Hur stark är i allmänhet en 15 åring??

Home Forums Styrkehörnan Hur stark är i allmänhet en 15 åring??

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 109 total)
  • Author

hur stor är en sten?

(poängen är att det är helt meningslöst att försöka hitta något genomsnittsvärde för hur stark en 15-åring här, det beror ju som bekant på så ofantligt många faktorer. Sen att trådskaparen är just 15 och vill visa hur stark han är, är väl en annan femma)

Mantus wrote:
    Han ställde en fråga: ”Hur stark är en 15 åring i allmänhet” och jag svarade ”Lite svagare än en 16 åring i allmänhet är”. Jag tog överhuvudtaget inte ställning till hans uttalande.
    Jisses:O

Var inget påhopp just till dig. Utan jag menade bara allmänt.
    Många säger att dom är jävligt stark, Men hur många 15-16 åringar
    på erat gym ser ni som bänkar över 100 eller tar 30kg hantelcurl?
    Jag har aldrig sett nån iaf.

Och isf missförstod jag dig, trodde du menade att han var svagare än en 16 åring i allmänhet, sorry för det!

Johan_K_81 wrote:
    90kg är ingenting för en 15åring som tränar det regelbundet.

Finns hur många 14-16åringar som helst som tar +100kg i bänk av att bara
    spelat fotboll.

Snacka skit :wazzup:

Mantus wrote:
    Lite svagare än en 16åring i allmänhet är…

haha aa så du menar att dom flesta 16 åringar klarar 90 kg i bänk ? dom som klarar 90 kg i bänk borde isåfall väga 100+ för jag har då inte sett många 16 åringar med mera än 80 på stången:P kan också tillägga att jag går i en klass med 20 pers och ALLA är 18+ jag är enda som tar 115> kg resten ligger runt 80kg så det säger en hel del fast vad vet jag det gänget kanske är onormalt svaga

Alltså fattar ni inte vad han menar? Läs trådens topic och sedan Lite svagare än en 16åring i allmänhet är

Då bör de flesta förstå.

Fortress wrote:
    Vad en femtonåring tar i bänk utan att ha tränat styrka tidigare kan skilja ganska mycket. Skulle tro att genomsnitts femtonåringen gör mellan 40-70kg. Sen beror det på hur mycket personen har växt fram till sin femtonårsdag. Vissa har vuxit en hel del medans många killar först börjar växa rejält nått år senare.

Håller inte riktigt med där. En ”normal byggd” 15 åring tar nog inte mer än 35-50 kg i bänk utan tidigare styrketräning. Ser varje dag killar som kommer in runt 15-18 års åldern och kör på dessa vikter. Dock finns det många som gör betydligt mer. På mitt fars arbete gjorde dom ett litet test i bänkpress. Dom va väl ca 6 snubbar som va i 40-45 års åldern. Den starkaste där tog 70 kg. Resten låg runt 55-60 snåret..

Claes wrote:
    jag är 15 år och tar:

Bänk:runt 90 ( inte min starkaste sida! )
    Hantel curls ( 30 kg 4-5reps 3 sets)
    ben vill ja inte skriva för att det är en muskel grupp som ja måste träna upp..
    jag väger ungefär 74 kilo och är 174 lång

Jag kan nog förmodligen LÄTT se mig som en av de 100 starkaste pojkarna födda 88 med normal vikt 60-80 kg som 14 åring gjorde jag 90 som 15 gjorde jag 115 och som 16 åring gjorde jag 125 och nu som 17 åring har jag gjort 140på träning på tävling har jag gjort 125 dock inte max utan skulle spara mig in för fjärde rekordförsökslyftet på 133.5 kg men det sket sig allt detta var vägandes ca 82.5 kg.

Men dock kan jag inte tro att Claes kan fixa 4-5 riktiga hantelcurls på 30 kg
    finns inte ens en changs men dock så är han i mina mått sett stark för att vara 15 bast men ”förmodligen” bra på att svinga upp hantlar med :D

Är det omöjligt bara för du inte fick upp 30kg när du var 15? :p
    Helt omöjligt är det ändå inte. När han kommer upp till sundsvall
    ska jag minsann träna med honom och se när han curlar =)

Danne89_ wrote:
    Är det omöjligt bara för du inte fick upp 30kg när du var 15? :p
    Helt omöjligt är det ändå inte. När han kommer upp till sundsvall
    ska jag minsann träna med honom och se när han curlar =)

HAHA tro mig jag fick upp 35 kg när jag var 15 men jag gör det knappt nu det ända som skiljer är att jag körde fruktansvärt mycket bakåtlutande + att jag ryckte i början medans nu kan jag stå lätt framåtlutad och köra så att det tar på biceps och inte rygg ben axlar och hela skiten som man fuskade upp hanteln men då. Tro mig jag snackar inte en massa skit nu utan jag kan lova att jag är starkare än vad din kompis är i biceps en otränad 15 åring som väger ca 70kg kan omöjligt fixa 30 kg strikt såvidare han inte är nånting alldeles fruktansvärt stark eller fuskar som satan,,, men skriv gärna hur mycket han curlade på:P

MVH//Martin

Håller med, har MYCKET svårt att se en kille som är 15 år (född 91 eller 90) stå och göra 4-5 st riktiga reps med 30 kilos hantlarna. 90 kg i bänken är dock klart möjligt, men att säga att man inte är stark om man tar 90kg i bänken vid 15 års ålder är…:| De flesta 15åriga killar tar runt 40kg i bänkpress.

Upp med filmerna då Claes :up: :)

Nene jag vet att det är mkt.. Helt klart.
    Jag själv tkr det är förjävla tungt med 27kg hantlar om man kör strikt.
    Och han är inte direkt otränad, utan han är rätt vältränad =)
    Inte jättegrov men jävligt hård och musklig.

Ska fan tjata lite på han om filmer iaf :D

Danne89_ wrote:
    Nene jag vet att det är mkt..

Ska fan tjata lite på han om filmer iaf :D

mm gör det :D

Mytoman

Jag är 16år, pumpar 75 i bänk.

Väger 85kg – 184cm lång.

Men jag har bara tränat cirkus : 3 mån

// PooX

Skulle vilja se den hantelcurlen jag :|

hade problem med 40kg när jag var 14 😮
    Fast nu 5år senare har jag äntligen tagit 100kg

Ryggen platt i bänken. bryggnissar for the loose!

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 109 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.