Home › Forums › Styrkehörnan › LITE från min träning!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 april, 2007 at 22:15 #83744Anonym anvandareMember6 april, 2007 at 22:15 #817343Anonym anvandareMember
Mina kronlyft ligger just nu mellan 200-260 kg!
Mina korslyft har kommit igång men bara med ca 70kg vilket är för lätt
Rygg och axelövningar är det lite si och så med, men vad kan man begära efter att ha just kommit ganska bra iordning efter flytten.
Mitt årsbästa i mina SPECIELLA kronlyft ligger på bara 260!Mitt vikt: Runt 60 kg!
Rickard – Rörelsehindrad StrongMan
7 april, 2007 at 09:44 #817344Anonym anvandareMemberKeep on with the good work!:up:
10 april, 2007 at 20:12 #817345Anonym anvandareMemberGrymt!
Skulle du kunna berätta mer hur du lyfter?
11 april, 2007 at 00:34 #817346Anonym anvandareMemberLill_Erik wrote:Grymt!Skulle du kunna berätta mer hur du lyfter?
Om du menar hur jag lyfter mitt kronlyft (som jag döpt det
till), men det kallas även wheelbarrow.Detta är ett mycket kort lyft i en speciell ställning som är byggd för just mig. Denna ställning lyfter jag bara upp ca 10 cm med dragremmar. Jag ska ta nya bilder till min hemsida i år och då kommer mer än du, att kunna se hur jag egentligen gör. Då jag väl lyft upp vikten, så håller jag den i minst 5-10 sekunder, innan den går i golvet igen.
För personer som tycker detta inte är så speciellt och rent av fusk, så kan jag berätta för er, att jag egentligen skulle ha fått använda rullstol i resten av mitt liv, om jag inte hade börjat träna som jag just nu gör.
Om ni vill pröva på att vara mig en dag, så tänk att du just tagit på dig ett par inlines för första gången och ska ut för att åka. Den balans du har just i dom första försöken, har jag ständigt och jämnt.
Så i mitt fall är det ett mindre mirakel, som OVE RYTTER döpte min ”Fysik på gatan” 1997 när jag kom med.
Tyvärr har jag inga planer detta året att Åka till Island för att tävla, p.g.a olika omständigheter, men en dag inom ett par år!!Rickard
11 april, 2007 at 19:23 #817347Anonym anvandareMemberfinns int emånga som jag beundrar mer än rörelseförhindrade som idrottar:emo-thumb :emo-thumb
11 april, 2007 at 19:26 #817348Anonym anvandareMemberJag beundrar alla människor som idrottar! :up:
19 april, 2007 at 17:01 #817349Anonym anvandareMemberTack!
Jag drog årsbästa i veckan med 280kg och dessutom har jag blivit så mycket starkare i axlarna, så jag tror att jag kommer få nytt rekord innan året är slut!
(måste ta nya bilder..alla jag har är från 2002).Rickard
20 april, 2007 at 16:03 #817350Anonym anvandareMemberric69 wrote:Mina kronlyft ligger just nu mellan 200-260 kg!
Rygg och axelövningar är det lite si och så med, men vad kan man begära efter att ha just kommit ganska bra iordning efter flytten.
Mitt årsbästa i mina SPECIELLA kronlyft ligger på bara 260!Mitt vikt: Runt 60 kg!
Jag tycker du är GRYM! men det visste du redan!
MVH
Tomas22 april, 2007 at 21:41 #817351Anonym anvandareMemberTompeii wrote:Jag tycker du är GRYM! men det visste du redan!MVH
TomasTjena kompis, det var inte igår=). Jävligt kul att höra av dig!
Går din träning bra?
Själv får jag och min Marie reda på, om vi ska ”träna på”
att bli föräldrar. Undersökning i nästa vecka. Marie är i vecka 8 och vi ska
kolla om allt är okey!Ta hand om dig, Tompeii=)
23 april, 2007 at 11:52 #817352Anonym anvandareMemberric69 wrote:Mina kronlyft ligger just nu mellan 200-260 kg!
Vad är det för förhindring? Har du tävlat något? lycka till! ser ju riktigt bra ut!
24 april, 2007 at 15:28 #817353Anonym anvandareMemberHallinder wrote:Vad är det för förhindring? Har du tävlat något? lycka till! ser ju riktigt bra ut!Jag kan inte gå utan stöd (käppar eller rullator). Mina armar/händer/ fingrar är skadade till ca 60%..Så jag har dragremmar när jag gör tyngre lyft. Har inget annat val. Jag har bara kört uppvisningar lite då och då under ett par år.
Den enda tävling som jag vet existerar för handikappade är på island. Dumt nog faller jag mellan stolarna där, för de stående måste kunde gå med vikter (det kan jag inte) och de sittande använder knappt sina ben. Mina ben är starka, men om jag anmäller mig i rullstolsklassen får jag inte använda dom alls! Jag hoppas det kommer mer och mer även i Sverige, för jag vet att det finns bättre möjligheter att tävla i USA!Ha det bra// Rickard
4 maj, 2007 at 21:20 #817354Anonym anvandareMemberSnacka om hårding,
och vissa klagar då dom har träningsverk:P
Keep the god work up!4 maj, 2007 at 21:55 #817355Anonym anvandareMemberMåste bara lyfta på hatten för det du åstakommit.
Du e stark på det du gör. Man blir ju nyfiken på att testa:)8 maj, 2007 at 23:32 #817356Anonym anvandareMemberElofsson wrote:Måste bara lyfta på hatten för det du åstakommit.
Du e stark på det du gör. Man blir ju nyfiken på att testa:)Lyften, speciellt mina kronlyft är ganska likt, om inte samma övning som i ”Power Factor Training”..Pröva! Ställ in en smithmaskin, så du har stången lite över knähöjd. Använd gärna dragremmar!
Westin1989 Alltid kul att höra..
Rickard
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.