Hur stark är i allmänhet en 15 åring??

Home Forums Styrkehörnan Hur stark är i allmänhet en 15 åring??

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 109 total)
  • Author
    Claes wrote:
    Helt rätt.. Det ska inte vara massa anabola å sånt skit . man blir dum i huvet och man blir helt bombad

hostskolpropagandahost ;)

Vem fan bryr sig om vikter i bänk eller hantelcurls?
    För att citera Jay Cutler ”It’s not necessary the strongest bodybuilder that’s the best, but the smartest”.
    Jag är gärna klenare än en 15-åring i bänk så länge jag är större…(ehrm inte fettmässigt då;))

Melin wrote:
    För att citera Jay Cutler ”It’s not necessary the strongest bodybuilder that’s the best, but the smartest”.
    Jag är gärna klenare än en 15-åring i bänk så länge jag är större…(ehrm inte fettmässigt då;))

:emo-thumb

Melin wrote:

Ehm… det är väl rätt många som bryr sig om vikter i bänk. Fruktansvärt ineffektivt att gå runt med en massa muskler om man dessutom är relativt svag i dessa. Då kan man lika gärna spruta in synthol i dem, om man nu ändå inte bryr sig om att va stark.

Kom ihåg att tävla mot er själva och inte mot andra. Det kommer man långt på.

Jacksatan wrote:
    Ehm… det är väl rätt många som bryr sig om vikter i bänk. Fruktansvärt ineffektivt att gå runt med en massa muskler om man dessutom är relativt svag i dessa. Då kan man lika gärna spruta in synthol i dem, om man nu ändå inte bryr sig om att va stark.

Mmmm bänk visar verkligen hur stark man e….;)
    Jag menar inte att man kan vara svag i musklerna men om en kille som e yngre än en själv bänkar mer än dig men du fortfarande e större så går inte världen under….eller Jacky-boy? ;)

exakt och alla kan vara ”starka” inte så svårt bara använda alla muskler när man tränar nån övning men inte blir man större för de! lätt o tro jätte stora vikter alltid är bäst men att gå på känsla o kontakt o verkligen kämpa med bara de muskler man ska träna de passet :up:

Martin.P wrote:
    exakt och alla kan vara ”starka” inte så svårt bara använda alla muskler när man tränar nån övning men inte blir man större för de! lätt o tro jätte stora vikter alltid är bäst men att gå på känsla o kontakt o verkligen kämpa med bara de muskler man ska träna de passet :up:

Däremot gillar vi inte när killar som är yngre än en själv är starkare OCH större än en själv..:( :emo-thumb

dom som är här o säger att dom är 15-17 år och tar 100+ i bänken..
    tänkt på att dom kanske har aa.. ni vet..*knarp knarp* *sprut sprut* ??:D

Menar .. 15 år o tar så mycket i bänk.. är inte troligt tycket jag

Lazermannen wrote:
    dom som är här o säger att dom är 15-17 år och tar 100+ i bänken..
    tänkt på att dom kanske har aa.. ni vet..*knarp knarp* *sprut sprut* ??:D

Menar .. 15 år o tar så mycket i bänk.. är inte troligt tycket jag

eller har man bara lite bättre anlag för att bygga muskler och/eller styrka.
    tog själv 125kg med stopp på tävling när jag var 15 år, vägde då cirka 81kg. när jag gjorde detta så var det svenskt rekord och inte hade jag tagit några AAS då heller. självklart finns det 15- 17 åringar som tar AAS men de flesta som gör det vet inte ens vad de håller på med och slutar också med träningen när de inte är ”on”.

satsar du seriöst så kan du bygga både styrka och massa när du e 15 år. självklart kan du inte bli skitgrov eller något sånt men man behöver inte vara skitgrov för att vara stark.

”bara för att du själv e svag betyder inte att alla andra e det”

Mantus wrote:
    Lite svagare än en 16åring i allmänhet är…

Jo man ser så många 16åringar köra 30kg hantelcurl va?? Bullshit.
    90kg bänk och 30kg hantelcurl är förjävla bra för en 15 åring..
    Jag tror inte många av mina kompisar skulle få upp varken 90kg
    bänk eller 30kg hantelcurl, även om dom gungade upp skiten..

Danne89_ wrote:
    Jo man ser så många 16åringar köra 30kg hantelcurl va?? Bullshit.
    90kg bänk och 30kg hantelcurl är förjävla bra för en 15 åring..
    Jag tror inte många av mina kompisar skulle få upp varken 90kg
    bänk eller 30kg hantelcurl, även om dom gungade upp skiten..

Han ställde en fråga: ”Hur stark är en 15 åring i allmänhet” och jag svarade ”Lite svagare än en 16 åring i allmänhet är”. Jag tog överhuvudtaget inte ställning till hans uttalande.
    Jisses:O

rinse wrote:
    eller har man bara lite bättre anlag för att bygga muskler och/eller styrka.
    tog själv 125kg med stopp på tävling när jag var 15 år, vägde då cirka 81kg. när jag gjorde detta så var det svenskt rekord och inte hade jag tagit några AAS då heller. självklart finns det 15- 17 åringar som tar AAS men de flesta som gör det vet inte ens vad de håller på med och slutar också med träningen när de inte är ”on”.

satsar du seriöst så kan du bygga både styrka och massa när du e 15 år. självklart kan du inte bli skitgrov eller något sånt men man behöver inte vara skitgrov för att vara stark.

”bara för att du själv e svag betyder inte att alla andra e det”

God…i min värld finns det iaf ingen som kan ta 100+ när man är 15 år .. iaf inte förens jag ser det..

jag gjorde 105 när jag var 15 :) på tävling

Som 15 åring bänkade jag 100kg på träning efter 5 månaders träning, kroppsvikten var 64 kg. På tävlingen sen blev det 97,5

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 109 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.