Home › Forums › Styrkehörnan › Inofficiell rankningslista herrar RAW (utan utrustning)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 november, 2008 at 21:46 #686779Anonym anvandareMember*Babe* wrote:Får man fråga varför du bara kör på herrar? Känner mig diskriminerad
Hello babe;) Skriv upp dina stats då! Så tar han nog med det!
3 november, 2008 at 21:46 #686780Anonym anvandareMemberDamien Thorne wrote:Någon fler än jag som körde raw (utan bänktröja, dräkt och lindor) som vill skriva in sina resultat?77,84 Magnus Hollström 142,5-147,5-192,5 – 482,5 Umeå SL-DM 1/11-08
????????????????????????????????????
Disco? SL dm? OCh du bänkar mer än vad du böjer?
3 november, 2008 at 22:18 #686781Anonym anvandareMember*Babe* wrote:Får man fråga varför du bara kör på herrar? Känner mig diskrimineradDärdför att jag gjorde den där listan enbart för att se hur jag själv låg till, samt för att ha någonting att kämpa för (dvs att stiga i placeringarna).
Det är för mycket jobb med den där listan för att jag ska vilja göra en till för tjejer.
3 november, 2008 at 22:29 #686782Anonym anvandareMemberDamir_T wrote:????????????????????????????????????Disco? SL dm? OCh du bänkar mer än vad du böjer?
Japp… Bänkpress har jag kört enda sen jag började träna för 16år sen. Men knäböj och marklyft har jag bara kört till och från sen jag började med styrkelyft för 2år sen.
Fast på min tid så var det inte det som man kallade för disco. Discoträning var när man pumpade upp bröst, biceps samt skaffade magrutor inför de gånger man skulle ut och festa. Alltså de musklerna som tjejerna ville att man skulle visa upp (Ingen ville någonsin att man skulle flexa rygg eller ben). Discoträning var det många som körde hemma (de tränade aldrig på gym) med skivstångscurl, armhävningar och situps. DET är discoträning.
Men jag tror att jag är lika stark/svag i bänk och böj. Skulle nog fått upp 145 eller 147.5 i böjen om jag försökt på det.
4 november, 2008 at 12:21 #686783Anonym anvandareMemberIngår bälte, lindor samt kalk i ett s.k RAW-lyft? (Till en ovetande motionär)
4 november, 2008 at 12:47 #686784Anonym anvandareMemberCLEANMACHINE wrote:Ingår bälte, lindor samt kalk i ett s.k RAW-lyft? (Till en ovetande motionär)Reglerna på vad man får använda och inte använda är olika beroende på vem det är som anordnra det. Jag kör efter reglerna som är på Norrlandsmästerskapen (Umeå och Sundsvall). Det som är tillåtet där är bälte, knävärmare (ej lindor), handledslindor och magnesium (kalk).
När Jönköping anordnar raw-tävlingar så är bara magnesium tillåtet. Ej bälte och handledslindor.
4 november, 2008 at 14:16 #686785Anonym anvandareMemberDamien Thorne wrote:Reglerna på vad man får använda och inte använda är olika beroende på vem det är som anordnra det. Jag kör efter reglerna som är på Norrlandsmästerskapen (Umeå och Sundsvall). Det som är tillåtet där är bälte, knävärmare (ej lindor), handledslindor och magnesium (kalk).När Jönköping anordnar raw-tävlingar så är bara magnesium tillåtet. Ej bälte och handledslindor.
I see, tackar för svaret med. Om man väger ca. 80kg, vad är då bra att bänka RAW? Säg med bälte om man ska platsa i någon form av en SM stapel?
4 november, 2008 at 21:27 #686786Anonym anvandareMemberCLEANMACHINE wrote:I see, tackar för svaret med. Om man väger ca. 80kg, vad är då bra att bänka RAW? Säg med bälte om man ska platsa i någon form av en SM stapel?Raw är tyvärr ingen officiell tävling. Det finns bara SM med utrustning.
5 november, 2008 at 22:58 #686787Anonym anvandareMemberDamien Thorne wrote:Raw är tyvärr ingen officiell tävling. Det finns bara SM med utrustning.Naaaj vad är det jag hör, vad är det jag hör. Men om man leker med tanken, du verkar insatt får jag en känsla av vad är bra att bänka då RAW för en 80kg kille?! T.ex är 170kg dugligt?
6 november, 2008 at 06:11 #686788Anonym anvandareMemberCLEANMACHINE wrote:Naaaj vad är det jag hör, vad är det jag hör. Men om man leker med tanken, du verkar insatt får jag en känsla av vad är bra att bänka då RAW för en 80kg kille?! T.ex är 170kg dugligt?Kolla länken på första posten så ser du vad som är top-5. Mellan 140 och 180 tar de på min lista.
Så 140kg och uppåt är bra för en 80kg´s kille. Dubbla kroppsvikten är mycket bra, alltså 160kg.
Med andra ord 175% av kroppvikten är bra, 200% är mycket bra och över det så är det otroligt bra.
Hur mycket tar du? Tar du 170kg?
7 november, 2008 at 12:11 #686789Anonym anvandareMemberEftersom det verkar finnas lite intresse för en lista för tjejer så ska jag fixa en sån också bara jag får in lite resultat.
9 november, 2008 at 01:03 #686790Anonym anvandareMemberNågot att lägga till listan:D
Bernhard Skoglund
Knäböj: 225kg
Vikt:81,6
Styrkelyft DM 200811089 november, 2008 at 20:31 #686791Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Är det bra att göra 80kg i bänk vägandes 62,5kg? Var 16 år när det väl var, för snart 3 år sen.Kolla rankningen på -67.5 så ser du hur du skulle ligga till.
Du skulle hamna bland de sista med det resultatet.Allt över 100kg skulle ge en bra placering.
Bernhard wrote:Något att lägga till listan:DBernhard Skoglund
Knäböj: 225kg
Vikt:81,6
Styrkelyft DM 20081108Då ska jag lägga in det vid nästa uppdatering.
Tack :up:9 november, 2008 at 21:44 #686792Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Alright. Då är/var allt som det ska, då jag bara hade kört 4 månader på gym och inte visste ett skit om träning och kost. Utifrån det perpektivet, var jag inte så jävla kass ändåFör övrigt, så finns det en viss Per Paananen som tävlar i 67,5kgs klassen som bänkar 150kg i bänk. Vet inte om det var med eller utan tröja. Han har en gammal journal på kolo där han skrev i april detta året att han hade tagit 130 utan stopp på träning. Har sett honom lyfta 140 på träning. Så, jag tror han skulle fixa en 140 raw med domare om det så gällde. Ska fråga honom nästa gång vad han har gjort på raw som bäst.
Jo, jag har sett hans journal. Han är imponerande stark.
Bra, fråga honom.
26 januari, 2009 at 11:24 #686793Anonym anvandareMemberJag lägger nu ner detta projekt.
Har tappat motivationen, samt att det tar alldeles för mycket tid och energi.
Tanken med denna lista var att jag (och andra) skulle se hur man låg till i styrka utan utrustning. Nu vet jag hur jag ligger till i Sverige, samt vad jag måste prestera för att hamna i topp (vilket känns omöjligt).
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.