Home › Forums › Styrkehörnan › Lite mark o böj film….
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 februari, 2007 at 16:42 #721867Anonym anvandareMemberDrol wrote:frågan e ju om du ens klarar en ”utgång” på hälften :up:
än om jag skulle kunna göra en utgång på 670kg så kan man inte kalla det där för knäböj.
24 februari, 2007 at 17:55 #721868Anonym anvandareMemberDrol : Du kan ju läsa i t.ex Bernhard Skoglunds journal. Den 31/1 har han klarat knäböj lockouts (10cm lyftväg) 3×320 kg. Bernhard är betydligt yngre och slankare än lyftaren på filmen.
24 februari, 2007 at 18:08 #721869Anonym anvandareMemberstahlberg wrote:Drol : Du kan ju läsa i t.ex Bernhard Skoglunds journal. Den 31/1 har han klarat knäböj lockouts (10cm lyftväg) 3×320 kg. Bernhard är betydligt yngre och slankare än lyftaren på filmen.och?
24 februari, 2007 at 18:48 #721870Anonym anvandareMemberDet kanske har undgått herr diablo sueco att då någon kritiserat djupet i knäböjningen på filmen så ”försvarar” Drol djupet med att säga att de flesta inte skulle kunna lyfta vikten på ”filmsättet” heller. Han menar med andra ord att de som inte kan lyfta 300 kg i knäböjning – däribland Emme – inte ska kritisera dem som är starkare.
Drol menar att 300 kg är så mycket att Emme – som är en av Sveriges lovande ungdomsstyrkelyftare – inte ens skulle klara den utgång med 300 kg (och därför inte heller ska kritisera filmlyftet). Då passade jag på att konstatera att en annan av landets lovande (junior)styrkelyftare – Bernhard Skoglund, född 1988, i klass 75/82,5 kg) – har klarat 3×320 kg i knäböj lockouts med 10cm lyftrörelse. Den prestationen borde nog ”väga lika tungt” som 1/2 squaten på 300 kg på filmen.
Jag försöker alltså komma fram till att 1/2-böj, 1/4-böj och liknande korta knäböjningar på 300 kg egentligen inte är så fruktansvärt mycket att skryta med.
Kanske jag lyckats förklara mitt inlägg såpass bra att t.om diablo sueco förstår vad jag menar (fast det tvivlar jag på : alla ska inte behöva förstå allt. Och till dessa alla får vi – naturligtvis – också räkna diablo sueco).
24 februari, 2007 at 19:03 #721871Anonym anvandareMemberstahlberg wrote:Det kanske har undgått herr diablo sueco att då någon kritiserat djupet i knäböjningen på filmen så ”försvarar” Drol djupet med att säga att de flesta inte skulle kunna lyfta vikten på ”filmsättet” heller. Han menar med andra ord att de som inte kan lyfta 300 kg i knäböjning – däribland Emme – inte ska kritisera dem som är starkare.Drol menar att 300 kg är så mycket att Emme – som är en av Sveriges lovande ungdomsstyrkelyftare – inte ens skulle klara den utgång med 300 kg (och därför inte heller ska kritisera filmlyftet). Då passade jag på att konstatera att en annan av landets lovande (junior)styrkelyftare – Bernhard Skoglund, född 1988, i klass 75/82,5 kg) – har klarat 3×320 kg i knäböj lockouts med 10cm lyftrörelse. Den prestationen borde nog ”väga lika tungt” som 1/2 squaten på 300 kg på filmen.
Jag försöker alltså komma fram till att 1/2-böj, 1/4-böj och liknande korta knäböjningar på 300 kg egentligen inte är så fruktansvärt mycket att skryta med.
Kanske jag lyckats förklara mitt inlägg såpass bra att t.om diablo sueco förstår vad jag menar (fast det tvivlar jag på : alla ska inte behöva förstå allt. Och till dessa alla får vi – naturligtvis – också räkna diablo sueco).
Fortfarande och? Varför överhuvudtaget kritisera djupet? Han själv är medveten hur djupt han går liksom alla andra som ser videon. 300 kg till det djupet han gör är mycket. Självklart finns det alltid de som är starkare, men varför kommentera det? Men du verkar gilla att göra patetiska inlägg.
24 februari, 2007 at 19:07 #721872Anonym anvandareMemberBra mark, lite grund böj i min smak. Men killen kanske har någon särskild anledning att köra lite grundare.
24 februari, 2007 at 20:00 #721873Anonym anvandareMemberdiablo sueco wrote:Lägg av för fan, börja snacka om dålig form och att han inte går djupt?? skulle tro att 99 procent på det har forumet överhuvudtaget inte skulle kunna lyfta av stången. Helt onödiga kommentarer, skriv mindre och träna mer töntar.Var det inte knäböj han skrev att han körde? Bordet det således inte vara en knäböj han ska göra? Skitsamma om nu inte 99% orkar den vikten, man har väl rätt att kritisera ändå? Eller är det störst vet bäst som råder?
Edit: Fina mark, ser lätt ut upp fram till knäna
24 februari, 2007 at 20:11 #721874Anonym anvandareMemberJag må göra inlägg som diablo sueco tycker är patetiska. Men jag är åtminstone inte dum i huvudet.
Flera av oss som kommenterat djupet är styrkelyftare. För oss styrkelyftare är djupet en mycket viktig faktor i knäböjning : djupet är ofta det som avgör om ett tävlinsglyft är godkänt eller inte. Därför är det helt naturligt att styrkelyftare kommenterar knäböjningars djup.
