Home › Forums › Styrkehörnan › Knälindor
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 september, 2008 at 00:08 #573519Anonym anvandareMember
Funderar på att beställa hem Titan THP knälindor, har bara mjuka better bodies skit hemma nu. Hörde att man ökar några kilo om man är van vid mjuka och börjar med hårda, så vi säger att jag tar 220 med dom mjuka nu hur mycket tror ni man ökar med Titans THP? Svårt att svara på kanske men ungefär hur mycket extra ger det egentligen? Prata med en förut här och han sa att det skulle ge mycket mer.
20 september, 2008 at 00:08 #72216Anonym anvandareMember20 september, 2008 at 18:29 #573520Anonym anvandareMemberIngen som vet?
20 september, 2008 at 18:50 #573521Anonym anvandareMemberTrue Freak XXXL wrote:Funderar på att beställa hem Titan THP knälindor, har bara mjuka better bodies skit hemma nu. Hörde att man ökar några kilo om man är van vid mjuka och börjar med hårda, så vi säger att jag tar 220 med dom mjuka nu hur mycket tror ni man ökar med Titans THP? Svårt att svara på kanske men ungefär hur mycket extra ger det egentligen? Prata med en förut här och han sa att det skulle ge mycket mer.Jag kan inte säga hur mycket som skiljer men better bodies kan man inte äns räkna som en riktig knälinda. Har själv kört med bbs för att få lite extra stöd då mina knän smärtar. Har ju inte varit ute efter lindor som ger mig mycket vikt bara hålla smärtan borta på mina vanliga vikter så att säga. Provade dock ett par riktiga lindor för ett tag sedan och skillnaden är ju brutal minst sagt. Jag maxlindar aldrig knälindorna då jag bara är ute efter lite stöd mot smärtan i knäledera men skulle jag maxlinda tror jag att det skulle ge mig säkert 30kg extra jämfört med raw. Bbs lindor är ingen riktig knälinda och är absolut inget du ska välja om du är ute efter att förbättra ditt maxlyft. Tyckte mig läsa någonstans att du ska börja med sl och då är det väl lika bra att skaffa rejäla grejer på engång typ den linda du själv nämner.
20 september, 2008 at 19:02 #573522Anonym anvandareMemberFortress wrote:Jag kan inte säga hur mycket som skiljer men better bodies kan man inte äns räkna som en riktig knälinda. Har själv kört med bbs för att få lite extra stöd då mina knän smärtar. Har ju inte varit ute efter lindor som ger mig mycket vikt bara hålla smärtan borta på mina vanliga vikter så att säga. Provade dock ett par riktiga lindor för ett tag sedan och skillnaden är ju brutal minst sagt. Jag maxlindar aldrig knälindorna då jag bara är ute efter lite stöd mot smärtan i knäledera men skulle jag maxlinda tror jag att det skulle ge mig säkert 30kg extra jämfört med raw. Bbs lindor är ingen riktig knälinda och är absolut inget du ska välja om du är ute efter att förbättra ditt maxlyft. Tyckte mig läsa någonstans att du ska börja med sl och då är det väl lika bra att skaffa rejäla grejer på engång typ den linda du själv nämner.Nu blir jag sugen på att beställa:D Titans THP knälinda är dom håraste som jag vet iallafall. Köper från Wahlanders. Men RAW räknas vell med Bälte och knälindor också. Det är vell bara med utrustning det inte är RAW (Knäböjsdräkt).
20 september, 2008 at 23:56 #573523Anonym anvandareMemberTrue Freak XXXL wrote:Nu blir jag sugen på att beställa:D Titans THP knälinda är dom håraste som jag vet iallafall. Köper från Wahlanders. Men RAW räknas vell med Bälte och knälindor också. Det är vell bara med utrustning det inte är RAW (Knäböjsdräkt).Vet faktiskt inte vad reglerna säger om det. Vid RAW tycker jag bälte är ok men lindor vet i fan. Den här frågan kan säker sl-arna här på brädan svara på. En sak kan jag dock svara på du kommer att få en chock när du jämför bbs lindor med exempelvis titan. Fler kilon på stången kan jag garantera dig.
21 september, 2008 at 01:34 #573524Anonym anvandareMemberFortress wrote:Vet faktiskt inte vad reglerna säger om det. Vid RAW tycker jag bälte är ok men lindor vet i fan. Den här frågan kan säker sl-arna här på brädan svara på. En sak kan jag dock svara på du kommer att få en chock när du jämför bbs lindor med exempelvis titan. Fler kilon på stången kan jag garantera dig.Jag beställde precis Titans THP lindor så vi får se hur mycket man ökar då Jo men jag tror Damir skrev in nån tråd att det räknas som RAW med knälindor också. Men det ska bli kul att se:)
21 september, 2008 at 16:42 #573525Anonym anvandareMemberInga knälindor i RAW lyftning. Handledslindor, bälte och värmeskydd för knäna funkar
21 september, 2008 at 16:47 #573526Anonym anvandareMemberHur är märket ”FAST” på knälindor jämfört med andra/riktiga styrkelindor ? Kör med ett par sådana för tillfället.
21 september, 2008 at 17:08 #573527Anonym anvandareMemberFreddeboy wrote:Inga knälindor i RAW lyftning. Handledslindor, bälte och värmeskydd för knäna funkarOkok värmeskydd, funkar det bra?
21 september, 2008 at 18:56 #573528Anonym anvandareMemberFortress: Vad tävlar du i? Strongman? Du ser stor ut:D Skriv dina stats.
21 september, 2008 at 19:29 #573529Anonym anvandareMemberSom redan sagts så räknas inte lindor som raw.
Du får nog ut mellan 10-30kg om du har bålstyrka som räcker.
Jag tycker personligen att titan titanium är bättre än thp.
Har du aldrig kört med riktiga lindor får du börja linda hemma och lära dig samt vänja dig vid smärtan.
Lycka till.:emo-thumb21 september, 2008 at 19:53 #573530Anonym anvandareMemberr.friborg wrote:Som redan sagts så räknas inte lindor som raw.
Du får nog ut mellan 10-30kg om du har bålstyrka som räcker.
Jag tycker personligen att titan titanium är bättre än thp.
Har du aldrig kört med riktiga lindor får du börja linda hemma och lära dig samt vänja dig vid smärtan.
Lycka till.:emo-thumbOk varför tycker du dom är bättre på vilket sätt? THP skulle va dom hårdaste. Ja jag får göra det No pain no gain :up:
21 september, 2008 at 21:19 #573531Anonym anvandareMemberTrue Freak XXXL wrote:Ok varför tycker du dom är bättre på vilket sätt? THP skulle va dom hårdaste. Ja jag får göra det No pain no gain :up:Inte alltid hårdast som är bäst.
Jag tycker det är mer tryck i botten med titanium, thp stummar lite för mkt får inte riktigt samma snärt med dom.
Samt att thp lindorna slits mkt mkt snabbare ut än titanium.
Har ett par titanium som jag säker gjort 100 lyft i och dom funkar fortfarande bra skulle inte tävla i dom men gott och väl träna.21 september, 2008 at 21:43 #573532Anonym anvandareMemberTrue Freak XXXL wrote:Fortress: Vad tävlar du i? Strongman? Du ser stor ut:D Skriv dina stats.Är bara en glad rätt hårt tränande motionär. Mina stats för tillfälle är några reps på 200kg i bänk, några på 230kg i böj och några på 250kg i mark. Jag väger ca 112-113kg 172cm lång, på bilden väger jag runt 100kg om jag inte minns fel.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.