Jesse Marunde R.I.P

Home Forums Styrkehörnan Jesse Marunde R.I.P

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 31 total)
  • Author

Ska det där ens kunna hända?

Fidde_Mannen wrote:
    Hade du inte flera barn? eller jag minns väll fel :)

Arne menade nog ur Jesses perspektiv. Jesse fick en dotter för ca sju veckor sedan. Sen har han iofs ett till barn som är X antal år äldre.

Tråkigt, har det med tyngdlyftning att göra eller hade det hänt ändå, typ medfött eller så? Nån som vet?

Verkligen tråkigt :( … Jesse var riktigt bra…

Riktigt ledsamt detta :( Jesse va en som det verkade go snubbe på strongman tävlingarna, han kommer vara saknad.

R.I.P Jesse

Jesse imponerade stort på mig när han startade en insamling för att köpa flygbiljett åt välkände ”Diesel Weasel” (vars marklyftsklipp alla har skrattat åt) så att han kunde träna med Jesse och The Sequim Crew.

Han har också följt med Diesel Weasel på strongmantävlingar för att stötta honom. Allt detta efter att ha sett hans lyft på internet, och har velat hjälpa honom.

Han har gjort mycket bra,..synd att det inte han blimer han skulle kunna gått ännu längre,att han ska dö av en hjärtinfarkt efter sittträningspass verkar väldigt konstigt,man börjar fundera över vad som låg bakom,hade han problem tiigare osv..

RIP!

det är inte så väldigt konstigt att man kanske får hjärt fel uner eller efter träning, kan du tänka dig vilket tryck du bygger i kroppen under ett tungt pass, det kan vara en stor belasting för hjärta och olika blodkärl i kroppen,, han är ju även inte ensam om att trilla av pinnen efter ett tränings pass, jon pál sigmarsson dog under ett marklyftspass just i en hjärtinfarkt om jag inte minns fel.

men det behöver inte just vara träningen som utlöser det men kan vara en bidragande faktor om man redan är dålig,,

alltid lika trist varje gång något sånt här händer:(

R.I.P

R.I.P

Hans personlighet laddar mig till tusen under mina pass och lyft.
    Det kommer alltid att vara så!

See ya later!!!

Rickard

Tycker det är märkligt att så många topp idrottare dör vi så ung ålder. Kan ju vara medfött, men jag höjer ett ögonbryn mot piller burken varje gång jag hör om ett sådant dödsfall. Då jag har hört om vissa preparats inverkan på hjärtmuskeln dvs att hjärtat blir förstorat. Tråkigt hur som helst lider med hans familj.:(

Hemskt synd om killen naturligtvis, men tyvärr är det vad dopning och/eller alltför extrem träning gör med den mänskliga kroppen. Han drabbades väl antagligen av hjärtsvikt till följd av förstorat hjärta?

Alex Thunholm wrote:
    From Jesse’s forum:
    At the completion of these sets Jesse laid on his back, on the cold floor like normal. Breck and Sarge noticed that his breathing was laborious. Jesse became incoherent and stopped breathing.

Lägg märke till att han la sig ner direkt efter ett hårt pass – Det är verkligen farligt!!! Jag brukar inte ens sätta mig ner. Trycket sjunker förmodligen väldigt snabbt om man lägger sig ner. Men sen hade killen förmodligen nå’t hjärtfel också.

If you read that, he always laid down after doing his set!

Nobody knows yet why he died. It might take the doctors 30days before they know the reason for his death.

Jesse’s funeral was held yesterday 1-8-07.

Hanne

danish wrote:
    If you read that, he always laid down after doing his set!

Nobody knows yet why he died. It might take the doctors 30days before they know the reason for his death.

Jesse’s funeral was held yesterday 1-8-07.

Hanne

Yes, I read that. But it´s still dangerous to lay down directly after hard training. R.I.P. Jesse.

YTS wrote:
    Lägg märke till att han la sig ner direkt efter ett hårt pass – Det är verkligen farligt!!! Jag brukar inte ens sätta mig ner. Trycket sjunker förmodligen väldigt snabbt om man lägger sig ner. Men sen hade killen förmodligen nå’t hjärtfel också.

ofan, jag ligger o flåsar på golvet efter mark/böj o mitt blodtryck gör att hela rummet snurrar när jag e klar med tunga set, fan nu göru mig nervös.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 31 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.