Marklyft med neutralt grepp.

Home Forums Styrkehörnan Marklyft med neutralt grepp.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author

Undrar vad folk lyfter med neutralt grepp och hur ni använder er utav det.

Själv har jag singlat upp 180 och reppat en 5:a på 160, brukar alltid köra neutralt på uppvärmningslyften för att därefter byta till blandat grepp
    tror detta hjälper mig att öka samt behålla greppstyrkan.

Kör exakt som du. ungefär lika stark i greppet brukar försöka köra neutralt så länge som möjligt och när jag inte längre får upp vikten går jag över till mixat.

Testade för nån vecka sen och det blev en 5:a på 150. Man är ingen greppfantast direkt men jag blev possitivt överraskad!

Jag brukar köra så på alla set upp till 200 ungefär för att träna greppet lite extra.
    Toppnoteringen är 255 kg.

Shit det var inte illa!

martintin wrote:
    Shit det var inte illa!

Greppet är nog helt okej.

Testat enhandsmark nån gång? det är också en riktig prövning för greppet.
    Varit uppe på 132,5 som mest men då började det bli riktigt tungt.

Jo nog har du ett ”okej” grepp.

Har faktist aldrig prövat, men det verkar kul så det lär man väl pröva på nu. koll på om det är något speciellt man ska tänka på?

martintin wrote:
    Jo nog har du ett ”okej” grepp.

Har faktist aldrig prövat, men det verkar kul så det lär man väl pröva på nu. koll på om det är något speciellt man ska tänka på?

Är inte direkt någon expert på övningen. Men det är viktigt att man tar greppet mitt på stången. Man behöver vara noggrann med det för håller man minsta lilla snett så får man ju inte jämvikt på stången.

Jag hade en bra stång när jag testade detta och det gör nog en del skillnad. Var en SL-stång med grov lättring.

Tror onsdag blir en bra dag att testa då bör jag vara återhämtad och ska redovisa mitt resultat, klarar jag 100kg hoppar jag högt brukar köra hantelrodd på 55:orna och då brukar det bli sexor i slutet av rygg passet.

Fan spännande det här grymt taggad!

Gjort en 5:a på 150 kg med neutralt grepp. Detta efter 4 set på 6*140kg. Vet dock inte vad jag maxar.

Jag har testat det en gång.,…. Körde tung bänkpress med tröja i halmstad.. så skulle MAgnus Önerud dra 215, .. (innan dess hade han utmanat mig, men jag tacka nej.,..) när jag väl såg att han bomma, så gick jag fram med bänktröjan och hela kittet, och drog det lätt som en plätt :)

kör ni med eller utan magnesium?

Jag kör utan!

dankenownz wrote:
    kör ni med eller utan magnesium?

Med magnesium. Utan så får jag problem betydligt tidigare. Skulle tippa att runt 220 går utan magnesium för min del.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.