Knäböjsutmaning

Home Forums Styrkehörnan Knäböjsutmaning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 328 total)
  • Author
    Coolman wrote:
    Jag tror den här tråden kommer att handla om enbart antal repetitioner såsmåningom och inte någon hänsyn till kvaliten.. :)

hehe d har ja svårt o tro :)

Panzar wrote:
    hehe d har ja svårt o tro :)

ta inte det som kritik mot dig..

Tål att sägas igen.

Regler:
    Fria böj
    Inga jävla hockeyböj, boxböj eller andra meserier.
    Inga lindor
    Max 5 sekunder vila mellan repsen.
    125% av vikten för killar och 100% för tjejer.
    Filmbevis (viktigt)

Edit:Nuvarande rekord innehålls av Wigen. 43 reps på 100kg
    Hjälp mig med vem som leder för tjejerna

Var ju bara tvungen och testa, inte alls bra på att reppa så körde en variant. Hade nog inte blivit någon större skillnad i antal reps på lägre vikt.

Utförandet är kanske ingen hitt heller
    Jag väger 87, 140 på stången

[youtube=rJpyZ2uG5qI]

Hehe satte på filmen för att kolla.. då du aldrig gav dig gick jag in på lite länkar och kollade runt, tröttnade på detta och stängde ner fönstren för att fortfarande få se dig stå där å stånka =D. Räknade på vad jag själv skulle kört= 122.5 fast jag kan nog ärligt säga att jag sjunkit ihop och inte kommit därifrån efter 5 och 1/2.
    Så med det i åtanke är det sjukt imponerande=) Lycka till i fortsättningen!

Attans bananer! var rekordet 43reps. Gjorde 41 idag. Fanns några till i kroppen om man pressat sig till max. sjukaste jagt har varit med om, känslan efteråt var bakfylla och lårkaka. 44 nästa vecka, med nån som filmar. Bara för att ha rekordet på denna äckliga uppgift.

64kg väger jag idag. 41reps på 80kg, godkända styrkeböjar (+90grader)

MrGbg wrote:
    Ja det kan ju spricka blodkärl i skallen om man tar ut sig för hårt, har en polare som ramlade ihop och dog då ett blodkärl brast i huvudet vid ett tungt lyft.

Men jag vill minnas att man bara tittar efter blödningar i hjärnan via röntgen. I ryggmärgsvätskan letar man främst infektioner. Får hoppas han inte får ondare i huvet nu då, väldigt många som gör LP får en fruktansvärd, migränliknande värk som sitter i ungefär i 5dgr. Bara att ligga ned o vila i så fall.. :|

Var på akuten och kollade efter blödningar i skallen. Gjorde detta i röntgen, hittade inget så doktorn ville utesluta blödning och allt annat så han drog in en sugrörsliknande spruta i ryggen. Hittade inget där heller, skönt att det inte var något allvarligt iaf.
    Vilade Onsdag och dum som man är så körde jag bänkpress på torsdagen och huvudvärken kom tillbaka. Grym huvudvärk. J#vla skalle.

Nu är jag lite stel i nacken och ryggslutet där sprutan satt, men huvudvärken har blivit bättre. Vilar helgen och kör på måndag igen, men högreps knäböj väntar jag ett tag med, tills Samir slår rekordet. ::yikes:

Undrar vad huvudvärken beror på, läkaren visste inte heller, tror inte man behöver oroa sig för blödningar vid så låga vikter.

Bra wigen att du mår bättre, lägg ner knäböjen nu och kör på marklyften istället :)

Samir wrote:
    Tål att sägas igen.

Regler:
    Fria böj
    Inga jävla hockeyböj, boxböj eller andra meserier.
    Inga lindor
    Max 5 sekunder vila mellan repsen.
    125% av vikten för killar och 100% för tjejer.
    Filmbevis (viktigt)

Edit:Nuvarande rekord innehålls av Wigen. 43 reps på 100kg
    Hjälp mig med vem som leder för tjejerna

om man inte släpper lite på regelverket så tror jag denna tävlingen är död :pop:

Nä men va fan Gosh!
    Lite pepp nu!

Borde ju vara en hel del styrkelyftare här som kan visa var skåpet ska stå. De lyser ju med sin frånvaro…. Alla som skriver att de lyfter 200 i böjen i de andra trådarna borde ju kunna reppa ut en hel del på 125% av sin kroppsvikt…

man kanske inte vill sabba sitt upplägg med sådant här :)

Öhman wrote:
    man kanske inte vill sabba sitt upplägg med sådant här :)

Det kanske är sant. Men nu pratar vi ju om att göra ett set, inte ändra sin träning totalt.

Baboom wrote:
    Nä men va fan Gosh!
    Lite pepp nu!

Borde ju vara en hel del styrkelyftare här som kan visa var skåpet ska stå. De lyser ju med sin frånvaro…. Alla som skriver att de lyfter 200 i böjen i de andra trådarna borde ju kunna reppa ut en hel del på 125% av sin kroppsvikt…

Strykelyftare brukar ju iofs inte va så reps starka direkt.

Är jävligt sugen på att testa, men ingen som kan filma när jag kör ben.
    Har tyvärr ingen kamera… Men iofs lär det inte bli några rekord. 125% av kv blir ju mycket när man väger lite.

Martin Det är bara att köra, fråga någon discobyggare om de kan filma. Jag filmar med mobilen.

Baboom wrote:
    Martin Det är bara att köra, fråga någon discobyggare om de kan filma. Jag filmar med mobilen.

hehe :up:

Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 328 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.