Knäböjsutmaning

Home Forums Styrkehörnan Knäböjsutmaning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 328 total)
  • Author
    Fortress wrote:
    Jag har inte världens bästa kondition så jag ändrade lite och i stället för 125% av kroppsvikten tog jag 150% av kroppsvikten. På så vis blir det färre reps på en tyngre vikt och större chans att köra till musklerna är slut och inte flåset som ballar ur. Resultatet blev 18 reps på 165kg. Efteråt susade det i öronen och spyan var nära. Tror jag föredrar att köra 6-12 reps i stället, över det blir det för mycket för mig när det gäller böj.

Och jag som mår illa av allt över 5 reps :/

Helt sjukt imponerande! Särskilt om djupet var okej. Skulle du inte kunna filma några böjar?

Det är klart att du ska! Så han gjorde många sa du….. Då får väl vi göra flera :)

Johan Ederer wrote:
    OJ:yikes: Inte kört böj regelbundet sen -04…Ond rygg…Men kanske skulle prova o repsa lite till v. Kan hänga på David F. om han kör nästa v… Han gjorde förresten ganska många reps på 100kg igår tror jag!!?

Tur man har schysstare coach än ”djupare”:up:

David Frykman wrote:
    Coachen var en dålig peppare…

var det nån som sa ”DJUUPARE!” ???

Timme wrote:
    Och jag som mår illa av allt över 5 reps :/

Helt sjukt imponerande! Särskilt om djupet var okej. Skulle du inte kunna filma några böjar?

Kör hyfsat djupt, inte arselet i golvet men djupare än parallellt är det givetvis (inga hockeyböj här inte) Har alltid varit stark i botten både i böjen och bänken då jag aldrig fuskat med djupet. Fastnar jag i böjen är det oftast i mitten av rörelsen, samma med bänken orkar bra mycket mer i botten än översta läget då triceps gör det mesta jobbet. Är nog inte helt omöjligt att jag kastar in något litet träningklipp framöver. Blir det högreps väljer jag nog bänken då det vet i fan om jag pallar att göra så många reps i böjen igen.

Baboom wrote:
    Det är klart att du ska! Så han gjorde många sa du….. Då får väl vi göra flera :)

Tror han gjorde ca35st David?!… Men okey vi gör fler:)… (;))

zonecapone wrote:
    Shit Samir…jag spydde som en gris sist jag gjorde 20 reps i böjen!

ZONE

det lyckades jag göra för några år sen med, gjorde då endast 16 på 100 minns jag haha

nicke biff wrote:
    Hitta denna.. va tvungen å slänga in den här stackarn…han blev trött på riktigt..inga vackra böj….hans coach skriker djupare närmre 50 gånger:D
    [youtube=p1aZkb7ADqU]

FY FAN: JAg höll på att garva ihjäl mig :).. HAHAHAHAHAHAHA :D

Damir_T wrote:
    FY FAN: JAg höll på att garva ihjäl mig :).. HAHAHAHAHAHAHA :D

Fan Damir, du lär ju klara en hel del böj. Kör ett set nu och visa var skåpet ska stå!

Baboom wrote:
    Fan Damir, du lär ju klara en hel del böj. Kör ett set nu och visa var skåpet ska stå!

Det tycker jag också. go damir8)

nicke biff wrote:
    Hitta denna.. va tvungen å slänga in den här stackarn…han blev trött på riktigt..inga vackra böj….hans coach skriker djupare närmre 50 gånger:D
    [youtube=p1aZkb7ADqU]

fan va jag hade retat mig på om coachen ska hålla räkningen och man tar i som ett as och när man frågar hur många man har gjort så säger han lite ointresserad 15-16 haha, blev ett litet skratt där=)

Jag har en film på g =)

Samir wrote:
    Jag har en film på g =)

:pop:

Johannes-S wrote:
    :pop:

Youtube segar av bara helvete .. insåg även att jag glömt att klippa bort typ halva filmen så jag får skylle mig själv. Men den kommer
    Jag får helt enkelt sova lite mindre i natt =)

[youtube=5uLmANvPupY]

För den som inte orkar räkna så är det 36 reps på 100kg.

Grymt är det!

Hur långt upp satt spyan?

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 328 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.