Home › Forums › Styrkehörnan › Hur stark är i allmänhet en 15 åring??
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 maj, 2006 at 20:22 #974682Anonym anvandareMember
Är det inte så att bröster får mer kontakt om man svankar också? Så lite dumt att inte göra det.
27 maj, 2006 at 14:39 #974683Anonym anvandareMemberNär jag började träna var jag 15år tog 67.5 kg i bänk minns jag
29 maj, 2006 at 19:16 #974684Anonym anvandareMemberNär jag började träna vid 18 års ålder MAXADE jag 40 kg i bänk, var 183 cm lång och vägde ca 55 kg.. HA HA, måste vara en av de klenaste någonsin..
Vad jag tog vid 15 års ålder vet jag inte, och tur är nog det.. skulle nog ha bommat bara stången.
29 maj, 2006 at 21:41 #974685Anonym anvandareMemberWillberg wrote:hade problem med 40kg när jag var 14 😮
Fast nu 5år senare har jag äntligen tagit 100kgRyggen platt i bänken. bryggnissar for the loose!
Ryggen platt? Varför då? Om du lärde dig träna kanske du inte skulle behöva skämmas på 100 kg efter 5års träning.
29 maj, 2006 at 21:42 #974686Anonym anvandareMemberCleff wrote:Är det inte så att bröster får mer kontakt om man svankar också? Så lite dumt att inte göra det.Jo, så är det. Ligg platt så tar det väldigt mkt mer på axlar. Det gäller att få upp bröstet, så svanka(mer röven i) är bra.
29 maj, 2006 at 22:41 #974687Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Ryggen platt? Varför då? Om du lärde dig träna kanske du inte skulle behöva skämmas på 100 kg efter 5års träning.:up:
29 maj, 2006 at 23:38 #974688Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Jo, så är det. Ligg platt så tar det väldigt mkt mer på axlar. Det gäller att få upp bröstet, så svanka(mer röven i) är bra.Skjuter man in skulderbladen och trycker upp bröstet så blir det en automatisk svank vilket är det rätta utförandet har jag för mig:p Så kör jag iaf:emo-thumb
31 maj, 2006 at 10:40 #974689Anonym anvandareMemberjag tar 85kg men jag har inte tränat så länge ca2 månaders riktig träning. försöker få igång mig igen för jag har skadat mig en del i mitt liv så få lite muskler på sklettet min polare tar bara 60 och har tränat i 1 år så jag tror det e olika från människa till människa
1 juni, 2006 at 00:31 #974690Anonym anvandareMemberDet är klart det är individuellt..Helt klart.
1 juni, 2006 at 11:50 #974691Anonym anvandareMemberJullson wrote:jag tror det e olika från människa till människaTillåt mig att gapskratta.
2 juni, 2006 at 19:49 #974692Anonym anvandareMemberJohan_K_81: Vad tänker du med ?.
Tror inte att du har en aning om vad 100kg är.
70kg efter 3 månaders träning är vad jag har gjort.2 juni, 2006 at 20:42 #974693Anonym anvandareMemberFörlåt om jag lägger mig i ”herrarnas” diskussion men tycker ni inte att det här är lite fjantigt? Ser var och varannan dag såväl ”små” killar som ”mogna” män som fuskar med utförandet i bänkpress. Vad är meningen med att lassa på 100+ men inte vara i närheten av att klara av vikten? Är det inte bröst ni är ute efter att träna? Genom att låta kompisen kämpa upp halva vikten åt er samtidigt som ni utför en juckande rörelse som kanske möjligen bäddar för framtida axelproblem känns ganska onödigt. Släpp vikt fixeringen och börja träna på riktigt istället.
(Hjälp va kritik jag kommer få för det här inlägget…)
2 juni, 2006 at 20:58 #974694Anonym anvandareMemberAngelica wrote:(Hjälp va kritik jag kommer få för det här inlägget…)Du kan få positiv kritik av mig om du vill…
*applåder*3 juni, 2006 at 09:49 #974695Anonym anvandareMemberAngelica wrote:Förlåt om jag lägger mig i ”herrarnas” diskussion men tycker ni inte att det här är lite fjantigt? Ser var och varannan dag såväl ”små” killar som ”mogna” män som fuskar med utförandet i bänkpress. Vad är meningen med att lassa på 100+ men inte vara i närheten av att klara av vikten? Är det inte bröst ni är ute efter att träna? Genom att låta kompisen kämpa upp halva vikten åt er samtidigt som ni utför en juckande rörelse som kanske möjligen bäddar för framtida axelproblem känns ganska onödigt. Släpp vikt fixeringen och börja träna på riktigt istället.(Hjälp va kritik jag kommer få för det här inlägget…)
Varför skulle du få kritik för det där? Jag tycker också det är sjukt patetiskt att lasta på mer än vad man kan köra på och låta passaren lyfta 20kg av vikten.
3 juni, 2006 at 23:40 #974696Anonym anvandareMemberAngelica wrote:Förlåt om jag lägger mig i ”herrarnas” diskussion men tycker ni inte att det här är lite fjantigt? Ser var och varannan dag såväl ”små” killar som ”mogna” män som fuskar med utförandet i bänkpress. Vad är meningen med att lassa på 100+ men inte vara i närheten av att klara av vikten? Är det inte bröst ni är ute efter att träna? Genom att låta kompisen kämpa upp halva vikten åt er samtidigt som ni utför en juckande rörelse som kanske möjligen bäddar för framtida axelproblem känns ganska onödigt. Släpp vikt fixeringen och börja träna på riktigt istället.(Hjälp va kritik jag kommer få för det här inlägget…)
Ja det har man sett många som gör:D. Men man kan inte dra alla över en linje, jag tillhör åldersklassen ”småkillar” och en ganska låg viktklass också (-75) men ändå har jag bänkat 150kg fullt regelrätt på tävling. Så det finns en liten andel som bänkar 100kg+ vid 15 års ålder. Men de flesta är precis som du beskrev:up:, (undantag SL:are).
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.