När ni skriver vad ni tar i böj…

Home Forums Styrkehörnan När ni skriver vad ni tar i böj…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author

När ni skriver vad ni tar i benböj är det med lindor eller utan? och hur mycket tar ni isåfall utan lindor? jag tar 180 utan och jag har heller aldrig kört med lindor..

Ni kan väll posta här i tråden vad ni tar med lindor och utan lindor :P

Kanske borde fråga i styrkehörnan istället?

Det här är styrkehörnan :P

hehe tränar man inte benböj i ”repan” ?

Har aldrig testat med lindor vad ja minns.
    Har gjort 230 i vanliga böj å 2×170 med stången frampå iaf.:

Om man av någon orsak vill jämföra sina böjresultat fastän man inte tävlar i grenen, så är väl också djupet av stor betydelse för vad man lyfter.

stahlberg wrote:
    Om man av någon orsak vill jämföra sina böjresultat fastän man inte tävlar i grenen, så är väl också djupet av stor betydelse för vad man lyfter.

+1 där.
    Själv går ja iaf alltid ner tills det tar stopp, tror inte på ”hockeyböjjar” så länge som man inte tex är skadad å inte fixar att gå ner helt. :ph34r:

vad menas med ”hockey böjjar”?

frolin wrote:
    vad menas med ”hockey böjjar”?

1/3 knäböj. Med andra ord den första korta delen som alla orkar hur mycket som helst på, så att man således får fläskiga stats att spy ur sig i omklädningsrummet där alla killar mäter snopp.

haha okej :)

Då har ni inte haft min fys tränare i hockey!!!

Marcus Syvertsen wrote:
    1/3 knäböj. Med andra ord den första korta delen som alla orkar hur mycket som helst på, så att man således får fläskiga stats att spy ur sig i omklädningsrummet där alla killar mäter snopp.

HAHA:D.
    Enda sättet att kunna skryta om hur mycket man böjer är med ass to the grass-utförande tycker jag (om man nu måste skryta).

Razmeister899 wrote:
    HAHA:D.
    Enda sättet att kunna skryta om hur mycket man böjer är med ass to the grass-utförande tycker jag (om man nu måste skryta).

Ass to the grass är väl inte nödvändigt men väl tävlingsgodkänt djup måste väl anses som ett krav för att det ska vara giltigt. Att berätta för andra om sina framsteg behöver inte vara skryt, det kan vara roligt att dela med sig till andra av sin lycka över att lyckas. jag själv brukar oftast glädjas över andras framgångar men visst finns det riktiga skrytmånsar som skryter och skrävlar med kvartsböjar mm. De som väl presterar upplever jag mer sällan som skrytmånsar utan mer av att de vill dela med sig av sin glädje över lyckade resultat.

Fortress wrote:
    Ass to the grass är väl inte nödvändigt men väl tävlingsgodkänt djup måste väl anses som ett krav för att det ska vara giltigt. Att berätta för andra om sina framsteg behöver inte vara skryt, det kan vara roligt att dela med sig till andra av sin lycka över att lyckas. jag själv brukar oftast glädjas över andras framgångar men visst finns det riktiga skrytmånsar som skryter och skrävlar med kvartsböjar mm. De som väl presterar upplever jag mer sällan som skrytmånsar utan mer av att de vill dela med sig av sin glädje över lyckade resultat.

Givetvis är det skillnad, är man stolt över ett bra resultat tycker jag inte att man ska hålla inne med det.
    MEN, de som säger att de t. ex maxar 150 i knäböj och kör 90graders så blir i varje fall jag inte ett dugg imponerad.
    Jag tycker att om man ska ”maxa” så ska man självklart ha ett strikt utförande. (Strikt utförande kan visserligen vara annorlunda för en del).

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.