När ni skriver vad ni tar i böj…

Home Forums Styrkehörnan När ni skriver vad ni tar i böj…

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Razmeister899 wrote:
    Jag tycker att om man ska ”maxa” så ska man självklart ha ett strikt utförande. (Strikt utförande kan visserligen vara annorlunda för en del).

På den punkten är jag med dig, det är ju inte för inte som de har domare i styrkelyft. Kanske kan man inte ställa samma krav på en vanlig gymråttas lyft som en tävlande styrkelyftares men fullgod rörelselängd och utan allt för mycket sving och studs måste vi nog kunna säga vara ett krav för att det ska kunna räknas.

Fortress wrote:
    På den punkten är jag med dig, det är ju inte för inte som de har domare i styrkelyft. Kanske kan man inte ställa samma krav på en vanlig gymråttas lyft som en tävlande styrkelyftares men fullgod rörelselängd och utan allt för mycket sving och studs måste vi nog kunna säga vara ett krav för att det ska kunna räknas.

Precis:up:.

När jag skriver ut resultaten på mina böj så är det med bälte, om annat används så
    uppger jag det isåfall. Det är ingen ideé att skryta med böj som inte är fullgott
    djup heller, tävlar SL så SL-djup är det som räknas.. Är de grunda så skriver jag ut det också i passet.

Varför frågar TS om det är just med lindor eller inte? Jag kör iaf böj raw eller med bälte inget annat trams :up:

Har aldrig maxat utan lindor men ca 220kg. Gör en trea på 200.

*Babe* wrote:
    När jag skriver ut resultaten på mina böj så är det med bälte, om annat används så
    uppger jag det isåfall. Det är ingen ideé att skryta med böj som inte är fullgott
    djup heller, tävlar SL så SL-djup är det som räknas.. Är de grunda så skriver jag ut det också i passet.

Djupa och fina ska de va. De som bara kör halvböj kan lika gärna sluta köra över huvud taget :what:

Marcus Syvertsen wrote:
    1/3 knäböj. Med andra ord den första korta delen som alla orkar hur mycket som helst på, så att man således får fläskiga stats att spy ur sig i omklädningsrummet där alla killar mäter snopp.

haha så sant :D

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.