Home › Forums › Styrkehörnan › Muskler
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 december, 2008 at 20:55 #66962Anonym anvandareMember7 december, 2008 at 20:55 #472666Anonym anvandareMember
Heej
Har hört av kompisar och så att om man kör samma biceps övning eller samma t.ex. bröst övning varje gång så växer musklerna inte. Stämmer detta ??
och hur är bäst att träna tunga vikter typ 1-8 gånger
eller lätta vikter 8-15 gånger ??
7 december, 2008 at 21:34 #472667Anonym anvandareMemberKroppen är fantastisk på att vänja sig vid saker, att byta lite grejer nån gång är aldrig fel.
7 december, 2008 at 21:43 #472668Anonym anvandareMemberSj kör jag tungt en ca 8 veckor, och försöker öka vikter hela tiden, Men det är ju viktigt att man har kontakt i rätt muskel hela tiden.
Sedan efter 8 veckor kör jag höggrepp i ca 2 veckor (låga vikter mellan 15-20 reps)
Sedan brukar jag köra tungt tre veckor igen. Sedan har jag en vilovecka. Sen börjar det om igen. Funkade för mig sist jag körde seriöst och ska köra så igen.Hoppas du får många tipps, jag läser allt jag får tag i och sedan så testar jag det som jag tycker värkar rimligt och så tar jag det bästa av det.
Man lär så länge man lever.7 december, 2008 at 21:51 #472669Anonym anvandareMemberTesta å kör lite dropset har funkat på mig. :emo-thumb
Tex att du kör tungt 4-8 repetioner sen sänker du direkt till ett par lättare och gör så många du orkar. :p7 december, 2008 at 23:15 #472670Anonym anvandareMemberAnvänd dig av allt du kan tänka dig.
Jag kör mycket dropset i sista övningen för vissa muskler.
Biceps, 2-4 drops från mainvikten på det du kör. Dvs mainvikten ligger på 25 kilo hantelcurl. Droppar 20->15->10 och pumpar ut i sista settet.
Iaf minst en olik övning för muskelgruppen varje gång. Jag byter inte ofta ut bänken, utan börjar istället med kanske hantelpress. Samma sak med axlar, har kvar smithpressen, men för variationen kör jag den efter hantelpressen. Blir lite kladdigt när jag skriver, missade mycket svenskalektioner. Men hoppas du förstår, variation i alla dess sorter. Inte mer än typ 12-13 set per muskelgrupp. Nyckelordet i att växa är faktiskt att träna mindre oftast. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.