Marklyft Program?

Home Forums Styrkehörnan Marklyft Program?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 31 total)
  • Author

Tjenare, jag skulle vilja ha lite tips om ett marklyft prgram? är ute efter att förbättra max-restultatet som nu ligger på 190kg.
    Har sett många bänkprogramm som är ex. 10 veckor långa där man börjar lätt och sen ökar vikten och sänker reppen. Är de nåt som kan funka lr?
    Har inte så mkt erfarenhet av mark då jag bara kört de i ett halvår.
    tacksam för svar :D

Jag kör explosiva mark 2ggr i veckan och arbetar mig upp på riktigt tunga vikter var 3dje vecka, känns bra eftersom man alltid är fräch på det tunga passet och hinner återhämta sig ordentligt. fast då kör jag tunga böj varje vecka. så om du ska lägga rejält med kraft på marken får du nog köra lättare i böjen om du vill ha maximalt resutltat!!!
    det finns grymma ryska program om du vill öka i styrka.

men jag tycker du borde köra en tung dag och en xplosiv dag

tex måndag tungt- onsdag xplosivt

du kan ju testa en liten variant som funkade bra för mig när jag toppade min mark inför min 2a tävling i styrkelyft för ett par år sen, tror jag ökade 30 kg mellan dom tävlingarna i mark.

vecka1 5×5-150kg dag 2 xplosiva mark på 45% av 1rpmax
    vecka2 4×4-160kg ”-”
    vecka3 3×3-180-kg ”-”
    vecka4 2×2-190kg ”-”
    vecka5 1×1-200kg

du borde nog ha en klar vikt som du satsar på, låt oss säga 200kg i ditt fall. tror du ökar mera om du inte kör tunga böj utan xplosiva böj samma dag som du kör din xplosiva mark.

okej :)

:emo-thumb lycka till

tack:)

Det där du själv sa först tror jag MYCKET mer på, än att ha massa lätta och explosiva pass…. Svårare att förbättra max RM1 om du inte tränar tungt, och får vikt kännsla…

Okej, får pröva mig fram :)

=) håller med dig damir om att man måste träna tungt. men att träna xplosivitet är också mycket viktigt!!! å¨det ska man inte glömma.
    men granstorm värkade vara angelägen om att öka snabbt sen är det endå serietävling snart så det var därför jag la fram ett litet toppnings program:up:

serietävling? :P, jag tävlar inte =), lr vad mena du? :D

=) det 5 veckors jag skrev var en toppning jag gjorde när jag trännat lika länge som dig, viste inte om du tävlade i styrkelyft eller inte, bara antog det.

men om du bara vill toppa formen och få ett nytt pers kan du testa det annars får du köra tunga pass varierat med xplosiva pass =)

Okej ;), haha ja skulle nog inte ta mej långt om jag tävlade xD.
    Tack för Tipsen (Y) Dom Behövs =)

berätta gärna hur det gick sen=)

Klart explosivitet är viktigt. Med att träna tungt är nog viktigast:D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 31 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.