Inofficiell rankningslista herrar RAW (utan utrustning)

Home Forums Styrkehörnan Inofficiell rankningslista herrar RAW (utan utrustning)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 53 total)
  • Author
    Damir_T wrote:
    8 dec 2007. Sv REKORD…………

Tack. Då ska jag fylla i det ikväll.

Nån fler som kört raw på nån tävling?

(bälte, handledslindor, knävärmare är tillåtet)

Jag planerar att uppdatera listan inom några veckor. Skriv gärna här om ni körde raw på serie 3an eller om ni kört raw tidigare och inte finns med på listan.

[http://medlem.spray.se/damienthorne/raw.xls]

eller

[http://medlem.spray.se/damienthorne/raw.mht]

Umeå Power 2008-09-07

Magnus Hollström 78,48 140-145-190
    Richard Tano 84,72 160-105-225
    Simon Olofsson 91,36, 160—202,5
    Mattias Hållström 64,84 120-75-160
    Martin Nordlund 109,8 –145–
    Adrian Larsson 61,14 110-57,5-120

(knäböj-bänkpress-marklyft)

Inte för att inofficiella listor är något jag högprioriterar. Men eftersom Damir är med påbänklistan så gjorde han iaf 175 kg i klass 125 i serie3.

stahlberg wrote:
    Inte för att inofficiella listor är något jag högprioriterar. Men eftersom Damir är med påbänklistan så gjorde han iaf 175 kg i klass 125 i serie3.

Är det nåt mer du inte högprioriterar? Kanske mina bänkpressprogram som jag har gjort? Eller nåt annat som jag har lagt ner många timmars arbete på?

Ja, jag tycker att första meningen i ditt inlägg var mycket onödig. Den orsakade bara ett dåligt humör.

Allvarligt så skiter jag i vad du högprioriterar i ditt liv.

260-175-265 = 700 @ 121

Damir_T wrote:
    260-175-265 = 700 @ 121

Tack Damir :)

Det var ett mycket bra resultat. Och du har gått upp bra i vikt :up:

Körde du med utrustning i böj och mark?

Jag ska föra in resultatet inom nån vecka (efter jag fått in fler resultat)

Damien Thorne wrote:
    Tack Damir :)

Det var ett mycket bra resultat. Och du har gått upp bra i vikt :up:

Körde du med utrustning i böj och mark?

Jag ska föra in resultatet inom nån vecka (efter jag fått in fler resultat)

Detta var väl en raw lista? allt raw så klart med mersmak och dessutom skadad rygg… :)

Damir_T wrote:
    Detta var väl en raw lista? allt raw så klart med mersmak och dessutom skadad rygg… :)

Faan, det var inte illa. Mycket starkt :up:

Japp, det är en rawlista.

Damien : Jag håller med om att du har all rätt att skita i vad jag högprioriterar. Men om du verkligen skiter i det på riktigt så föreslår jag att du inte retar upp dig i onödan heller. Skiter man i något så förorsakar detta något inte några starkare känslor.

För övrigt tycker jag att du har gjort ett gott arbete med din rawlista (även om den knappast ännu är helt fullständig). Och det är många som uppskattar den och ditt arbete mycket.

Orsaken till att jag skrev att jag inte högrprioriterar inofficiella listor är inte den att jag skulle tycka att du inte gjort ett bra jobb med listan. Orsaken är den, att jag är tränare för tävlingslyftare, som måste göra officiella resultat för att vinna tävlingar och mästerskap.

Jag hade givetvis inte behövt skriva att jag inte prioriterar inofficiella listor. Men jag tog med det som en sorts förklaring till att jag korrigerade Damirs bänk (eftersom han var med på listan tycker jag hans resultat skulle vara rätt även om jag inte högprioriterar själva listan). Däremot pratade jag inget om hans resultat i böj eller mark – dels för att han inte stod på listan i böj och mark från tidigare och dels för att han använde ”knävärmare” i böj, och det därför för mig var osäkert om hans böj ska vara på rawlistan eller ej. I marklyft hade han bälte, men det har jag kunnat se att också andra använt. Dessutom är begreppet ”klubbtävling” lite oklart för mig : de flesta serietävlingar är enligt min åsikt just klubbtävlingar, dvs ordnade av en klubb för klubbens egna medlemmar.

Det är säkert så, att fastän du gjort ett gediget arbete med din rawlista så kan vissa resultat bli osäkra bl.a just pga det, att begreppet raw uppfattas lite olika av olika människor. (Iof är det säkert väldigt individuellt hur mycket ”knävärmare” hjälper, har t.ex ett minne av att Ove Lehto skulle gjort 335 med ”knävärmare” och 340 utan. Men mitt minne är – som jag många gånger konstaterat – närmast obefintligt)

Jag prioriterar dina bänkprogram mindre än dina listor. Men det ska du skita i och inte hetsa upp dig för. Det verkar som om dina bänkprogram har varit till stor nytta för många.

Folk tar för övrigt illa upp för de mest märkliga saker.

Själv började jag styrketräna år 1976. Jag har varit styrkelyftstränare sedan år 1980. Under åren 1982-1989 (åtta år) tillbringade jag 30-40 timmar/vecka med att hjälpa andra med träningen. Bara under dessa åtta år använde jag alltså i runt tal 13.000-16.000 timmar med att hjälpa andra med sin träning. Den enda tid (utöver att äta, sova och jobba) som jag inte tillbringade i träningslokalen använde jag till att lära mig mera styrketräningsteori, göra upp program, sitta SL-domare, vara på idrottsmöten, kontakta sponsorer och annars jobba för styrkelyft.

Allt detta var ett ganska digert arbete, och fastän det var roligt kunde det vara ganska tungt ibland. Men jag har (eller hade) ingen orsak att kräva att någon utomstående ska (eller då skulle) högprioritera (eller ens uppskatta) det arbete jag satte ned. Och skulle någon komma och säga att han/hon inte prioriterar mitt arbete eller de resultat jag nått så kunde jag inte bry mig mindre.

Men vi är alla olika.

Nu har jag uppdaterat listan. Nästa uppdatering blir efter serie 4an i SL.

Någon fler än jag som körde raw (utan bänktröja, dräkt och lindor) som vill skriva in sina resultat?

77,84 Magnus Hollström 142,5-147,5-192,5 – 482,5 Umeå SL-DM 1/11-08

Får man fråga varför du bara kör på herrar? Känner mig diskriminerad :P

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 53 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.