- This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Styrkehörnan › Ny magövning?
Jag vet inte om jag har uppfunnit den, o inte vet jag om den är bra för 5 öre men magövningen går ut på att jag lägger en tung vikt på magen, ungefär en 25 kilos vikt på högkant på varje par av ”sex-packet” sen spänner jag helt enkelt bara magen så att man lyfter vikten. Finns det nåt namn på den övningen och är den bra tro? jag tycker mig känna att det tar iaf..:emo-thumb
Jag har då aldrig hört om någon sån övning i hela mitt liv, jaa, jag tror den är ny.
Men värdelös tror jag också den är. :p
Är det inte enklare om valfri person ställer sig på din mage istället. Låter lite komplicerat att rulla upp X antal 25kg plattor på högkant på magen.
Den är knappast speciellt muskelbyggande, satsa på någon annan övning istället.
I karate tränar man faktiskt att trycka ut magen snabbt och hårt, samtidigt som man andas ut snabbt och hårt. Dock tränar man inte på ditt sätt. Men vem vet, kanske detta är något för karateutövare?
Däremot får man nog ingen snygg mage av det. Chansen är nog större att man får en mage som buktar ut.
Det kanske inte alltid finns någon annan där som kan stå på magen?
låter inte som en bra magövning. tror inte du kommer få så bra reultat.
Einstein elr ?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY