Jón Páll Sigmarsson ”the viking”

Home Forums Styrkehörnan Jón Páll Sigmarsson ”the viking”

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Kommer ni ihåg Jón Páll Sigmarsson?

Vilken fantastisk strongman/bodybuilder han var!

Brukar kolla på klipp inför tunga pass!

[http://www.youtube.com/watch?v=kRe8BDUfzIo]

Slår man Bill Kazmaier i strongman kan man inte kallas annat än bäst. Tragiskt att han dog så ung bara.

Hela hans dokumentär finns för övrigt på youtube.

Nu får vi allt lugna ner oss, han slog Kazmaier flera år efter Kaz var som bäst.
    Kaz vann 80-82 sedan fick han inte vara med på ett tag för han var för överlägsen, kom tillbaka 87 skadedrabbad och bara en skugga av sitt gamla jag men var ändå nära att slå Jon.
    Om man ser på deras respektive styrkerekord i olika grenar, när de var som bäst, så är Kazmaier helt överlägsen, det är bara att googla!

Fan vad rolig han var att kolla på iaf ^_^

matte79 wrote:
    Nu får vi allt lugna ner oss, han slog Kazmaier flera år efter Kaz var som bäst.
    Kaz vann 80-82 sedan fick han inte vara med på ett tag för han var för överlägsen, kom tillbaka 87 skadedrabbad och bara en skugga av sitt gamla jag men var ändå nära att slå Jon.
    Om man ser på deras respektive styrkerekord i olika grenar, när de var som bäst, så är Kazmaier helt överlägsen, det är bara att googla!

Jag bryr mig inte vem som var bäst,jag inspireras av Sigmarssons härliga energi och fighting spirit..får mig att köra hårdare.

Quote:

matte79 kazmaier

igår 15:27

håller me till hundra :up:

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.