Home › Forums › Styrkehörnan › kan någon vilja hjälpa mig med ett schema?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 september, 2006 at 02:58 #90061Anonym anvandareMember17 september, 2006 at 02:58 #968104Anonym anvandareMember
Hej, jag skulle vilja ha lite hjälp av er som är mer erfarna av styrketräning.
Jag har lite problem med hur jag ska lägga upp mitt schema.
Så här ser de ungefär ut just nu:Mån: bröst, mage (lätt i bänkpressen)
Tis: biceps, triceps och axlar
Ons: ben, vader och rygg
Tor: Ledig
Fredag: Bröst, mage (tungt i bänkpressen)
Lör: Ben och rygg samt biceps, triceps och axlar
Sön:Ledigjag undrar om de är ett bra schema, alltså så jag inte tränar samma muskler 2 dagar i streck? Så hjälp mig någon om ni ser något fel. Jag tror inte schemat ser så bra ut för tillfälit.
mVh/ Charles
18 september, 2006 at 15:14 #968105Anonym anvandareMemberÄr inte så jätte erfaren av träningscheman..men jag anser att du bör träna MAX 2 kroppsdelar/dag o inte 3,4 st. för att bl.a. få bättre koncentration o focus på musklen som man tränar , så det inte blir slarv osv.
men det är kanske bara min teori !
18 september, 2006 at 16:03 #968106Anonym anvandareMemberJag skulle nog ha lagt ben och vader måndag, bröst och axlar tisdag, vila onsdag, biceps och triceps torsdag och rygg och mage fredag! Skulle lägga konditionen på helgen och kanske nån gång under veckan. Det går ju att variera i näst intill oändlighet.
18 september, 2006 at 18:00 #968107Anonym anvandareMemberMån: bröst & biceps
Tis: Ben, vader & mage
Ons: vila
Tor: Rygg ev mage eller vader
Fredag: Triceps & axlar
Lör & sön: vila eller kondition en av dagarna alternativ långpromenad.Det här skulle jag nogt kört istället om jag var dig.
18 september, 2006 at 19:22 #968108Anonym anvandareMemberBear wrote:Mån: bröst & biceps
Tis: Ben, vader & mage
Ons: vila
Tor: Rygg ev mage eller vader
Fredag: Triceps & axlar
Lör & sön: vila eller kondition en av dagarna alternativ långpromenad.Det här skulle jag nogt kört istället om jag var dig.
tack! ska köra ett liknade program, tack för svaren.:up:
18 september, 2006 at 21:43 #968109Anonym anvandareMemberZoé wrote:Jag skulle nog ha lagt ben och vader måndag, bröst och axlar tisdag, vila onsdag, biceps och triceps torsdag och rygg och mage fredag! Skulle lägga konditionen på helgen och kanske nån gång under veckan. Det går ju att variera i näst intill oändlighet.biceps, dagen innan rygg?
19 september, 2006 at 18:29 #968110Anonym anvandareMemberstorcc wrote:biceps, dagen innan rygg?Nja det var kanske inte så smart av mig, ryggen före armar är bättre, annars så orkar man inte lika eftersom armarna är då för trötta.
Eller vad tänkte du? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.