Knäböj på film!

Home Forums Styrkehörnan Knäböj på film!

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • Author
    Elofsson wrote:
    Grymt!! Såg lätt ut!
    Men de ser inte ut att vara 265 på stången när jag kollar på vikterna..??

Det är 2st järn 25or längst in, inte en gummi 25:a… Jag vet.. det ser så ut.. :p

Christoopher wrote:
    Ser ut som att du har mer i kroppen faktiskt 8)

Jag gick på 275 i sista, tyvärr rulla skiten över nacken..
    Någon vecka efter på träning gjorde jag 280, bästa jag gjort. Men jag har ”bara” fått med mig 270 som mest.

Hur mycket gör du i knäböj utan gummi-overallen och lindor i godkänt djup?

Styrka för mer har du utan tvekan. Ska man vara petig och titta bildruta för bildruta, så tappar du fram vikten lite precis när du vänder. Skjuter från höften och gissar att buktrycket inte riktigt orkade med, vilket det ju verkar som då du sjönk igenom framåt på den tyngre vikten. Bra jobbat!!

Mattias Hallberg wrote:
    Styrka för mer har du utan tvekan. Ska man vara petig och titta bildruta för bildruta, så tappar du fram vikten lite precis när du vänder. Skjuter från höften och gissar att buktrycket inte riktigt orkade med, vilket det ju verkar som då du sjönk igenom framåt på den tyngre vikten. Bra jobbat!!

Stämmer bra det! Fullt medveten om detta ”problem” själv och det var väl det ända som jag missade lite på i mina böjar.. Blev mycket starkare i magen på slutet och minimirade det ”problemet”. Men som sagt, vi detta tillfälle så var det den 3:e tävlingen på 1 vecka så man var nog ganska lsietn oxå.

Ace wrote:
    Hur mycket gör du i knäböj utan gummi-overallen och lindor i godkänt djup?

Har faktiskt inte en aning eftersom jag aldrig toppat riktigt utan.. Nu under ”byggar” året så har jag kört en del utan och gjort lätta 5: or på 150 utan bälte, lindor lr ”gummi-dräkt” och med ca 4-5kg lättare krppsvikt.

Tackar :D

Ace wrote:
    Tackar :D

Vadå då?

Han är väl en i mängden som vill göra narr av dräkterna och påstå att det är fusk och allt det vanliga tjafset…

Mattias Hallberg wrote:
    Han är väl en i mängden som vill göra narr av dräkterna och påstå att det är fusk och allt det vanliga tjafset…

hehe.. ja… Men som sagt så har jag ingen aning om vad jag gjorde vid det tillfället eftersom man tävlar MED utrustning. Men om jag gör/gjorde lätta 5 ”reppare” på 150 utan nånting (inte ens bälte) när jag hade ca 4kg mindre kroppsvikt och absolut inte samma maxstyrka som när jag körde SL så skulle det vara kul och intressant och veta vad man egentligen var kapabel till….

Dr.squat wrote:
    [http://www.gsk.nu/pics/1aallsvenskaGSK/Tellissq.MPG]

Här kommer en liten filmsnutt från 1:a serieomgången från i fjol (feb-05)
    265kg kroppsvikt: 87kg :)

All heder! Sjysst böj. *tummen upp* Kör du frontböj något?

Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.