Nordiska mästerskapen i styrkelyft

Home Forums Styrkehörnan Nordiska mästerskapen i styrkelyft

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • Author

Säffle Atletklubb inbjuder härmed ALLA träningsaktiva i HELA Sverige till vårt stora mästerskaps arrangemang: Nordiska Ungdoms/Junior mästerskapen i styrkelyft nu på lördag den 21/4 2007 i Tegnér hallen, Säffle:
    Invigningsceremonin startar kl 08.45 därefter följer tävlingarna: Tävlingarna beräknas hålla på mellan kl 09.00-18.00.

Hjärtligt välkomna önskar Säffle Atletklubb

Mer info: [www.seffleak.se/]

Finns det några starttider ännu?

Hittade de preliminära starttiderna:

Grupp 1 + 2 och 3 invägning 7.00-8:30

Startar 9.00 klar ca: 13:45
    Grupp 1:
    U-Damer 6st
    U-Herrar 6st 12st (10 utan res)

Grupp 2:
    J-Damer 10st (9 utan res)

Grupp 3:
    U Herrar 90-125 12st (10 utan res)

Grupp 4 + 5 och 6 invägning 11:45-13:15
    Startar 13:45 klar 19:00

Grupp 4:
    J-Herrar tom 82,5 12st (11 utan res)

Grupp 5:
    J-Herrar 90-100 12st (11 utan res)

Grupp 6:
    J-Herrar 110-+125 10st (9 utan res)

Vid första starttiden är dom 29st utan reserver, om det blir 28 eller 29 st så tycker jag man borde kunna göra en grupp med 14st och en med 15st, likaså tycker jag att man borde göra så vid den andra starttiden också, att köra 3 grupper låter grymt jobbigt, man hinner bli kall innan man börjar med nästa gren och tävlingen blir oerhört lång, om man inte gör så att det är ingen paus mellan grenarna utan man kör på utan någon paus överhuvudtaget.

Vafan. Startar jag kl 9 då ??? Jag kommer inte vara vaken förrns jag ska dra andra marklyftet^^

Bernhard wrote:
    Vid första starttiden är dom 29st utan reserver, om det blir 28 eller 29 st så tycker jag man borde kunna göra en grupp med 14st och en med 15st, likaså tycker jag att man borde göra så vid den andra starttiden också, att köra 3 grupper låter grymt jobbigt, man hinner bli kall innan man börjar med nästa gren och tävlingen blir oerhört lång, om man inte gör så att det är ingen paus mellan grenarna utan man kör på utan någon paus överhuvudtaget.

Skit samma. Det är bra för sonna tjockisar som mig , som har dålig kondis:D HAHAHHA. Sedan ska man ju få på sig tröjan i bänken osv. Inte gjort det förr på tävling. Det är bara bra med mycke tid tycker då jaaag ! Och du behöver ju inte bli kall. spring runt, ät osv osv.

Bernhard : Du är jätte-effektiv på att leta fram allt möjligt. Bra att du fått tag i det!

Bernhard wrote:
    Finns det några starttider ännu?

Kika gärna in på:

[www.seffleak.se/]

Hjärtligt välkomna/ J. ;)

Sist jag va på NM körde vi 4 grupper som varva, det blev rejält med vila mellan grenarna men fruktansvärt härligt att slippa stressa sig igenom en tävling utan nu kunde man värma i lung och ro och återhämta sig något mellan grenarna! Hoppas verkligen på 3 grupper!

Fantomen wrote:
    Sist jag va på NM körde vi 4 grupper som varva, det blev rejält med vila mellan grenarna men fruktansvärt härligt att slippa stressa sig igenom en tävling utan nu kunde man värma i lung och ro och återhämta sig något mellan grenarna! Hoppas verkligen på 3 grupper!

Jao, 3 blir perfekt för mej. Vem är du ? :)

Imorse var Säffle AK och Matthias Lindh m på TV4 Värmland inför Nordiska mästerskapen på lördag den 21 april.
    kika gärna in på:

[www.tv4.se/varmland]

/J.

superberggren wrote:
    Imorse var Säffle AK och Matthias Lindh m på TV4 Värmland inför Nordiska mästerskapen på lördag den 21 april.
    kika gärna in på:

[www.tv4.se/varmland]

/J.

Vart då? jag hittar inget.. :nerd:

Damir_T wrote:
    Vart då? jag hittar inget.. :nerd:

vi kanske är tröga men jag hittar inte heller något

Gå in på:

[http://www.tv4.se/tv4/lokaltv/newsbill.aspx?gid=140]

Dubbelklicka sedan på:
    Här kan du alltid se de senaste nyhetssändningarna.

Då kommer ni rätt!

Lycka till!

Ses på lördag!
    Bästa hälsningar/J. ;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.