Poängräkning vid Styrkelyfttävling?

Home Forums Styrkehörnan Poängräkning vid Styrkelyfttävling?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Kommer att arrangera hobbystyrkelyft på hemmaplan med 8 deltagare och undrar hur man räknar ut total poängen för varje lyftare, vill ju kunna jämföra varje lyftare med den andra. Den lättaste väger 65Kg och den tyngsta 122Kg!
    Tacksam för svar!
    Vet ju att det är ett par riktigt grymma styrkelyftare på detta forum!
    Japp jag tänke på dig Fredrik Svensson ! =)

[youtube=2xNh6xi9k-s]

Ett lyft av våran tyngsta deltagare vid förra tävlingen !

ingen aning om svaret på din fråga. 170kg är riktigt starkt! Jag är ingen expert men jag tror han måste ha ett längre stopp i botten för att det skall vara ett godkänt lyft…

På [http://www.styrkelyft.se] finns wilks tabell att ladda ner, det är den man använder för att räkna ut poäng.

Peter_Eriksson wrote:
    ingen aning om svaret på din fråga. 170kg är riktigt starkt! Jag är ingen expert men jag tror han måste ha ett längre stopp i botten för att det skall vara ett godkänt lyft…

Stämmer.

Undrar, är det verkligen RAW ifall man har lindor och Bälte på sig?

purepower wrote:
    Lägg av era internetdomare…
    Lyft skiten själv istället och ni tror att ni skulle göra det bättre.

Grymt lyft mannen såg bra ut lätt var det….

Har själv sett lyft med TRÖJJOR! där dom knappt stannar och får lyftet godkänt…
    Plus detta var ingen tävling….

Haha, tagga ner! Jag har aldrig sagt att jag kan göra det bättre själv, jag är långt ifrån att pressa upp 170kg. Istället för att tjöta emot så bifogar jag länk till styrkelyftförbundets hemsida med fullständiga regler. Mvh / Peter

[http://www.styrkelyft.se/t2.aspx?p=705465]

malkieth wrote:
    Stämmer.

Undrar, är det verkligen RAW ifall man har lindor och Bälte på sig?

Ja, iaf om det bara är handledslindor.

Peter_Eriksson wrote:

Och hela foten i golvet. Men ett lätt lyft. Vad väger killen ?

Jepp har hittat Wilks Formulan som man räknar ut med nu =)! Han väger 122kg
    Bälte är tillåtet i RAW lyft! Tack för visat intresse kommer slänga upp lite filmer efter tävlingen! Kollade på diverse RAW lyft på Tuben bl.a Konstantine Konstantinovs och bälte är tillåtet!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.