Om man visar en knäböjfilm i en forumavdelning som kallas Styrkehörnan så får man vara beredd på att styrkelyftare tittar på filmen. Denhär forumavdelningen är (även om inte diablo sueco har märkt det) ganska styrkelyftsbetonad. Och eftersom styrkelyftare tittar på filmen så får man vara beredd på kommentarer om djupet, i synnerhet om man utför en halvböj och TROTS ATT diablo sueco och hans gelikar inte riktigt kan förstå det (läs förklaringen på varför styrkelyftare tittar på böjdjup en gång till för eventuell bättre förståelse).
Som jag redan sa : alla kan inte förstå allt (hur man än förklarar). Man kan vara ganska säker på att diablo seuco kommer med ännu ett frågetecken (?) som svar på detta inlägg. För hans huvud tycks vara fullt av dem (?).
Hellre patetisk än dum – det är ett bra motto.
24 februari, 2007 at 20:19 #721875Anonym anvandareMemberdiablo sueco Patetiska inlägg hör nog mer till dig. Att klara på folk som ger lite kritik och gör jämförelser… Aldrig hört talas om att man kanske lär sig något av kritik? Och jämförelserna som ”ståhlberg” gör håller jag med om.
Men ingen slår fan Conny obrell som är redaktör på styreklyft.se (tidningen).
I det första nummret så skriver han att han klarade av en 3/4 knäböj med 452.5 kg, då han vägde 53 kg, han hade inte tränar als mycket innan dess!!! I samma pass tog han nog 170 i mark…
Han tog även 180 med bara långfingrarna i mark och 140 i bänk på samma sätt…. I samma tid så gjrode han situpps med 120 kg och raka marklyft med 270 kg ( vägde ca 80 kg då )
24 februari, 2007 at 21:20 #721876Anonym anvandareMemberdiablo sueco wrote:Lägg av för fan, börja snacka om dålig form och att han inte går djupt?? skulle tro att 99 procent på det har forumet överhuvudtaget inte skulle kunna lyfta av stången. Helt onödiga kommentarer, skriv mindre och träna mer töntar.Rätt ska va rätt…inge fusk här inte.
24 februari, 2007 at 22:25 #721877Anonym anvandareMemberCleff wrote:Rätt ska va rätt…inge fusk här inte.+1
24 februari, 2007 at 22:28 #721878Anonym anvandareMemberSer man på : också diablo har tyckt att man är en tönt om man kommenterar djupet i en knäböjning, och också han har ansett att man inte ska kommentera djupet om man inte lyfter lika mycket själv.
Och sedan kommer HAN och talar om patetiska inlägg .
25 februari, 2007 at 00:20 #721879Anonym anvandareMemberdiablo sueco wrote:Fortfarande och? Varför överhuvudtaget kritisera djupet? Han själv är medveten hur djupt han går liksom alla andra som ser videon. 300 kg till det djupet han gör är mycket. Självklart finns det alltid de som är starkare, men varför kommentera det? Men du verkar gilla att göra patetiska inlägg.Dra ut pinnen ur arslet och bete dig som folk.
Drool: Imponerande mark din kompis drar.
25 februari, 2007 at 04:07 #721880Anonym anvandareMemberEfter o ha läst lite av de utlägg och förklaringar ni skrivit framförallt sthalberg.Så får jag be om ursäkt var inte så jag menade. Man intar lätt en försvarsställning på…. ja egentligen alla former av internet forum då det e så fruktansvärt lätt o sitta bakom en dator och vara bäst i världen på allt eller åtminstonde bättre än folk som lägger ut filmer bilder eller info om sig själva eller sina prestationer om det nu e inom syrkesporter eller bilhobbyn som jag e intresserad av. Så det e klart som styrkelyftare på tävling e lyftet långt från godkänt men nu används iofs varken dräkt eller lindor heller så en jämförelse e svår… Men jag e väl införståd med eran poäng… puss o kram
25 februari, 2007 at 04:44 #721881Anonym anvandareMemberstahlberg wrote:Jag må göra inlägg som diablo sueco tycker är patetiska. Men jag är åtminstone inte dum i huvudet.Flera av oss som kommenterat djupet är styrkelyftare. För oss styrkelyftare är djupet en mycket viktig faktor i knäböjning : djupet är ofta det som avgör om ett tävlinsglyft är godkänt eller inte. Därför är det helt naturligt att styrkelyftare kommenterar knäböjningars djup.
Om man visar en knäböjfilm i en forumavdelning som kallas Styrkehörnan så får man vara beredd på att styrkelyftare tittar på filmen. Denhär forumavdelningen är (även om inte diablo sueco har märkt det) ganska styrkelyftsbetonad. Och eftersom styrkelyftare tittar på filmen så får man vara beredd på kommentarer om djupet, i synnerhet om man utför en halvböj och TROTS ATT diablo sueco och hans gelikar inte riktigt kan förstå det (läs förklaringen på varför styrkelyftare tittar på böjdjup en gång till för eventuell bättre förståelse).
Som jag redan sa : alla kan inte förstå allt (hur man än förklarar). Man kan vara ganska säker på att diablo seuco kommer med ännu ett frågetecken (?) som svar på detta inlägg. För hans huvud tycks vara fullt av dem (?).
Hellre patetisk än dum – det är ett bra motto.
Eftersom jag uppenbarligen befinner mig på en högre nivå både intelligensmässigt och mognadsmässigt så ser jag ingen anledning att diskutera saken vidare.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.