Hur starka vader har ni?

Home Forums Styrkehörnan Hur starka vader har ni?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author

Konstig fråga kanske!?
    Vad skall förhållandet mellan vaders styrka vara kontra tex knäböj, bröst?
    Jag tycker min styrka i vader ökar nått så radikalt i jämförelse med allt annat.
    För ex.
    I bänk har jag ökat från 6×80 till 6x103kg (29%) på 5mån
    I knäböj har jag ökat från 6×100 till 6×121 (21%)…
    I stående vadpress (i smith) har jag ökat från 6×115 till 6×182.5 (57%) på samma tid och det känns som det inte finns nått stopp!!!

Du har väl bra gener för vader antar jag? Är inte så erfaren själv men jag har också väldigt lätt för att öka i just benstyrka. Tycker det är väldigt skönt eftersom just ben är väldigt viktigt för mig :)

Varierar min träning när det gäller vader och försöker att öka vikten till varje pass…exempel på övningar följer och nuvarande vikter:

Sittande Vadpress: 3*12*100 kg
    Stående Vadpress: 3*12*250 kg
    I Hacklift: 3*12*350 kg
    I Benpressen: 3*12*400 kg

Kör alltid minst 3 set 12 or och det ger mig både styrka och massa på mina klena vader!!!

:up:

SATS där jag tränar har en stående vadpress med vikter upp till 120kg. Suck…

Jag tränar på Sveriges jobbigaste gym. Man får inte lasta på mer än 120 kg på NÅN av smithmaskinerna så köra annat än bänkpress och axelpress där är ju kört. Sen den enda maskinen man får köra lite mer på är en sån där lutande squatmaskin, men 170kg vadpress på en sån maskin är ju inte direkt 170 då den lutar lite…

(Sen får man inte slänga vikterna på golvet efter ett tungt set när man kör tungt för då blir det inte ”trivsamt” för de som tränar där) SUCK…

Cleff wrote:
    Jag tränar på Sveriges jobbigaste gym. Man får inte lasta på mer än 120 kg på NÅN av smithmaskinerna så köra annat än bänkpress och axelpress där är ju kört. Sen den enda maskinen man får köra lite mer på är en sån där lutande squatmaskin, men 170kg vadpress på en sån maskin är ju inte direkt 170 då den lutar lite…

(Sen får man inte slänga vikterna på golvet efter ett tungt set när man kör tungt för då blir det inte ”trivsamt” för de som tränar där) SUCK…

byt gym

Mattis wrote:
    Konstig fråga kanske!?
    Vad skall förhållandet mellan vaders styrka vara kontra tex knäböj, bröst?
    Jag tycker min styrka i vader ökar nått så radikalt i jämförelse med allt annat.
    För ex.
    I bänk har jag ökat från 6×80 till 6x103kg (29%) på 5mån
    I knäböj har jag ökat från 6×100 till 6×121 (21%)…
    I stående vadpress (i smith) har jag ökat från 6×115 till 6×182.5 (57%) på samma tid och det känns som det inte finns nått stopp!!!

Jag har mycket svårt att tro att ditt utförande i stående vadpressen är speciellt bra. Anledningen till detta är att jag själv har runt 46-47cm i vader opumpat och har PB på 150×7-8 reps i smithen från pall. Detta barfota, med kort stopp i bottenlägget och med ett markerat stopp på någon sekund när jag står på tå fullt kontraherat, alltså.

Jag kan se nybörjare med vader på runt 35-36 cm som står och juckar med 180-200 kg på stången. Men inte tusan växer deras vader av det.

Utförandet är A och O. Men sanningen är dock den att dem flesta fuskar sig igenom utförandet, tränar egot, och sedan hackar på dåliga vader.

Rebecca_Gbg wrote:
    byt gym

Tyvärr omöjligt pga arbetstider :/ Men men, det är ju bättre än ingenting.

Acer35 wrote:
    Varierar min träning när det gäller vader och försöker att öka vikten till varje pass…exempel på övningar följer och nuvarande vikter:

Sittande Vadpress: 3*12*100 kg
    Stående Vadpress: 3*12*250 kg
    I Hacklift: 3*12*350 kg
    I Benpressen: 3*12*400 kg

Kör alltid minst 3 set 12 or och det ger mig både styrka och massa på mina klena vader!!!

:up:

Här har vi ännu ett klockrent exempel, vad mäter dina vader BTW?

Cleff wrote:

Hur klarar du av att träna där? Byt gym för tusan!

Clyde wrote:
    Jag har mycket svårt att tro att ditt utförande i stående vadpressen är speciellt bra. Anledningen till detta är att jag själv har runt 46-47cm i vader opumpat och har PB på 150×7-8 reps i smithen från pall. Detta barfota, med kort stopp i bottenlägget och med ett markerat stopp på någon sekund när jag står på tå fullt kontraherat, alltså.

Jag kan se nybörjare med vader på runt 35-36 cm som står och juckar med 180-200 kg på stången. Men inte tusan växer deras vader av det.

Utförandet är A och O. Men sanningen är dock den att dem flesta fuskar sig igenom utförandet, tränar egot, och sedan hackar på dåliga vader.

Kör alltid 100% korrekt!! Har spelat boll i 100år så man har väl fått sin styrka där ifrån antar jag.

orbis wrote:
    Det är inte så konstig! Bänk och knäböj kör du väl med fri stång? Testa att köra med fri stång när du kör stående vadpressar så ska du se att du inte ökar lika snabbt, ett bra tips till dem som kör i ”vadpressmaskiner” och klagar på att vikterna inte räcker!

Att börja ”jucka” eller köra med ”felaktigt” utförande går knappast att göra med 200kilo+ på stången, utan ett långsamt korrekt utförande är ett måste annars tappar man balansen.

Måste vara svårt att köra fri stång på en pall och samtidigt hålla balansen??
    Tänkte mer på att styrkan ökat markant mer på vader än allt annat.

Clyde wrote:
    Här har vi ännu ett klockrent exempel, vad mäter dina vader BTW?

Mitt upplägg har tagit ett antal år att hitta, har inte så bra koll på storleken på mina vader men dom har ökat en hel del på detta upplägg och innan dess så stod dom helt stilla!!!

Acer35 wrote:
    Mitt upplägg har tagit ett antal år att hitta, har inte så bra koll på storleken på mina vader men dom har ökat en hel del på detta upplägg och innan dess så stod dom helt stilla!!!

Måttband?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.