Home › Forums › Styrkehörnan › Nytt Programm
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 december, 2008 at 20:35 #66756Anonym anvandareMember21 december, 2008 at 20:35 #471770Anonym anvandareMember
Heej
Har nu tagit fram ett nytt progamm för min träning och så här ser detta ut
Måndag – Biceps,Ben,Mage
Tisdag – Kondis,Mage
Onsdag – Triceps,Axlar,Mage
Torsdag – Kondis,Mage
Fredag – Bröst,Rygg,Mage
Lördag – Ben,Rygg,Mage
Söndag – VilaSkulle vilja höra lite åsikter om det tack på förhand
21 december, 2008 at 20:41 #471771Anonym anvandareMemberJag skulle aldrig träna magen sex dagar i veckan, finns ingen som helst anledning till det.
Och att köra rygg två dagar i rad finns det heller ingen anledning till.21 december, 2008 at 21:00 #471772Anonym anvandareMemberJag skulle iaf inte kört Bröst och Rygg på samma dag..
21 december, 2008 at 21:30 #471773Anonym anvandareMemberskulle aldrig kunna träna ben lörda sen månda igen för då kan jag knapp gå pga träningsvärk från lördagen
21 december, 2008 at 21:36 #471774Anonym anvandareMemberRasmus Andersson wrote:Jag skulle aldrig träna magen sex dagar i veckan, finns ingen som helst anledning till det.
Och att köra rygg två dagar i rad finns det heller ingen anledning till.Jag har lagt det såhär nu för att jag har problem med ryggen och fått order från massage killen att köra mer mage.
Men tack för åsikten
21 december, 2008 at 21:36 #471775Anonym anvandareMemberkriLLan wrote:Jag skulle iaf inte kört Bröst och Rygg på samma dag..Måste fråga varför ??
21 december, 2008 at 21:42 #471776Anonym anvandareMemberHan sa kanske ”köra mer mage”, men vad han menade var ju att du ska bli starkare och mer stabil i bålen, träna magen hårt 1-2 ggr i veckan istället. Muskeln måste få vila och återhämta sig.
Bröst och rygg går på samma dag men kan bli väldigt jobbigt och långt pass. Du kan förmodligen hantera vikt om du kör dem å separata dagar.
21 december, 2008 at 21:50 #471777Anonym anvandareMemberJag tror inte att han menade att du ska träna magen fler gånger i veckan utan snarare att bli starkare i den, precis som Pisch sade.
Pröva att lägga upp ett schema där du kör alla muskelgrupper en gång veckan, magen två om du nu måste.
D.v.s. ett lite mer vanligt schema.
Det du kör efter (?) nu är ren idioti tycker jag.
Kvantitet är oftast sämre än kvalité.21 december, 2008 at 22:41 #471778Anonym anvandareMemberRasmus Andersson wrote:Jag tror inte att han menade att du ska träna magen fler gånger i veckan utan snarare att bli starkare i den, precis som Pisch sade.
Pröva att lägga upp ett schema där du kör alla muskelgrupper en gång veckan, magen två om du nu måste.
D.v.s. ett lite mer vanligt schema.
Det du kör efter (?) nu är ren idioti tycker jag.
Kvantitet är oftast sämre än kvalité.Ok det jag har kört nu är hela överkroppen mån,ons,fre och sen ben dom andra dagarna och då på överkropps dagarna känns det som kanske dom sista övningarna inte ger samma resultat i och med trött i kroppen från det andra .
22 december, 2008 at 00:04 #471779Anonym anvandareMemberBanan wrote:Ok det jag har kört nu är hela överkroppen mån,ons,fre och sen ben dom andra dagarna och då på överkropps dagarna känns det som kanske dom sista övningarna inte ger samma resultat i och med trött i kroppen från det andra .Så som du har tränat är verkligen rent åt helvete :S lyssna på dem ovan
22 december, 2008 at 20:08 #471780Anonym anvandareMemberBanan wrote:Måste fråga varför ??Eftersom jag aldrig hade kunnat ta ut mig till MAX när de är två stora muskler..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.