Home › Forums › Styrkehörnan › Peter Rundberg till WSM – Super series final 2010
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 december, 2010 at 02:22 #411483Anonym anvandareMemberWalle90 wrote:om vi säger att dom hade möts när båda hade varit i deras livs form hur tror du de hade slutat då? Beror ju givetvis på grenarna men vi säger de grenar som brukar vara standard på wsm, tror personligen att peter inte hade haft så stor chans. Kan ju bara dra ett exempel, magnus spöa en del av världseliten så sent som 2008 i lysekil, tror någon helt seriöst på att peter rundberg också hade kunnat göra detta om han var i sitt livs form??
Det beror helt på vilka grenar som hade varit. I Lysekil så borde Poundstone vunnit. Han vann hälften av grenarna och förlorade en hel del poäng på bl.a. stenarna eftersom ställningarna var för höga för han. Han vann bl.a. bänkpressen då, trots att hans bröst var skadat.
Jag tror att en Samuelsson i toppform hade slagit Peter. Vikterna i Superserien (Göteborg) var så sjukt mycket större än vad Magnus hade när han tävlade, och nu för tiden så är så många tävlingar baserade på bra ryggstyrka, något som Magnus inte hade. Magnus hade inte haft skuggan av en chans att vinna den tävlingen, och jag tror att matchen mellan Magnus och Peter i alla fall hade blivit ganska jämn.
I den tävlingen hade Peter vunnit oket. Shieldcarry hade nog Magnus vunnit, trots att Peter gjorde den grenen riktigt bra. Farmers hade nog Magnus vunnit, trots att Peter slog många namn i den grenen. Logliften är svår att svara på. Peter har ett bättre pers i den grenen, men även Magnus var bra i den grenen.
Marklyftet gick dåligt för Peter, trots att han har markat mycket (mycket) mer än Magnus innan.
Stenarna hade Magnus vunnit.Jag har aldrig påstått att Magnus har varit en dålig strongman, men när det kommer till ren maxstyrka så hade han inte så mycket att komma med. Hans styrka var hans armar, snabbhet och räckvidd.
29 december, 2010 at 09:49 #411484Anonym anvandareMemberHade varit kul att se en direkt jämförelse mellan Peters och Magnus bästa resultat i marklyft, bänk,knäböj och även i strongman grenarna. Borde väl gå att knåpa ihop, då kan man ju se svart på vitt vem som var starkast styrk gärna resultaten med film.
29 december, 2010 at 11:41 #411485Anonym anvandareMemberQuinn wrote:Hade varit kul att se en direkt jämförelse mellan Peters och Magnus bästa resultat i marklyft, bänk,knäböj och även i strongman grenarna. Borde väl gå att knåpa ihop, då kan man ju se svart på vitt vem som var starkast styrk gärna resultaten med film.Peter Rundbergs maxlyft finns på film, men det gör dessvärre inte Magnus otroliga prestationer.
Rundbergs 380 kg i marklyft, 180 kg stocklyft m.m. finns på Youtube.30 december, 2010 at 14:13 #411486Anonym anvandareMemberccm wrote:Peter Rundbergs maxlyft finns på film, men det gör dessvärre inte Magnus otroliga prestationer.
Rundbergs 380 kg i marklyft, 180 kg stocklyft m.m. finns på Youtube.Det är lite underligt att Samuelssons 300 kg bänkpress inte finns på film. Jag menar, inte ens den absoluta världseliten specificerade i bänkpress bänkar 300 raw, varför har inte Samuelsson bara filmat det och lagt ut det på internet?
30 december, 2010 at 17:07 #411487Anonym anvandareMemberKommer det från Samuelsson själv eller är det bara ett rykte?
30 december, 2010 at 17:13 #411488Anonym anvandareMemberQuinn wrote:Kommer det från Samuelsson själv eller är det bara ett rykte?jag har hört han säga det många gånger.
30 december, 2010 at 17:28 #411489Anonym anvandareMemberQuinn wrote:Kommer det från Samuelsson själv eller är det bara ett rykte?Han har själv stått på scen och sagt att han gör 300 utan tröja. Skadefri.
30 december, 2010 at 23:56 #411490Anonym anvandareMemberJag tror, rätta mig om jag har fel, att 300 kg i bänk motsvarar att kunna rulla ihop en
stekpanna. Så det kan mycket väl stämma allting.31 december, 2010 at 04:15 #411491Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Jag tror, rätta mig om jag har fel, att 300 kg i bänk motsvarar att kunna rulla ihop en
stekpanna. Så det kan mycket väl stämma allting.Hahahaha!
31 december, 2010 at 16:13 #411492Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Jag tror, rätta mig om jag har fel, att 300 kg i bänk motsvarar att kunna rulla ihop en
stekpanna. Så det kan mycket väl stämma allting.[youtube=s4nu_cpSWKU]
31 december, 2010 at 18:14 #411493Anonym anvandareMemberDyrt i längden om man tränar stekpanns-ihopprullning 3×10, för jag antar att en ihopprullad stekpanna är värdelös i träningssysfte…
31 december, 2010 at 20:39 #411494Anonym anvandareMemberArtArtan wrote:Dyrt i längden om man tränar stekpanns-ihopprullning 3×10, för jag antar att en ihopprullad stekpanna är värdelös i träningssysfte…..fast det motsvarar 3x10reps på 300kg i bänkpress, man blir vrålstark.
2 januari, 2011 at 12:12 #411495Anonym anvandareMemberMrGbg wrote:[youtube=s4nu_cpSWKU]Haha jag har två sånna från IKEA, de böjer sig om man tappar den i golvet, 2-3mm tunn aluminium men jävligt snabba på värmas!
2 januari, 2011 at 23:19 #411496Anonym anvandareMemberTrist skita ner en annars bra tråd med diskussioner om MS söndertjatade bänkpressar. Finns ju redan en tråd med otaliga inlägg om detta.
19 januari, 2011 at 22:06 #411497Anonym anvandareMemberTänkte bara flika in med att jag gjort en blogg för oss som tränar nere i Gbg, där man kommer kunna följa lite vad som händer. Dom flesta av oss har även egna bloggar under ”[http://gladiatorstrongman.se/ huvudsidan]” som finns på gladiatorstrongman.se. Sidan har bara funnits i 2 veckor, men det är här det händer i framtiden. Är tanken. :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.