Kreatin?

Home Forums Styrkehörnan Kreatin?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Har inhandlat kreatin för att nu prova det för första gången.
    Det står på burken att man ska ta kreatin 1-2 gånger dagligen.
    Nu undrar jag bara, när på dagen bör jag ta det?
    Morgon och kväll? Före och efter träning?

Tacksam för svar/ Bear

p.s! Skrev i styrkehörnans forum eftersom jag har börjat träna som en styrkelyftare och har planer på att tävla om det vill sig väl :-)

Brukar ta det innan och efter träning och till frukost de dagar jag inte tränar. Kör alltid en uppladdningsfas de första 5-7 dagarna också med intag 5ggr/dag. Se till att blanda ut kreatinet med mycket vatten så att det löser sig fullständigt för bättre upptag…

….följdfråga: Hur noga är det med den paus efter 4-8 veckor som de flesta kreatinmärkena föreslår?

Nån med erfarenhet?

påstås av många att du inte behöver den pausen, personligen så tar jag dock alltid en paus efter 8 veckor, håller uppe en period innan jag börjar kreatincykeln igen.

personligen så tror jag att all sorts näringsintag är bra att variera lite och tillskott är trots allt just det.

Man behöver inte ta paus.

Däremot kanske de kan vara smart att överväga om man verkligen vill ta ett tillskott som vi ännu inte vet är säkert. För att inte nämna att det kan leda till försämrad väteskebalans och kramp.

[http://www.ast-ss.se/vetenskaplig_forskning/forskningsartiklar/kreatin_optimera_del2/kreatin_optimera_del2.asp]

Intressant läsning.

Det där med att kreatin skulle orsaka kramper har jag svårt att tro, i så fall får man nog dricka ofantligt mycket per dag i så fall :D

Vissa säger ju att dom får problem med magen efter dom använt kreatin, men det har jag personligen aldrig märkt av. Jag tror så länge man håller sig till högkvalitativt och välrekommenderat kreatin så är det bara att köra på.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.