrklassen

Sam jr wrote:
    kasst i såfall

Dummaste jag hört, bara för att man är elit i en idrott innebär inte det automatiskt att man är bra i bänkpress. Det msåte finnas mer faktorer att ta hänsyn till. Från början kanske- vad är det för typ av idrott? Tro på fan att curlinglandslaget inte tar så mycket i bänk… skulle iofs vara helt sjukt om de gjorde det.

Jag är kampsportare i grund och botten och är överlag en stark tjej, vill dock inte påstå att jag är vidare strak i just bänkpress… skulle det då innebära att jag är en sämre elitidrottare?

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 109 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.