Home › Forums › Styrkehörnan › Knäböjsutmaning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 mars, 2008 at 13:25 #750330Anonym anvandareMemberÖhman wrote:Hade detta någon positiv effekt på träningen eller var det mest en rolig grej?
Om det hade positiv effekt så skulle jag ändå aldrig byta ut det här mot härliga tvåor
Roligt är det att ni kör ben, är typ bara jag som kör det hårt i vår klubb, dvs var dag.
Ha ha ha i detta fall bara en rolig:|… eh ja en grejj i alla fall
Nä, för styrkeutvecklingen om det är frågan om att lyfta för max så är det nog vansinnigt långt ifrån optimalt.
Jag gillar den effekt jag får av att blanda in högreppare typ var 3;e pass.
uthålligheten är i min sport väldigt viktig då många grenar håller på 30- 90 sekunder å hela tävlingen runt 3 timmar2 reppare är faktist riktigt kul:up:
18 mars, 2008 at 19:00 #750331Anonym anvandareMemberpasanen wrote:Ha ha ha i detta fall bara en rolig:|… eh ja en grejj i alla fallNä, för styrkeutvecklingen om det är frågan om att lyfta för max så är det nog vansinnigt långt ifrån optimalt.
Jag gillar den effekt jag får av att blanda in högreppare typ var 3;e pass.
uthålligheten är i min sport väldigt viktig då många grenar håller på 30- 90 sekunder å hela tävlingen runt 3 timmar2 reppare är faktist riktigt kul:up:
Samma här, har precis börjat med 3-1, dvs 3 veckor tungt och 1 vecka högreppare. Riktigt skön träningsvärk man får efter typ 15×3 i knäböj :ike:
19 mars, 2008 at 10:51 #750332Anonym anvandareMemberOkej, då vet jag
19 mars, 2008 at 13:46 #750333Anonym anvandareMemberpasanen wrote:Då var det gjort!” knäböjsutmaningen”
Värmde med ett 75 minuters boxinpass
Sedan ut i gymet värmde böj-musklerna med några sett på160kg för då känns 130 så fantastiskt lätt!
Det blev 42 x 130 kg
ha ha det killade dödskönt i benen:(Jag är väl medveten om att det inte är de djupaste böjjarna men det känns härligt.[http://www.youtube.com/watch?v=rI0UIzel48I http://www.youtube.com/watch?v=rI0UIzel48I%5D
Ja det var då inga knäböjningar.
Varför bänk? Gör det hela mkt lättare så som du kör dom. Sen var ROM ungefär lika med en halv böjning.
19 mars, 2008 at 15:04 #750334Anonym anvandareMemberrinse wrote:Ja det var då inga knäböjningar.Varför bänk? Gör det hela mkt lättare så som du kör dom. Sen var ROM ungefär lika med en halv böjning.
Ja du svararpå det själv….” gör det hela mycket lättare”
Av djupet att dömma så är det inte några godkända tävlingsböjar men som motion funkar det JÄVLIGT bra.
Sjäv känner jag mig mycket nöjd redan men som utmaning ska jag prova köra lite djupare nästa gång
Men botten känns onödigt djupt då det aldrig finns någon tävlingsgren som liknar det… (i min sport):up:
19 mars, 2008 at 20:35 #750335Anonym anvandareMemberInnan jag drar till Alperna för att åka skidor, tänkte jag bjuda på en film på hur långt jag har kommit i den här utmaningen. Fotografen missade att filma första, så det blev 37 totalt. Men det var fan jobbigt
Fast bra mjölksyre träning till backarna.[youtube=KV7gVRnKvh4]
19 mars, 2008 at 22:19 #750336Anonym anvandareMemberTvå spontana tankar.
1. Djävla psykfall.
2. STARKT JOBBAT KOMPIS!!! :up:
Sedan;
Pasanen, din djävel. Oavsett om jag egentligen ville springa fram och sparka undan bänken för dig så blev jag imponerad. 42 reps med 130kg på axlarna? Bra där. Dock ser det ut som att du hade klarat 45 med lite vilja.
20 mars, 2008 at 08:53 #750337Anonym anvandareMemberBaboom;498792 wrote:Innan jag drar till Alperna för att åka skidor, tänkte jag bjuda på en film på hur långt jag har kommit i den här utmaningen. Fotografen missade att filma första, så det blev 37 totalt. Men det var fan jobbigt
Fast bra mjölksyre träning till backarna.Jag får sparka på John ser jag… (och sparka undan bänken) du är inte långt borta. Hoppas att du får roligt i Alperna! *Avis*
20 mars, 2008 at 10:27 #750338Anonym anvandareMemberMarcus Syvertsen wrote:Två spontana tankar.1. Djävla psykfall.
2. STARKT JOBBAT KOMPIS!!!
Tack så mycket 😮
Hedvig wrote:Jag får sparka på John ser jag… (och sparka undan bänken) du är inte långt borta. Hoppas att du får roligt i Alperna! *Avis*Ja låt mig bara komma igång, så ska ni se på böj . Roligt att det för en gång skull är tävling i något annat än vem som lyfter tyngst. Det sorliga är ju bara att man har så kass uthållighet :whistle:
20 mars, 2008 at 10:52 #750339Anonym anvandareMemberBaboom wrote:Innan jag drar till Alperna för att åka skidor, tänkte jag bjuda på en film på hur långt jag har kommit i den här utmaningen. Fotografen missade att filma första, så det blev 37 totalt. Men det var fan jobbigt
Fast bra mjölksyre träning till backarna.Bra att böjröven äntligen gör lite nytta:emo-thumb
20 mars, 2008 at 10:59 #750340Anonym anvandareMemberBaboom wrote:Innan jag drar till Alperna för att åka skidor, tänkte jag bjuda på en film på hur långt jag har kommit i den här utmaningen. Fotografen missade att filma första, så det blev 37 totalt. Men det var fan jobbigt
Fast bra mjölksyre träning till backarna.[youtube=KV7gVRnKvh4]
Bra pumpat!!! askul när du rullar ihop i fosterställning:D
Hoppas stummheten hinner släppa innan Alperna- Ha det skönt där.20 mars, 2008 at 11:05 #750341Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Bra att böjröven äntligen gör lite nytta:emo-thumbJa, någon gång ska jag få glädje av mitt bihang.
pasanen wrote:Bra pumpat!!! askul när du rullar ihop i fosterställning:D
Hoppas stummheten hinner släppa innan Alperna- Ha det skönt där.Haha, jag visste faktiskt inte var jag skulle ta vägen.. var så sjukt jobbigt.
20 mars, 2008 at 11:57 #750342Anonym anvandareMemberHerr Baboom såg lite verklempt ut där på slutet. Rätt dramatiskt och spännande!
Jag vill också![/b] 👿
20 mars, 2008 at 12:24 #750343Anonym anvandareMemberJag undrar mest vem som kommer först till 100…:pop:
20 mars, 2008 at 13:26 #750344Anonym anvandareMemberLövleende: Antar att jag kommer få en oskar för den här… ”Spännade och dramatisk rakt igenom” 5 stjärtar / Lovelysmile
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.