Knäböjsutmaning

Home Forums Styrkehörnan Knäböjsutmaning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 328 total)
  • Author

Appropå knöböj, jag hade inlett denna enormt viktiga basövning i början av förra sommaren och ganska snabbt upp i runt 130kg x 8-10 reps.. i slutet av sommaren fick jag knäinflammation och kunde mer eller mindre inte köra något liknande på flera månader. Häromdagen fick jag äntligen lov att börja träna hårt, och jag började halvgråta vid 70kg och klarade knappt 5 repetitioner. Vad är ett bra och passande upplägg för att ta igen styrka och uttålighet (även för bänkpress som jag antar är mer eller mindre samma upplägg?)? On topic: galen uttålighet, nice1 ;D

Martin. wrote:
    Blir ju inte riktigt rättvist nått av dom. Köra 125% av KV, blir lustigt då Samir som här två pluttar hög :D logiskt kan va grov och ändå inte väga mycket.
    Och köra 100 kg kan bli lustigt då en som väger mycket tycker det är jätte lätt :|

Grov och stark är inte samma sak va ???

125% skulle jag säga är den siffra som är mest närmast saningen i varjefall.

Men låt oss ta 100kg för utmaningensskull. Jag är inte den som är den.

Samir wrote:
    Grov och stark är inte samma sak va ???

125% skulle jag säga är den siffra som är mest närmast saningen i varjefall.

Men låt oss ta 100kg för utmaningensskull. Jag är inte den som är den.

Aja, svårt att gissa det där, men känns som när man räknar procent på kv så tjänar alltid den som väger mindre på det. Man behöver en koffcient tabbel.

Aja ska prova iaf, kommer räcka gott och väl med 100kg :)

__Erik__ wrote:
    Fy fan va jag hade roidat om nån polare hade stått så när jag kört masochistböj.

Fuck yeah.. jag tror du blandar ihop roida och rage:a

Roidrage är ju ett uttryck för när någon på roids (steroider) rage:ar ( ballar ur och dödar folk typ)
    :D

Martin. wrote:
    Aja, svårt att gissa det där, men känns som när man räknar procent på kv så tjänar alltid den som väger mindre på det. Man behöver en koffcient tabbel.

Aja ska prova iaf, kommer räcka gott och väl med 100kg :)

Du är ju riktigt stark Martin, har du kört maxreps på 100 kg ännu?
    Tänkte jag väntar på dig och ser om jag knäcka det… 40 reps?:D:up:

/D

__Erik__ wrote:
    Fy fan va jag hade roidat om nån polare hade stått så när jag kört masochistböj.

Coachen var en dålig peppare…

Jag tycker inte man får väga över 93kg:)
    Sen tycker jag gått att man ska få lite handikapp om man passerat 36år:whistle:…..nä nästa gång blir det 40reps på 110…not:(

Jag har inte världens bästa kondition så jag ändrade lite och i stället för 125% av kroppsvikten tog jag 150% av kroppsvikten. På så vis blir det färre reps på en tyngre vikt och större chans att köra till musklerna är slut och inte flåset som ballar ur. Resultatet blev 18 reps på 165kg. Efteråt susade det i öronen och spyan var nära. Tror jag föredrar att köra 6-12 reps i stället, över det blir det för mycket för mig när det gäller böj.

Fy fan! 165 kg 18 reps?!? Bra jobbat!

Va fan, det är ju hur grymt som helst. Kan du inte testa en gång på 125%?

Fortress wrote:
    Jag har inte världens bästa kondition så jag ändrade lite och i stället för 125% av kroppsvikten tog jag 150% av kroppsvikten. På så vis blir det färre reps på en tyngre vikt och större chans att köra till musklerna är slut och inte flåset som ballar ur. Resultatet blev 18 reps på 165kg. Efteråt susade det i öronen och spyan var nära. Tror jag föredrar att köra 6-12 reps i stället, över det blir det för mycket för mig när det gäller böj.
    Baboom wrote:
    Va fan, det är ju hur grymt som helst. Kan du inte testa en gång på 125%?

Allvarligt tror jag inte jag skulle palla det. Säker på att flåset är det som sätter stopp och inte musklerna. 150% kroppsvikt var nästan gränsfall.

Däremot i bänkpress klarar jag att göra riktigt många utan att flåset sätter stopp. Gjorde 31 reps på 110kg strax innan jul. Jag har alltid varit hyfsat repsstark i bänkpressen däremot inte toppat mycket över vad jag kan göra några reps på.

Va fan.. vore ju grymt intressant att se. Du får börja motionera så att vi kan utföra det här testet på dig. 31 reps i bänken är ju sjukt bra. Ännu ett argument för att jag vill se hur stark du är i böjen :emo-thumb

Fortress wrote:
    Allvarligt tror jag inte jag skulle palla det. Säker på att flåset är det som sätter stopp och inte musklerna. 150% kroppsvikt var nästan gränsfall.

Däremot i bänkpress klarar jag att göra riktigt många utan att flåset sätter stopp. Gjorde 31 reps på 110kg strax innan jul. Jag har alltid varit hyfsat repsstark i bänkpressen däremot inte toppat mycket över vad jag kan göra några reps på.

nicke biff wrote:
    Hitta denna.. va tvungen å slänga in den här stackarn…han blev trött på riktigt..inga vackra böj….hans coach skriker djupare närmre 50 gånger
    [youtube=p1aZkb7ADqU]

Oj oj oj vilken ”stjärna” till coach:frust:, fick man sig ett riktigt gott skratt innan läggdax:D:pop:

Johan Ederer wrote:
    Oj oj oj vilken ”stjärna” till coach:frust:, fick man sig ett riktigt gott …

Johan visa vad du går för, upp o kör lite böj nu :|

Baboom wrote:
    Johan visa vad du går för, upp o kör lite böj nu :|

OJ:yikes: Inte kört böj regelbundet sen -04…Ond rygg…Men kanske skulle prova o repsa lite till v. Kan hänga på David F. om han kör nästa v… Han gjorde förresten ganska många reps på 100kg igår tror jag!!?

Tur man har schysstare coach än ”djupare”:up:

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 328 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.