Någon som provat Bartolls program för maxstyrka?

Home Forums Styrkehörnan Någon som provat Bartolls program för maxstyrka?

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • Author

En vikt som du gor en sexa pa ar nog sannolikt lagre an 90%. Naval, jag forstar hur du tankte.

Jag vet inte om detta kan ge dig lite mer idéer men nar jag varmer upp och kor viktstegring brukar jag kora ungefar sa har for att inte ta ut mig for mycket. Jag tycker att det har racker:

Forst generell uppvarmning typ snabb gang pa lopband nagra minuter, sedan:
    2 * 10-12 reps med stang
    1-3 * 5 reps pa 50% (om forsta settet kanns tungt gor jag ett eller ett par till)
    3-60%
    2-70%
    1-80%
    (Ibland 1-90% om jag ar pa vag upp till t ex 2X2 pa en gammal maxvikt etc)

Jag tror jag fick grundidén till detta fran nagot Dave Tate skrivit.

Och sedan beroende pa arbetssettens tyngd brukar jag halla i arbetsvikten + 10 kg i nagra sekunder sa att nar jag gar ner igen och greppar arbetsvikten sa kanns den lite lattare och man far inte samma ’chock’.

Ok. Själv värmer jag upp(självklart föregått av ca 10 min pulshöjande uppvärmning) med högst 2 set. Ett på ungefär 50% och ett på ca 75% av arbetssetet. Mer än så behövs inte för mig. Den uppvärmningen du beskriver är nog ganska bra inför maxningar dock:)

Nja det va en sexa men en väldigt tung en.

Ja du ska naturligtvis kora det som funkar bast for dig.

Jag gissar fortfarande att om du gjorde en tung sexa sa borde ditt 1RM ligga nagot hogre an du sjalv uppfattar – En tung sexa ”skulle” kunna var lite drygt 85%… :D

Ja de hade jag själv hoppats hehe men tyvärr så…

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.