Knälindor nybörjare!

Home Forums Styrkehörnan Knälindor nybörjare!

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Jag är relativt ny inom styrkelyft med 1 års träning och ett fult maxlyft på 180 kg.
    Jag har senaste tiden lagt tid på se över min teknik och har sänkt vikterna rejält då jag vill skaffa mig en ordentligt grundteknik samt råstyrka.(har hållt på maxat varje pass med usel teknik,under att jag ej skadat mig)

Frågan är rekomenderar ni efarna att jag ska vänta lite med knälindor för att bygga upp grundstyrka?
    eller kan jag helt helt köra med lindor på hela tiden?
    Hur funkar det?

Tack för svar

Tränar du styrkelyft med någon klubb så du har möjlighet att få backup på dina lyft?

Börja att bygga upp en bra styrka och teknik lägg sedan på utrustningen succesivt är mitt tips. Lycka till

Kontakta närmsta SL-klubb. Att köra felaktigt med lindor är inte bara slöseri med tid utan dubbel sådan. Den tid du kunde lagt på att bygga upp en god grundfysik och att lära dig använda lindor använder du till att lära in fel och sedan lära om. Fort men fel är obra.

Tack för svaren,ska köra utan lindor för tillfället och koncentrera mig på grundtekniken.
    Jag har ingen SL klubb i närheten där jag bor men ska kolla upp grannkommuner

Vars bor du?

Enköping (nyinflyttad)

Det finns en förening som är medlemmar i styrkelyftförbundet. Prova att ringa och kolla. [http://89.221.240.240/web/editClub.aspx?clubId=153&readOnly=1 Länk]
    De verkar hålla till på gym1uno [http://www.gym1uno.com/ Länk]

Annars är det inte så långt med tåg att komma och hälsa på oss på STK i Sundbyberg.
    [www.sundbybergstk.se]
    Skicka pm om du vill ha mer info.

Tack så mycket för hjälpen Mini! Jag ska kolla upp Uno`s.
    Sundbyberg känner jag till och det verkar jättebra,skulle tyvärr vara lite svårt å klämma in regelbunden träning där pga.familjelivet men kollar hemorten först och skulle det visa sig att jag inte får kvalificerad hjälp så kan jag ju alltid komma till Sumpan under en tid så jag får bra instruktion.
    Tack igen och må väl!

Hur kör man felaktigt med lindor?

FaXtioN wrote:
    Hur kör man felaktigt med lindor?

Man kan ha problem med att parera lindornas effekt. Det största felet de flesta gör är dock att inte utnyttja lindorna maximalt. Man lindar för löst, man utnyttjar inte den fjädrande effekten, man kommer inte ner i djup osv.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.