Öveträning

Home Forums Styrkehörnan Öveträning

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Har läst igenom Joachim Bartolls artikel [http://forum.body.se/showthread.php?t=83] ett antal gånger nu, och allt stämmer så jäkla bra in på hur jag tränat genom åren, ”failure failure” nu kan väl min failure inte jämföras med riktigt hårda killar, men jag har kört den klassiska 4:delade splitten, bröst/triceps, axlar, biceps, rygg, ben. Jag körde alltid tills ja inte orkade och sedan fick ja hjälp de sista repsen.

Jag har nästan hela tiden varit sjuk sista året, med flera månaders uppehåll.
    Jag körde många mycket reps många gånger för att återhämta mig, men har nog alltid gått ut för hårt. Denna artiklen känns så jäkla rätt. Tro fan man sänker både immunförsvar och nervsystem när man kör på så hårt.

Så vad jag vill säga är, att alla ni som märker av att ni lätt blir sjuka, se över er träning och hur ni delar upp kroppen. Vissa människor klarar köra nästan hur hårt som helst och vissa verkar ha sämre nervsystem och klarar inte denna ”hardcore” anda tyvärr, jag verkade vara en av dem.

Så för att inte slösa bort bandbredd i onödan , tack för ett bra forum ! Och tidning.

Kan säga jag tränat från o till i 3 år, är nu 31år gammal, önskar man började tidigare !

Må jag nu vara skadefri längre än några månader !!!

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.